Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana licznika mono na kolor B7


tkuczera

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Chciałem u siebie zmienić licznik na kolorowy z monochromatycznego. Czy tym kablem to ogarnę VagDashCAN VAG DASH CAN 5.29 v5.29 PRODUKT POLSKI (4031888944) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.?

Chciałem się też zapytać czy licznik z Diesla mogę założyć do PB zmieniając tarczkę na obrotomierzu (w jaki sposób zmienić wskazania obrotomierza)?

Dodam że immo nie jest konieczne.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Audi A4 2001 > Zestaw wskaźników, opis kanałów dopasowania

Ten dokument służy jako informacja dodatkowa do odczytanych lub wprowadzonych (w czasie ręcznego kodowania) kanałów dopasowania, które są niezbędne w przypadku wymiany zestawu wskaźników.

Odczytane dane (kod lub kanały dopasowania) podawane są w postaci zgłoszenia i można je wydrukować, jeżeli przy wczytywaniu danych do nowego zestawu wskaźników wystąpią problemy. W tym celu nacisnąć na dolnym pasku menu przycisk Drukuj, a następnie Protokół sprawdzania działania. Wcześniej jednak należy wybrać odpowiedni nośnik przekazu danych. Dodatkowo podczas odczytu sprawdzana jest komunikacja w celu ewentualnego stwierdzenia nieprawidłowości podczas odczytu danych. Jeżeli podczas odczytu kodu lub kanału dopasowania występują trudności, na wyświetlaczu pojawi się informacja Nie można prawidłowo odczytać. Przypadek szczególny stanowią kanały dopasowania 29 i 46 - 48. Kanał dopasowania 29 dotyczy czujnika poziomu paliwa 2 i może być odczytywany tylko, gdy samochód został zakodowany w zestawie wskaźników jako samochód z napędem Quattro. Kanał dopasowania 46 podaje ogólną ilość zużycia paliwa i występuje tylko w przypadku silników benzynowych. Kanał dopasowania 47 (zawartość sadzy) i 48 (obciążenie termiczne) występują tylko w silnikach wysokoprężnych.

Podczas ręcznego dopasowania w funkcji Diagnoza własna samochodu, kanały dopasowania 40 - 49 (dla WIV=WartungsInrtervallVerlängerung) muszą zostać podane i zapisane w następującej kolejności.

45A42A43A44A40A41A49

Kanał dopasowania 3:

I Korekta zużycia

85 - 115% (w etapach co 5%)

Korekta: 85% 90% 95% 100% 105% 110% 115%

Wartość w kanale: 85 90 95 100 105 110 115

Kanał dopasowania 4:

I Wersje języka:

1. Niemiecki

2. Angielski

3. Francuski

4. Włoski

5. Hiszpański

6. Portugalski

7. Nie zdefiniowano

8. Chiński

Kanał dopasowania 9:

I Przebieg w km / milach / 10 np.: 5000 km w zestawie wskaźników, 500 w kanale dopasowania

(W przypadku kodowania w milach wskazanie jest w milach)

Przejęcie stanu licznika z dotychczasowego zestawu wskaźników do nowego zestawu wskaźników wiąże się z następującymi warunkami:

Licznik całkowitego przebiegu w nowym zestawie wskaźników nie może wskazywać więcej niż 100 km.

Można wprowadzić tylko jeden stan licznika większy niż 100 km.

Jeżeli zestaw wskaźników jest zakodowany w milach (Wielka Brytania i USA) należy wykonać wprowadzanie danych również w milach.

Po nieprawidłowym wprowadzeniu możliwa jest kolejna próba, o ile po pierwszej zmianie nie został pokonany jeden raz odcinek 5 km lub o ile nie zostało odłączone zasilanie napięciowe zestawu wskaźników (zacisk 30).

Nieprawidłowe wprowadzenie po 5 km prowadzi to tego, że nie można już używać urządzenia.

Kanał dopasowania 18:

I Ogrzewanie postojowe

XXXX0: ogrzewanie postojowe niezamontowane

XXXX1: ogrzewanie postojowe zamontowane

XXXX2: ogrzewanie postojowe zamontowane i wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXXX3: tylko wentylacja postojowa

XXXX4: tylko wentylacja postojowa, która wyłącza się wraz z wyłączeniem silnika

XXX0X: ogrzewanie postojowe bez wstępnego rozgrzewania silnika

XXX1X: ogrzewanie postojowe ze wstępnym rozgrzewaniem silnika

Kanał dopasowania 19:

I Zegar sterowany falami radiowymi

XXXX0: zegar sterowany falami radiowymi nieaktywny

XXXX1: zegar sterowany falami radiowymi aktywny

XXXX2: zegar sterowany falami radiowymi nie jest aktywny, a siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR Q4P)

