Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie rowne obroty, EPC PROBLEMM


q3marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Posiadam audi a4 b6 z silnikiem 3.0 ASN QUATTRO z jakas dziwna bolaczka mianowicie...

Silnik na malych obrotach faluje przy czym slychac jakby lapal gdzies lewego powietrza ;/ dodatkowo wyskakuje na komputerze blad EPC, samochod wkreca sie tylko do 5000 obr. po czym sie tak jakby dlawi i dalej nie chce sie wkrecac ;/ jeden przewod od podcisnienia byl przetarty wiec go wymienilem ale nie dalo to zadnej poprawy....

Czy to moze byc wina swiec albo cewki ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak najbardziej to może być wina cewek szczególnie że asn ma akcje serwisowa na cewki. Najlepiej podłącz kabel jeżeli łapie lewe powietrze będzie chyba błąd na przepływce a jak nie to logi dynamiczne zrób i będziesz wiedział. Cewki wyrzuci od razu błędem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tygodnie temu wymienialem czujnik polozenia walu ale wtedy byly inne objawy...

logi dynamiczne tzn ??

galka90 widze ze z lublina jestes... znasz tu jakiegos dobrego mechaniora co by wrazie czego ogarnal to moje audi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam mechanika a kabla nie masz?? logi dynamiczne znajdziesz na forum jak się robi ale potrzebujesz kabla. Jak nie masz za tydzień będę w lbn to mogę ci sprawdzić kablem. Jeśli to cewki i są oryginalne zadzwoń do ASO do Danelczyka i zapytaj o akcje serwisową na cewki nawet możesz przed sprawdzeniem każdym innym to zrobić to sami ci to ogarną za darmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no rozumiem, to jutro zadzwonie do nich...

jeszcze sprawdzalem przewody od podcisnienia i wyciagnolem jeden taki przewod ktory ma z 0.5m i nigdzie nie byl podczepiony tylko wisial swobodnie i nie wiem gdzie on powinien byc podlaczony, przydalby sie jakis drugi ASN zeby zobaczyc gdzie ten przewod powinien byc podczepiony....

a to jak zadzwonie do danelczyka to po numerze VIN powiedza mi czy moje cewki nadaja sie do wymiany?? wymieniales u nich w swoim audi te cewki ??

---------- Post dopisany at 11:46 ---------- Poprzedni post napisany at 11:45 ----------

znajomy ma kabel i vaga... albo jeszcze mam dostep do jakiegos kabla z programem DELPHI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzą ci to po numerze vin a u siebie okazało się że miałem wymieniane juz cewki przez kogoś poza akcją serwisową ale pojechałem tam i się okazało dopiero na miejscu to. Delphi powinieneś dać radę zczytać błędy bez problemu jeśli jest na OBD2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha no rozumiem, to jutro zadzwonie do nich...

jeszcze sprawdzalem przewody od podcisnienia i wyciagnolem jeden taki przewod ktory ma z 0.5m i nigdzie nie byl podczepiony tylko wisial swobodnie i nie wiem gdzie on powinien byc podlaczony, przydalby sie jakis drugi ASN zeby zobaczyc gdzie ten przewod powinien byc podczepiony....

a to jak zadzwonie do danelczyka to po numerze VIN powiedza mi czy moje cewki nadaja sie do wymiany?? wymieniales u nich w swoim audi te cewki ??

Jak masz ochote na trip do Pulaw to zapraszam, ostatnio rozbieralem u siebie glowice wiec podcisnienia mam obcykane, ale dopiero we wtorek ew jutro do 13.

Zrob foto tego weza co masz wolny i skad idzie to cos zaradzimy:) schematy moge wrzucic po 15, ale pare watkow nizej je masz.

Co do cewek u Danelczyka to dowiedzialem sie ze nie maja umowy serwisowej cos tam cos tam i Warszawa lub Rzeszów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten przewod zaznaczony czerwona strzalka wyciagnolem z zza silnika miedzy sciana grodziowa sobie swobodnie wisial....

20140308_201543.jpg

---------- Post dopisany at 14:21 ---------- Poprzedni post napisany at 13:44 ----------

jeszcze jedno pytanko co to jest za przewod ktory zaznaczylem kolkiem na zielono ??

proboje go znalezc w ETCE i jakos bez skutecznie....

20140308_201543.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz schemat View image: fpi1

View image: fpi2

View image: fpi3

Ten Twój węzyk to jest 47 i 48 na obrazku i i idzie przynajmniej u mnie po lewej stronie(kierowcy) kolektora dolotowego na sam przód pod osłonę V6 3.0 i tam powinien być trójnik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U danelczyka z 3miechy temu miałem ta akcję pojechałem auto na warsztat wjechało wydruk z akcji otrzymałem sprawdzili i okazało się że poprzedni właściciel zmienił cewki to nie były orginały więc powiedzieli ze nie moga wymienić a nic o warszawie czy rzeszowie nie mówili więc kogoś oszukali albo mnie albo ciebie:P przewód ten to nie jest do kolektora ssącego do gruszek zmiany długości dolotu i zbiorniczka podciśnienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedno pytanko co to jest za przewod ktory zaznaczylem kolkiem na zielono ??

proboje go znalezc w ETCE i jakos bez skutecznie....

