Mariop6 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Witam mam pytanie zaczęła świecić mi się kontrolka od świec jak zapalam silnik po około 10 sekundach. Podłączyłem vaga i wyszedł błąd "01268 Nastawnik objętości-N146 Poza specyfikacją - wartość górna - BŁĄD SPORADYCZNY". Jak go kasuję to błąd powraca ale jak zgaszę silnik i zaraz go odpalę i jeszcze raz skasuję to błąd się kasuje i już go niema i kontrolka już się drugi raz nie zapali. Ale jak samochód chwilę postoi i znowu odpalę to cała sytuacja się powtarza, wówczas gaszę silnik odpalam go i kontrolka już się nie świeci. Dodam przy tym że samochód spisuje się bez zmian, ani razu mi nie zgasł, obroty silnika są równe, samochód nie szarpie przyśpiesza równo nie ma żadnego spadku mocy, w zasadzie gdyby nie ta mrugająca kontrolka to wszystko było by ok. Ale co mam zrobić w tym przypadku? Rozpinałem już wszystkie kostki idące od pompy przeczyściłem je do ECU, byłem u dwóch mechaników co podobno się znają ale zaczęli mi wymyślać o wymianie pompy bo podobno sprężyna mogła pęknąć albo nastawnik się zepsuł, ale takie diagnozy to ja bez fachowców jestem w stanie stwierdzić, problem jest taki że u nas niema dobrego mechanika który byłby w stanie coś zaradzić gdyby pompa była do wymiany to miałbym problemy z odpalaniem czy pracą silnika. Proszę was o pomocne wskazówki może ktoś z was miał podobny problem :>
spanky Opublikowano 19 Sierpnia 2008 Opublikowano 19 Sierpnia 2008 przyczyny : - uszkodzona pompa wtryskowa [lub nastawnik] - przetarty przewod w instalacji do VP zrob 001 [temp płynu 90 stopni] i powiedz jaka jest dawka i jakie sa wartosci napiecia nastawnika ... [najlepiej wstaw logi z bloku 001] p.s nie masz przypadkiem jakiegos boxa ?
Mariop6 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Nie jestem dość wtajemniczony jeżeli chodzi o diagnostykę bo od niedawna mam kabelek do autka więc nie zabardzo się orientuję jak to zrobić to 001 a jeżeli chodzi o boxa to czy chodzi Ci o jakiś pstryczek który był zabezpieczeniem? Jak kupiłem autko to na przewodzie do pompy był taki ukryty włącznik ale go zlikwidowałem a miejsce w którym był założony zlutowałem było to na wiązce tuż przed ECU.
spanky Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Nie jestem dość wtajemniczony jeżeli chodzi o diagnostykę bo od niedawna mam kabelek do autka więc nie zabardzo się orientuję jak to zrobić to 001 a jeżeli chodzi o boxa to czy chodzi Ci o jakiś pstryczek który był zabezpieczeniem? Jak kupiłem autko to na przewodzie do pompy był taki ukryty włącznik ale go zlikwidowałem a miejsce w którym był założony zlutowałem było to na wiązce tuż przed ECU. na biegu jalowym : Select -> 01 Engine-> Meas. Blocks-08 -> wybierasz Group 001-> Log -> Start i rob log z 10-15 sekund. Potem wynik przedstaw na forum. Box -> http://www.vtech.pl/powerboxy/powerbox-diesel/tdi-box---modul-do-tdi-55-37.html