XXXX3: zegar sterowany falami radiowymi aktywny i siedzenia sportowe aktywne (tylko RS4) (z nr PR U2A i Q4P)

I Funkcja Lap-Timer w systemie informowania kierowcy (Fahrerinformationssystem) (tylko RS4):

Wartość kodu XXX0X = wskazanie Lap-Timer nieaktywne (tylko RS4)

Wartość kodu XXX1X = wskazanie Lap-Timer aktywne (tylko RS4)

I System informowania kierowcy

XX0XX: system informowania kierowcy 1

XX1XX: Highline bez systemu informowania kierowcy, tzn. brak zgłoszeń dotyczących okresu jazdy, brak ostrzeżeń o braku płynu w układzie mycia, brak ostrzeżeń dotyczących świateł hamowania i lampek kontrolnych (brak także podczas przebiegu sprawdzania) i brak możliwości wyboru punktu menu "komputer"; wskazanie w komputerze samochodowym tylko zasięgu (nie można przełączyć dalej)

XX2XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu

XX3XX: system informowania kierowcy z prowadzeniem funkcji menu i z przełączaniem jednostek

I Komputer samochodowy

X0XXX: tylko płaszczyzna 2 (pamięć trwała)

X1XXX: płaszczyzna 1 i 2

I Opcje oświetlenia

0XXXX: oświetlenie (wskazówka i skala) ZAŁ tylko przy światła ZAŁ

1XXXX: oświetlenie wskazówek ZAŁ przy aktywnym zapłon ZAŁ, oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy światła ZAŁ

2XXXX: oświetlenie skal (1. charakterystyka przyciemniania) aktywne przy zapłon ZAŁ, oświetlenie skal i wskazówek aktywne przy światło ZAŁ

3XXXX: oświetlenie skal (z 2. charakterystyką przyciemniania) i oświetlenie wskazówek aktywne przy zapłon ZAŁ lub światła ZAŁ

Kanał dopasowania 29:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 2 - tylko Quattro)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 30:

I Charakterystyka zbiornika paliwa (czujnik poziomu paliwa 1)

Przesunięcie równoległe charakterystyki zbiornika paliwa o +/- 32 Ω przez przyciski ze strzałkami testera V.A.G

Korekta: -32 ... -2 -1 0 +1 +2 ... +32

Wartość w kanale: 96 ... 126 127 128 129 130 ... 160

Kanał dopasowania 35:

I Próg liczby obrotów

Wartość dla progu liczby obrotów dynamicznego ostrzeżenia o ciśnieniu oleju od 0 do 1000 /min w etapach co

250 /min

Korekta: 0 +250 +500 +750 +1000

Wartość w kanale:0 250 500 750 1000

Kanał dopasowania 38:

Za pomocą tej funkcji można wyłączyć lub włączyć ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju przy niskim poziomie oleju. Obecnie ostrzeżenie to występuje we wszystkich samochodach. Funkcję tą można wykonać tylko po uprzednim wprowadzeniu kodu uprawniającego do dostępu "13861".

XXXX0: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju nieaktywne

XXXX1: ostrzeżenie o minimalnym poziomie oleju aktywne

Kanał dopasowania 39:

I Zamontowany TOG TAK / NIE (TOG = czujnik poziomu i temperatury oleju -G266-)

Za pomocą tego kanału określa się, czy czujnik poziomu i temperatury oleju jest zamontowany w zestawie wskaźników lub w innym sterowniku (np. sterowniku silnika). W zależności od tego następnie dezaktywowana zostaje diagnoza czujnika. Aktualnie czujnik montuje się we wszystkich samochodach. Kanał ten można zmienić tylko po uprzednim wprowadzeniu funkcji zezwolenia na dostęp "13861".

XXXX0: brak analizy czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

XXXX1: analiza czujnika temperatury i poziomu oleju z zestawu wskaźników

Kanał dopasowania 40:

I Przebieg od przeglądu w odcinkach 100 km

Kanał dopasowania 41:

I Czas od przeglądu w dniach

Kanał dopasowania 42:

I Minimalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 43:

I Maksymalna wartość przebiegu w km w odcinkach co 100 km - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 43. Maksymalny przebieg w km odpowiada w tym przypadku minimalnemu przebiegowi w km.

Kanał dopasowania 44:

I Maksymalny okres czasu w dniach - Jeśli zestaw wskaźników został ustawiony na okres stały (bez przeglądu Longlife, gatunek oleju 1), nie można odczytać kanału dopasowania 44. Maksymalny okres czasu odpowiada w tym przypadku minimalnemu okresowi czasu.