TO jest system powietrza wtórnego, ten zaznaczony przez Ciebie jest z prawej głowicy. Masz jeszcze z lewej i od wału korbowego wchodzą one do tej czarnej okrągłej puszki a ona wchodzi w dolot :naughty:te plastikowe przewody też sprawdź czy masz całe ja przy demontażu połamałem wszystkie :doh: i wymieniłem na gumowe, dopóki nie pozakładałem właśnie tego ustrojstwa auto nie pracowało równo :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie o to mi chodziło z tym przewodem ale byłeś szybszy tomeklpu:P

---------- Post dopisany at 14:32 ---------- Poprzedni post napisany at 14:29 ----------

jeszcze jedno pytanko co to jest za przewod ktory zaznaczylem kolkiem na zielono ??

proboje go znalezc w ETCE i jakos bez skutecznie....

TO jest system powietrza wtórnego, ten zaznaczony przez Ciebie jest z prawej głowicy. Masz jeszcze z lewej i od wału korbowego wchodzą one do tej czarnej okrągłej puszki a ona wchodzi w dolot :naughty:te plastikowe przewody też sprawdź czy masz całe ja przy demontażu połamałem wszystkie :doh: i wymieniłem na gumowe, dopóki nie pozakładałem właśnie tego ustrojstwa auto nie pracowało równo :facepalm:

no nie do końca system powietrza wtórnego bo to jest EGR chyba. To jest odpowietrzenie bloku silnika czyli odma ale reszta się zgadza:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w asn nie ma EGR ale to na 99% odma jest:p system powietrza wtórnego to te dwa grzybki na końcu głowic co jest mylony z EGR w ASN

---------- Post dopisany at 14:43 ---------- Poprzedni post napisany at 14:39 ----------

w asn nie ma EGR ale to na 99% odma jest:p system powietrza wtórnego to te dwa grzybki na końcu głowic co jest mylony z EGR w ASN

i zgadza się system powietrza wtórnego to nie EGR wprowadziłem w błąd:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie podlaczylem go pod kompa na samym zaplonie i oto co pokazalo

20140309_143517.jpg

---------- Post dopisany at 15:51 ---------- Poprzedni post napisany at 15:48 ----------

a tak wogole to gdzie mozna dostac ten przewod co zaznaczylem na zielon?? bo rozsypal mi sie w rekach ;/

a w serwisie to pewnie majatek bedzie kosztowal...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedz jutro do motoryzacyjnego i kup o takiej średnicy wąż olejowy i zaciski i wymień sobie sam :) Co do oleju to sprawdź wtyczkę - nie jestem pewien ale pewnie to ta pod miska olejowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W asn jest EGR na 100% a to co zaznaczyłeś to odpowietrzanie bloku silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazlem taki przewod mysle ze powinien byc ok ??:decayed:

20140309_160859.jpg

jeszcze jedno pytanko.... czy te przewodu od zaworu zwrotnego sa dobrze podlaczone ?? bo sprawdzalem po ETCE to wychodzi jakby ktos to inaczej podlaczyll... wrzucac zdjecie podgladowe...

20140309_160428.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum byla juz dyskusja o egr wyszlo ze w asn go brak ciekaw jestem jak wyglada ten egr w asn mozesz podeslac zdjecie jakies??

---------- Post dopisany at 19:32 ---------- Poprzedni post napisany at 19:01 ----------

jeszcze jedno pytanko.... czy te przewodu od zaworu zwrotnego sa dobrze podlaczone ?? bo sprawdzalem po ETCE to wychodzi jakby ktos to inaczej podlaczyll... wrzucac zdjecie podgladowe...

http://s29.postimg.org/nq5slz9vn/20140309_160428.jpg

według mnie dobrze. zawór zwrotny to 33 trójnik 34 dróga noga trójnika leci jako 46 do zaworu magnetycznego a trzecia noga ta niepodłączona to 47 i powinna być podłączona do trójnika 23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego patrzyłem na pierwszy rzut ok to połączenie ok, brakuje aby właśnie podpięcia pod trójnik koło gruszek.

A jak zmieniasz te węże to weź pod uwagę że one są dość spore i takie muszą być bodajże 15 albo 16 mm. Tylko jak będziesz demontował je i odpinał od tej okrągłej puszki to uważaj żeby nie uwalić tego z wału, bo potem trzeba wyjmować cały dolot :facepalm:

A ten egr to podobno to

http://img14.allegroimg.pl/photos/oryginal/39/65/90/97/3965909770

ale też gdzieś wyczytałem ze w 3.0 nie ma tego, poza tym jest na głowicy i idzie do tych grzybków powietrze z podciśnieniem z pompy...ale kij tam dla mnie egr-a nie ma u nas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...