Mariop6 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Dzięki za podpowiedź jak tylko zrobię logi to je wstawię.[br]Dopisany: 21 Sierpień 2008, 08:18 _________________________________________________Witam zrobiłem logi o które prosiłeś, jeżeli chodzi o boxa to nie ma. Thursday 21 August 2008 17:41:02 028 906 021 GN 1.9l R4 EDC 00SG 1437 Group A: '001 Group B: Not Running Engine speed Injection Quantity Mod. Piston Displ. Coolant Temp. TIME 861-945 09-mar 1.35-2.10 80-110 TIME MARKER STAMP /min mg/R V °C STAMP 0,02 861 3,4 1,62 82,8 0,39 861 3,4 1,6 82,8 0,79 861 3,4 1,58 82,8 1,19 861 3,4 1,6 82,8 1,59 861 3,4 1,58 82,8 1,99 861 3,4 1,52 82,8 2,39 861 3,4 1,56 82,8 2,79 861 3,4 1,62 82,8 3,19 861 3,4 1,64 82,8 3,59 861 3,4 1,6 82,8 3,99 861 3,4 1,62 82,8 4,39 861 3,4 1,62 82,8 4,79 861 3,4 1,52 82,8 5,19 861 3,4 1,52 82,8 5,59 861 3,4 1,62 82,8 5,99 861 3,4 1,62 82,8 6,39 861 3,4 1,64 82,8 6,79 861 3,6 1,6 82,8 7,19 861 3,4 1,64 82,8 7,59 861 3,4 1,6 82,8 7,99 861 3,4 1,52 82,8 8,39 861 3,4 1,52 82,8 8,79 861 3,4 1,62 82,8 9,19 861 3,4 1,62 82,8 9,59 861 3,4 1,6 82,8 9,99 861 3,4 1,6 82,8 10,39 861 3,4 1,6 82,8 10,79 861 3,4 1,62 82,8 11,19 861 3,4 1,52 82,8 11,59 861 3,4 1,52 82,8 11,99 861 3,4 1,62 82,8 12,39 861 3,4 1,62 82,8 12,78 861 3,2 1,6 82,8 13,18 861 3,4 1,58 82,8 13,58 861 3,2 1,6 82,8 13,98 861 3,4 1,6 82,8 14,38 861 3,4 1,52 82,8 14,78 861 3,2 1,5 81,9 15,18 861 3,4 1,62 82,8 15,58 861 3,2 1,62 82,8 15,98 861 3,4 1,6 82,8 16,38 861 3,4 1,58 82,8 16,78 861 3,4 1,6 82,8 17,18 861 3,4 1,54 81,9 17,58 861 3,4 1,52 81,9 17,98 861 3,4 1,6 82,8 18,38 861 3,4 1,62 82,8 18,78 861 3,2 1,62 81,9 19,18 861 3,4 1,6 81,9 19,58 861 3,4 1,64 81,9 19,98 861 3,4 1,6 81,9 20,38 861 3,4 1,52 81,9 20,78 861 3,2 1,52 81,9 21,18 861 3,2 1,62 81,9 21,58 861 3,2 1,6 81,9 21,98 861 3,4 1,58 82,8 22,38 861 3,2 1,58 81,9 Thursday 21 August 2008 17:47:01 028 906 021 GN 1.9l R4 EDC 00SG 1437 Group A: '001 Group B: Not Running Engine speed Injection Quantity Mod. Piston Displ. Coolant Temp. TIME 861-945 09-mar 1.35-2.10 80-110 TIME MARKER STAMP /min mg/R V °C STAMP 0,04 861 3 1,58 81,9 0,4 861 3,2 1,58 81,9 0,8 861 3,2 1,58 81,9 1,2 861 3 1,62 81,9 1,6 861 3,2 1,52 81,9 2 861 3,2 1,52 81,9 2,4 861 3,2 1,6 81,9 2,8 861 3,2 1,6 82,8 3,2 861 3,2 1,58 82,8 3,6 861 3,2 1,56 82,8 4 861 3 1,6 82,8 4,4 861 3,2 1,64 82,8 4,8 861 3,2 1,52 82,8 5,2 861 3,2 1,52 82,8 5,6 861 3,2 1,6 82,8 6 861 3,2 1,6 82,8 6,4 861 3,2 1,58 82,8 6,8 861 3 1,58 82,8 7,19 861 3,2 1,6 82,8 7,59 861 3,2 1,52 82,8 7,99 861 3 1,52 82,8 8,39 861 3,2 1,6 82,8 8,79 861 3 1,58 82,8 9,19 861 3,2 1,6 82,8 9,59 861 3 1,56 82,8 9,99 861 3,2 1,62 82,8 10,39 861 3 1,6 82,8 10,79 861 3,2 1,52 82,8 11,19 861 3,2 1,52 82,8 11,59 861 3 1,6 82,8 11,99 861 3 1,58 82,8 12,39 861 3 1,58 82,8 12,79 861 3 1,56 82,8 13,19 861 3 1,6 82,8 13,59 861 3 1,6 82,8 13,99 861 3,2 1,52 82,8 14,39 861 3,2 1,52 82,8 14,79 861 3 1,6 82,8 Thursday 21 August 2008 17:50:52 028 906 021 GN 1.9l R4 EDC 00SG 1437 Group A: '001 Group B: Not Running Engine speed Injection Quantity Mod. Piston Displ. Coolant Temp. TIME 861-945 09-mar 1.35-2.10 80-110 TIME MARKER STAMP /min mg/R V °C STAMP 