Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Silnik, Olej i temperatura.


crookers20

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem zielony w tych sprawach zaznaczam na początku.. W aucie którym jeździła moja żona zabrakło oleju.. wyświetliła się kontrolka.. patrzymy na miernik.. pusto.. dolewka.. oczom nie wierzę 2 L brakowało.. Pod Autem sucho .. na wydechu sucho, Miernik gorący.. gdy kupywałem auto wiedziałem że te silniki biorą ale nie tyle.. gdzie przez rok od zakupu zrobiła 13 000 km. W tygodniu do pracy 20km, auto posiada zainstalowany gaz. Moje pytanie to przyczyna i jakie mogą być teraz objawy, po dojechaniu do domu i upływie 10min. silnik ciepły i miernik. proszę o szybką i precyzyjną odp. :) aaa i dodam że czujnik ciśnienia oleju rozdupcony.

ps. W razie czego jakie są koszta regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze jak tylko 2l na 13 tys km to ty ten silnik masz w świetnej kondycji. Te silniki cholernie biorą olej i nic z tym bardzo nie zrobisz. Kolega litre dolewa na dwa tysie i wymieniał juz odmy itp i nic nie pomogło. Jak Ci ubyło 2 l na 13 tys km to się nie przejmuj a ciesz bo to na ten silnik bardzo mały ubytek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh jakby mi tyle bral oleju to bym sie cieszyl ;-) niczym sie nie przejmuj i tylko dolewaj i jezdzij ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie, Od tej przygody mierzę każdego dnia olej i co mnie bardzo zaskoczyło.. gdy po przejechaniu 5 km, odczekaniu 15 minut na zgaszonym na miarce mam 1/2 po upływie 35minut 2/3 i tak rośnie aż do MAX a nawet i ciut więcej ..

Słyszałem że po nocy nie powinno się sprawdzać poziomu oleju że niby za dużo ścieknie .. jak dla mnie to głupota.. ale dlaczego poziom oleju tak rośnie po takim krótkim postoju, tak jak by pomału spływał .. Zaznaczę że nie bierze mi żadnych innych płynów a olej wlany 5 w 50 + jazda na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo olej nie splywa jak woda po sciankach i dobrze. Ma chronic te wszystkie czesci przed przegrzaniem i zatarciem. Ja zawsze sprawdzam olej rano bo wtedy jak splynie to mam pewnosc ile tak naprawde jest go w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że rano .. nie pamiętam w którym wątku ale gość wypowiadał się że nie sprawdzać oleju po nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ten gosciu robi tez inne rzeczy na goracym silniku i nie zwraca uwagi na oparzenia. W serwisie zawsze leja olej do zimnego silnika i sprawdzaja na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jak kiedyś byłem w serwisie ASO Audi z zapytaniem o wymianę oleju, to odpowiedzieli mi, że zalewają silnik olejem (po jego spuszczeniu). Zapalają następnie silnik. Silnik pracuje aż osiągnie temp. 90st.C, po czym go gaszą. Odczekują 10-15min i sprawdzają stan na bagnecie. Jeśli oleju jest poniżej max, to dolewają aby stan był na max. Czyli z salonu/serwisu oooo, silnik wyjeżdża z poziomem oleju na bagnecie na wartości max.

Tyle się dowiedziałem od gościa, który przyjmuje i wydaje samochody. Rozmawia i siedzi z mechanikami.

Pytałem go oczywiście o wiele rzecze, z którymi ja miałem do tej pory problemy. Oczywiście rozwiązania nie otrzymałem.

Więc rozgrzany silnik, 10-15min. i stan na bagnecie ma być max. Mówimy tu o oleju, który powinny być lany wg audi.

---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:28 ----------

Tzn. usłyszałem, że ma być max. Sam do tej pory nie jestem przekonany i nigdy do tej pory nie udało mi się tego dotrzymać, dotrzymać tego stanu, bo lałem różne oleje w celu wyeliminowania kontrolki oil min. Oleje te dziwnie się zachowywały w silniku. Teraz mam 5W/40 Valvoline i kontrolka się nie pojawia. Skoro się nie pojawia, oraz wyeliminowałem klekot przez wymianę zaworu wysokiego ciśnienia, to pozostaje mi teraz tylko kontrolować poziom oleju. Muszę się więc nauczyć jak należy na tym moim aktualnym oleju mierzyć poziom oleju.

---------- Post dopisany at 19:50 ---------- Poprzedni post napisany at 19:41 ----------

Mechanicy się wypowiadają (przynajmniej Ci, do których ja jeżdżę i jeździłem), że najlepiej wymieniać olej na gorącym silniku, tzn gdy spuszczany z silnika olej będzie gorący. Wówczas olej jest bardzo, bardzo płyny/rzadki jak "woda" co powoduje że szybko spływa. Zresztą, gdzie byś Ty lub Ty, lub kto inny z Was podjechał na wymianę oleju na warsztat samochodowy, to olej wymieniają od ręki. Nie musisz czekać aż silnik się ostudzi. Od razu spuszczają olej przez duży lejek do beczki z zużytymi olejami. Po 3-5 minutach zakręcają korek w misie olejowej i zmieniają filtr oleju na nowy (jeśli się decydujesz oczywiście).

Wiadomo, to są moje wypowiedzi, które sprzedaję tutaj jak robią mechanicy. Może jest to źle realizowana wymiana, że powinna być przeprowadzona jak pisze "benyA4" - na zimnym sillniku.

---------- Post dopisany at 20:10 ---------- Poprzedni post napisany at 19:50 ----------

Ja myślę, że zrobię ponownie wymianę oleju na nowy, który zmieniałem 2tys. km temu. Dlaczego chcę zmienić olej? Bo chcę się dowiedzieć dokładnie, ile jest tego oleju na bagnecie na zimnym silniku (z rana) i gorącym silniku (po zgaszeniu silnika, od razu i po czasie 10-15minutach) ale po wlanych wg książki serwisowej 4.2litra oleju.

Jak będę to wiedział ile jest bagnecie po wlanych 4.2litrach, to będzie to dla mnie informacja ile później mogę lać tego oleju na dolewki. Teraz za cholerę nie wiem.

Przejadę następnie ze 30km i sprawdzę ponownie stan na zimnym i gorącym silniku, po czym olej ten spuszczę z powrotem z silnika. Spuszczę go jednak do czystego pojemnika, po tym oleju. Wówczas będę wiedział ile oleju zeszło z rozgrzanego silnika. Filtra nie będę ruszał ani zmieniał.

Dokonam analizy ilości oleju, jaki pozostanie w silniku. Od wlanych 4.2litra oleju odejmę zlany olej, np. zlane 3.5litra. Będę wówczas miał wynik 0.7litra różnicy. Ok. Wynik ten zanotuję.

Wleję następnie ten olej z powrotem do silnika i od tej chwili będę oczekiwał na kontrolkę oil min. Jak się zaświeci, to udam się na warsztat, aby zlać olej. Oczywiście sprawdzę najpierw stan oleju na bagnecie. Ilość zlanego oleju poinformuje mnie ile oleju brakuje. Czyli 4.2litra-0.7litra(to co pozostaje w silniku)-xx(ilość zlanego oleju gdy jest oil min)= ?? może 2.5litra??

Ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wymieniałem czujnik to spusciłem olej było go gdzies z 2,7l w bańce (auto zimne tylko wjechałem nim na kanał 300m) wdety juz jezdziłem z oil min z 400km.na bagnecie pokazywało ponad 1/2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...