Kanał dopasowania 45:

I Gatunek oleju

1 = gatunek oleju 1 dla samochodów bez funkcji Longlife

2 = gatunek oleju 2 dla samochodów z funkcją Longlife

3 = gatunek oleju 3 tylko dla samochodów z silnikiem wysokoprężnym i z immobiliserem 3

Kanał dopasowania 46: (tylko silniki benzynowe)

I Ogólna ilość zużycia paliwa w l

Kanał dopasowania 47: (tylko silniki wysokoprężne)

I Zawartość sadzy w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 48: (tylko silniki wysokoprężne)

I Obciążenie termiczne w odcinkach co 100 km

Kanał dopasowania 49:

I Minimalny okres czasu w dniach

Kanał dopasowania 60:

I Listwa zamontowanych elementów, magistrala danych napędu

XXXX1: silnik (seryjny)

XXXX2: skrzynia biegów (w przypadku automatycznej skrzyni biegów)

XXXX4: hamulec (seryjny)

XXX16: poduszka bezpieczeństwa (seryjna)

X1024: zestaw wskaźników (seryjny)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "1031"

Kanał dopasowania 61:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych systemu Komfort

XXXX1: inteligentny moduł mocy (seryjny)

XXXX2: centralny elektroniczny układ nadwozia (seryjny)

XXX64: przyczepa (wyposażenie dodatkowe)

XX128: dach składany (seryjny w modelu Cabrio)

XX256: zestaw wskaźników (seryjny)

XX512: układ kontroli ciśnienia w oponach (wyposażenie dodatkowe)

X1024: moduł kolumny kierownicy (seryjny)

X2048: układ klimatyzacji (seryjny)

32768: ogrzewanie postojowe (wyposażenie dodatkowe)

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "36803"

Kanał dopasowania 62:

I Lista zamontowanych elementów, magistrala danych wyświetlacza

XXXX1: radio (wyposażenie dodatkowe)

XXXX2: telefon (wyposażenie dodatkowe)

XXXX4: system nawigacji (wyposażenie dodatkowe)

XXXX8: system Telematik (wyposażenie dodatkowe)

XXX16: zestaw wskaźników, zakodowany tylko wówczas, gdy zamontowane zostało 2. urządzenie

XXXXX: suma zakodowanych urządzeń

np.: w tym przypadku "31"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co opis powyżej ma wspólnego ze zmianą licznika z czerwonego na kolor?

Po pierwsze to największy problem przy zmianie wlasnie jest z immo. Jeśli go nie zakodujesz to po zmianie licznika nie odpalisz auta. Czy tym kablem zrobisz to nie wiem. Ori VDC kosztuje 550euro wiec ten nie wiem czy da rade. Nie lepiej zapłacic za usługe i mieć pewnie zrobione? Nie mając odpowiedniego sprzetu no i doświadczenia można sobie uwalić licznik.

Jeśli chodzi o to czy licznik diesel /benzyna to obroty inaczej wyskalowane i nie zmienisz tego we wsadzie jak w B5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich zainteresowanych. Przeleciałem całe forum i nie znalazłem jak to jest z tymi zegarami i wymiana na kolorowy Fis. Jedni piszą ze trzeba mieć porządny sprzęt inni ze da się vagiem. Czy jest tu ktoś kto zrobił to sam i mógłby opisać jak się za to zabrać, jakim sprzętem etc. Proszę podzielcie się wiedza..

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższy link widziałem niestety jest to tylko cześć info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co chcesz wiedziec? Vagiem tego nie zrobisz. I jak nie masz pojęcia to nawet nie radze sie zabierać za to bo uwalic RB8 to moment.

---------- Post dopisany at 21:37 ---------- Poprzedni post napisany at 21:36 ----------

Większość zmiany liczników w B6/B7 forumowiczom robiłem wlaśnie ja :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I szacunek Ci za to :wink:

Chce wiedzieć właśnie jak skoro nie vagiem to czym i jak, poprostu opisz jak i czym to zrobić to wszystko. Myśle ze każdemu taka wiedza się przyda, a decyzje o tym czy ktoś się podejmie wymiany pozostawmy zainteresowanym tematem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybka odp.

Dziwi mnie tylko dlaczego ludziska piszą ze da radę ogarnąć temat vagiem.

Pozdrawiam..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszych licznikach B6 z 2001r byla taka możliwość jak znałeś pin immo. Później juz nie było tak łatwo. W B7 to juz zapomnij ze vagiem cos zdzialasz. Nawet kluczyka nie zakodujesz znając pin immo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...