Skocz do zawartości
IGNOROWANY

urwany wirnik turbo silnik stuka olej w wydechu


peyo32

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od początku .

Gościu w Holandii urwał miskę olejową wymienili mu tam miskę ale okazało się że zajechał turbinę więc laweta i przyciągnęli je do mnie,

Odkręciłem rury od turbiny wirnik urwany i zmasakrowany.Oleju w silniku zero. Turbo do regeneracji.

Założyłem turbinkę odpaliłem autko silnik stuka jakby zawór klepie. Pomyślałem popychacz może pusty

ale niestety stukanie nie ustało a na domiar tego rzyga olejem przez tłumik w tempie masakrycznym i ubywa szybko z szabelki.

Dodam że jak się rozgrzeje potrafi sam zgasnąć na jałowym a przy próbie odpalenia ciężko kręci.

Podejrzewam stukanie że to panewka

A olej w tłumiku głowica lub pierścienie szlag trafił

Co o tym myślicie na chyba że turbina tak zregenerowana ale nie sądzę wirnik brak luzów więc turbo chyba odpada.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem podobną sytuację w swoim AFN. Olej z tłumików będzie jakiś czas się wypalał i wychlapywał. Wyczyść wszystkie rury IC. W tych silnikach, w przypadku braku smarowania, dostają panewki. U mnie na szczęście się nic poważnego nie stało i skończyło się na wymianie turbo. Zdejmij miskę, pościągaj stopki panewek i sprawdź ich stan. Zwróć uwagę również na wał. Może kawałki pokruszonego wirnika dostały się do komór spalania i zrobiło jesień średniowiecza z silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz moze endoskop na stanie ? zeby zajrzeć w cylindry ? moze coś się dostało z turbo w dolot i kawałki powbijały w gniazda zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Od początku .

Gościu w Holandii urwał miskę olejową wymienili mu tam miskę ale okazało się że zajechał turbinę więc laweta i przyciągnęli je do mnie,

Odkręciłem rury od turbiny wirnik urwany i zmasakrowany.Oleju w silniku zero. Turbo do regeneracji.

Założyłem turbinkę odpaliłem autko silnik stuka jakby zawór klepie. Pomyślałem popychacz może pusty

ale niestety stukanie nie ustało a na domiar tego rzyga olejem przez tłumik w tempie masakrycznym i ubywa szybko z szabelki.

Dodam że jak się rozgrzeje potrafi sam zgasnąć na jałowym a przy próbie odpalenia ciężko kręci.

Podejrzewam stukanie że to panewka

A olej w tłumiku głowica lub pierścienie szlag trafił

Co o tym myślicie na chyba że turbina tak zregenerowana ale nie sądzę wirnik brak luzów więc turbo chyba odpada.

Pozdro

mysle ze po takim zdazeniu to tylko wymiana slupka bo to najtansze rozwiazanie:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się sama rozwiązała

ściągnąłem turbo by sprawdzić na 100% czy ciągnie olej turbo czy silnik niestety okazało się że świeżo po regeneracji turbo pije olej jak smok.Podczas testów silnik zaczął działać na 3 cylindry strzał dziura w misce i bloku silnik pokazał kolano.

Temat do zamknięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...