Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Pomoc w doborze klocków i tarcz


matias9999

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o poradę jakie klocki oraz tarcze mam zamontować do swojego Audi- quattro 2.5TDI 180km 2002 kombi. Co polecacie ATE, Ferodo, Bosch, Lucas??? Dotychczasowe klocki mnie nie zadowalały ponieważ przy większych hamowaniach 180-90 grzały sie, nie wiem co miałem zamontowane bo poprzedni właściciel wymieniał, i ewentualnie jakiś dobry płyn hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez polecam ATE, miałem juz chyba wszystkie klocki :evil: jak lubisz powariować kup ATE. Niedawno miałem zielone EBC, miały byc super wg zapewnień Pana w sklepie, a były do d... paliły tarczę, byly za twarde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje ATE :naughty:

Wiem tylko, że nie warto dokładać do nacinanych, poza efektem wizualnym to nic to nacięcie nie daje. Chyba, że zainwestujesz w jakieś sportowe tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje ATE :naughty:

Wiem tylko, że nie warto dokładać do nacinanych, poza efektem wizualnym to nic to nacięcie nie daje. Chyba, że zainwestujesz w jakieś sportowe tarcze

a dlaczego do nacinanych nie warto :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja prawie od zawsze stosuję:

  • Tarcze: BREMBO

  • Klocki: FERRODO DS2000

Wg mnie jedyny słuszny duet. :decayed::decayed:

A jeśli chodzi o płyn do układu hamulcowego to Ferrodo DOT. 5.1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuje ATE :naughty:

Wiem tylko, że nie warto dokładać do nacinanych, poza efektem wizualnym to nic to nacięcie nie daje. Chyba, że zainwestujesz w jakieś sportowe tarcze

a dlaczego do nacinanych nie warto :mysli:

waskipl

Jestem odlewnikiem i jak miałem kupić tarcze to od razu zadzwoniłem do odlewni, które odlewają tarcze i podpytałem znajomych.

W przypadku tarcz ATE (pomijając te sportowe), nacięcie ma za zadanie informować nas o stanie zużycia tarczy (informacja taka nawet jest podana na stronie producenta).

Więc takie nacięcie nie ma wpływu na jakość pracy tarczy a poza tym to ładnie tylko wygląda (do czasu ztarcia) i szybciej klocki się zcierają. Oczywiście nie twierdzę, że 2x szybciej.

Tarcze odlewane są z żeliwa szarego (super pojemność cieplna, dobra odporność na zużycie cierne i super tłumienie drgań - takie właściwości materiału).

Być może w przypadku innych nacięć (inny producent tarcz) jest inaczej. W przypadku ATE klasycznych nacięcie to taka mała "użytkowa ściema".

Sportowe tarcze są robione z innych stopów (często nadstopy - wyższa temperatura pracy, topienia i przemian, w której tworzą się lub zanikają odpowiednie właściwości stopu) i wtedy nacięcia lub otwory mają jakąś konkretną technologiczną funkcję.

Dlatego, sam chciałem kupić nacinane, postanowiłem nie dopłacać i sam kupiłem nie nacinane ATE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miło :) ciekawe,ja właśnie takie kupiłem nacinane :) fakt ładnie wygladaja :) i dosć głosniej jest przy hamowaniu :)

Ale polecam je choć jak piszesz nie warto inwestować.A cena taka sama. :) /dla mnie /

Dziękuję za wyjaśnienie :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup zwykłe tarcze Brembo lub ATE i do tego klocki Ferodo DS Performance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem zielone EBC, miały byc super wg zapewnień Pana w sklepie, a były do d... paliły tarczę, byly za twarde...

Ktoś już na forum pisał, że Green'y są do lekkich samochodów - powiedzmy typu Saxo. To samo powiedzieli mi w EBC Polska i polecili Red'y, tak też zrobiłem.

