Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] 2.5 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

niedlugo bedzie zmiana b5 na b6 ale chce wiekszego diesla, naczytalem sie juz sporo o awaryjnosci, kosztach eksploatacji silnikow 2.5 ale widzialem gdzies ze jest jakas seria tych silnikow, ktora nie ma problemow z walkami, pewnie ma za to inne :polew: widze wersje 150km, 155km, 163km, 180km, ktora jest najmniej klopotliwa? po uzycie opcji szukaj znalazlem tylko odpowiedzi w stylu "podobno" "gdzies slyszalem" itp, potrzebuje konkretnych informacji :hi:

Opublikowano

szukaj oznaczeń silnika zaczynających się na B.. oprócz BFC (nie przeszedł wszystkich modyfikacji) :good:

Opublikowano

Jeśli chodzi o szybsze zurzycie wałków rozrządu (w odniesieniu do 1,9TDI) to zdaje

się być fakt niezaprzeczlny. Lecz nie zgodzę się, że jest z nimi aż taka tragedia.

Moje auto pochodzi z początków produkcji B6 2.5 TDI (2002r.) z potencjalnie

największą podatnością na w/w usterkę, aktualnie ma przejechane blisko 200 000 km.

Zaraz jak kupiłem auto naczytałem się sporo na forum na temat tych nieszczęsnych

wałków. Po tej lekturze czym prędej udałem się do mechanika na kontrolę wałków.

No i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że najbardziej wytarte krzywki miały zagłębienie

około 0,2 milimetra (wartość zmierzona, a nie stwierdzona na "oko"). Co po takim

przebiegu nie było szokujące, a wręcz pozytywnie zaskakujące. Mechanik stwierdził, iż

taki stan rzeczy był spowodowany dobrym smarowaniem i regularnym wymianom dobrej

jakości oleju.

Podczas przeglądania książki serwisowej i faktur które dostałem od poprzedniego

właściciela auta napotkałem na informację o wymianie hydropopychaczy przy przebiegu

około 120 000 - być może ten zabieg był kluczem do spowolnienia zurzycia się wałków.

Powyższe spostrzeżenia przedstawiam na przykładzie mojego auta, a nie całej ich

"populacji" tak więc w innych przypadkach może być inaczej :)

Podobno w rocznikach po 2004 problem został wyeliminowany, ale czy tak jest, tego

nie jestem pewien :decayed:

Opublikowano

kupuj 2.5 z lierką B na poczatku i po problemie :wink4:

są jeszcze wersje 179km -BDH

Opublikowano

szukaj oznaczeń silnika zaczynających się na B.. oprócz BFC (nie przeszedł wszystkich modyfikacji) :good:

niestet na allegro czy otomoto ludzie nie pisza jaki kod ma ich silnik, myslalem ze po mocy da sie to wylapac

Opublikowano

Proś o vin i sprawdzaj w dekoderze

dokładnie :good:

po 2002 wszystkie silniki 2.5 mają oznaczenie od literki B

no chyba nie dokońca :mysli: w 2003r były jeszcze na pewno AKE 180km :)

Opublikowano

150KM i 155KM mają napewno oznaczenie A

Opublikowano

Z tego co słyszałem auta po 2004 miały istotne zmiany m.in w rozrządzie które gwarantowały dobrą wytrwałość wałków rozrządu ?

Opublikowano

właśnie ten niepoprawiony do końca BFC ma 163km... sam takiego miałem, ale mi się nic nie działo na szczęście z silnikiem... :gwizdanie:

Opublikowano

150KM i 155KM mają napewno oznaczenie A

Ok. Ale czy jest sęs kupować V6 o mocy 150 PS z wątpliwymi wałkami

i dużo większymi kosztami eksploatacjami (np: rozrząd). Skoro można

kupić 1.9 TDI 130 PS i z "niewielkim chipem" osiągnąć 150 PS.

Myślę, że jak już się decydować na V6 to przynajmniej z silnikiem

o mocy około 170 PS w serii, lub więcej bez przeróbek. Nie mówiąc

tu o autach z napędem na 4 koła które są "troche" cięższe i w związku

z tym powinny mieć większą moc.

Hmmm w końcu PS'y to nie wszystko, przecież dynamicznie przyspieszamy

dzięki momentowi obrotowemu

ale ta wielkość jest w pewien sposób powiązan z budową i mocą silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...