0,01 861 3,2 1,6 83,7 0,39 861 3,2 1,6 83,7 0,79 861 3,2 1,52 83,7 1,19 861 3,2 1,52 83,7 1,59 861 3,2 1,6 83,7 1,99 861 3,2 1,6 83,7 2,39 861 3,2 1,58 83,7 2,79 861 3,2 1,56 83,7 3,19 861 3,2 1,6 82,8 3,59 861 3,2 1,6 83,7 3,99 861 3,2 1,52 83,7 4,39 861 3,2 1,52 83,7 4,79 861 3,2 1,62 83,7 5,19 861 3,2 1,6 83,7 5,59 861 3,2 1,58 83,7 5,99 861 3 1,58 83,7 6,39 861 3,2 1,6 83,7 6,79 861 3,2 1,54 83,7 7,19 861 3,2 1,52 83,7 7,59 861 3,2 1,62 83,7 7,99 861 3,2 1,6 83,7 8,39 861 3,2 1,62 83,7 8,79 861 3,2 1,58 83,7 9,19 861 3,2 1,64 83,7 9,59 861 3,2 1,58 82,8 9,99 861 3,2 1,52 83,7 10,39 861 3,2 1,52 83,7
spanky Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Opublikowano 22 Sierpnia 2008 wyglada dobrze .... [ale jeszcze zrob jak bedzie rowno 90 stopni !!! ] osobiscie podejrzewam przycinajacy sie nastawnik ... [ale to tylko moje widzi mi sie ]
Mariop6 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Ok ale wstawię dopiero w poniedziałek bo wyjeżdżam i do niedzieli mnie nie ma [br]Dopisany: 22 Sierpień 2008, 14:52 _________________________________________________Witam! Sorki dla kolegi spanky ale wyjazd przedłużył mi się i nie mogłem wstawić tych logów o które prosiłeś. W między czasie byłem u jednego gościa, który dobrze się zna na pompach i powiedział mi że może to być przyczyna złego paliwa i pompa się zasyfiła. I jak sobie przypominam jakiś czas temu zatankowałem na jakieś dziwnej stacji gdy byłem w trasie a zaczęła palić mi się kontrolka paliwa a staram się zawsze tankować albo na BP albo Statoil. Teraz jak byłem w trasie zatankowałem paliwko na BP na maxa ON Ultimate i po przejechaniu 3/4 zbiornika problem zniknął. A co do błędu nie wyświetla mi się jak na razie po podłączeniu do vaga, niema żadnych błędów i jak narazie jest OK czyli może być że problem tkwił w tym paliwie i kto wie co leją na tych dziadawych stacjach. Póki co jestem szczęśliwy :> i mam nadzieję że problem nie wróci !
spanky Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Opublikowano 28 Sierpnia 2008 Witam! Sorki dla kolegi spanky ale wyjazd przedłużył mi się i nie mogłem wstawić tych logów o które prosiłeś. W między czasie byłem u jednego gościa, który dobrze się zna na pompach i powiedział mi że może to być przyczyna złego paliwa i pompa się zasyfiła. I jak sobie przypominam jakiś czas temu zatankowałem na jakieś dziwnej stacji gdy byłem w trasie a zaczęła palić mi się kontrolka paliwa a staram się zawsze tankować albo na BP albo Statoil. Teraz jak byłem w trasie zatankowałem paliwko na BP na maxa ON Ultimate i po przejechaniu 3/4 zbiornika problem zniknął. A co do błędu nie wyświetla mi się jak na razie po podłączeniu do vaga, niema żadnych błędów i jak narazie jest OK czyli może być że problem tkwił w tym paliwie i kto wie co leją na tych dziadawych stacjach. Póki co jestem szczęśliwy :> i mam nadzieję że problem nie wróci ! to wymien koniecznie filtr paliwa ... !!! pewnie zasyfialo paliwko blokowalo nastawnik w pompie ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się