Na zimno hamują jak ORI, a po 3 mocniejszych hamowaniach zaczyna się zabawa. Jak ORI hamują po rozgrzaniu, tego nie wiem - szybko je zmieniłem. Red'y po rozgrzaniu, czy też rozpaleniu dalej hamują (kilka razy z kół leciał dym i był potworny smród), tylko pedał robi się miękki, ale przyczyną jest pewnie zagotowanie płynu (mam DOT'a 5.1 nie wiem jakiego producenta, najwyższą temperaturę wrzenia ma podobno EBC BF307+).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez polecam ATE, miałem juz chyba wszystkie klocki :evil: jak lubisz powariować kup ATE. Niedawno miałem zielone EBC, miały byc super wg zapewnień Pana w sklepie, a były do d... paliły tarczę, byly za twarde...

widziałem i czułem - nikt mnie już nie na mówi na takie klocki :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno miałem zielone EBC, miały byc super wg zapewnień Pana w sklepie, a były do d... paliły tarczę, byly za twarde...

Ktoś już na forum pisał, że Green'y są do lekkich samochodów - powiedzmy typu Saxo. To samo powiedzieli mi w EBC Polska i polecili Red'y, tak też zrobiłem.

Na zimno hamują jak ORI, a po 3 mocniejszych hamowaniach zaczyna się zabawa. Jak ORI hamują po rozgrzaniu, tego nie wiem - szybko je zmieniłem. Red'y po rozgrzaniu, czy też rozpaleniu dalej hamują (kilka razy z kół leciał dym i był potworny smród), tylko pedał robi się miękki, ale przyczyną jest pewnie zagotowanie płynu (mam DOT'a 5.1 nie wiem jakiego producenta, najwyższą temperaturę wrzenia ma podobno EBC BF307+).

czyli masz to samo... ja mam świeżo zmieniony płyn w serwisie :audi: więc nie wierzę, że płyn EBC jest lepszy, skoro po kilku mocniejszych hamowaniach wariowały hample... teraz mam zestaw ate i kilka mocnych hamowań podczas jazdy w mieści nic im nie robi... zawsze mam hamulec... green'y po jednym zejsciu 170-50 potrzebowały dłuższej chwili na dojście do siebie... nadmienię, że płyn został ten sam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mam zestaw ate i kilka mocnych hamowań podczas jazdy w mieści nic im nie robi... zawsze mam hamulec... green'y po jednym zejsciu 170-50 potrzebowały dłuższej chwili na dojście do siebie...

Czy w Krk czy w Ustroniu po mieście ani razu nie poczułem, że mam słabsze hamulce, nigdy w mieście ich tak nie rozgrzałem żeby słabo hamowały, kilka hamowań i są rewelacyjne.

Dymiły tylko kilka razy jak wracałem sam do domu odcinkami Rajdu Wisły z czasów kiedy jeszcze był zaliczany do MP, hamowania 120->20-30-40 były co chwilę, czasami 140->60.

Raz z ciekawości zrobiłem z górki 4 lub 5 hamowań pod rząd 130->0->130->0->... Po tej próbie ani trochę słabiej nie hamowały.

Ale jak mówisz miałeś green'y, ja mam red'y.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam tobie tarcze ATE PD bo są naprawdę super sam je mam i są niepowtarzalnie dobre masz krutszom drogę hamowania lepiej odprowadzają wodę i ciepło klocki tez mam tej samej firmy z przodu i na tyle tarcze mam na tyle brembo . W żadnym wypadku nie polecam Zimmerman bardzo złe opinie o nich słyszałem a Tarcze Brembo MAXsom ruwnierz dobre jak ATE PD . Ale jeżeli chcesz mice naprawdę super komplet tarcz to naj lepsze rozwiązanie jest takie : Tarcze Bremo ORO (złote) Klocki Ferodo DS2500. http://www.hamulce.net/Almot.htm wejdź i zobacz testy Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, czy jeśli z przodu mam zwykłe tarcze to mogę wstawić tą podwójną ?? zmieści się w zacisk?

Podwójne tarcze :mysli: Możesz wytłumaczyć co ta za tarcze bo o takich nie słyszałem. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, czy jeśli z przodu mam zwykłe tarcze to mogę wstawić tą podwójną ?? zmieści się w zacisk?

Nie ma możliwości wstawienia tarcz wentylowanych zamiast pełnych, chyba że wymienisz zaciski, ale to już dodatkowe koszty :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...