Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Katalizator


mmisiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Poszukuję numeru katalogowego katalizatora do mojego auta A4 Avant B5 1.8 2001 r. AVV (VIN: WAUZZZ8DZ1A120277). Z oryginału niestety nie odczytam, bo wstawiony jest jakiś zamiennik.

Wg katalogu BOSAL jedyny katalizator, który by pasował to 099-050. Niestety wyklucza on właśnie silnik AVV i nie podaje innej części zamiennej.

Bosal International

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najprościej jak możesz to zrobić, to w jeden sposób.

Jedziesz do warsztatu gdzie sprzedają, montują, przerabiają wydechy i pytasz się czy mają różne katalizatory, 2 drożne, 3 drożne, ceramiczne, itp okrągłe płaskie, do Euro 3 / 4 i panowie jeśli mają to Ci dobiorą, bo OE ciężko będzie kupić, a cena powali na kolana, u mnie w Białym jest taki warsztat który prowadzi usługi układów wydechowych kompleksowo ma wszystko kolanka rurki tłumiki katalizatory itp i dorabiają jak są jakieś nie typy bądź czegoś brak.

Myślę że to będzie racjonalne rozwiązanie, albo szukać używek na giełdach jak już tak bardzo chcesz mieć katalizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

Problem w mojej sytuacji polega na tym, że w miejscu, w którym aktualnie przebywam, usługi warsztatu kosztują, bagatela 500 zł/h, więc zamierzam sam go wymienić, dlatego potrzebuję rozwiązania Plug&Play. Mając gotowy i pasujący element, wystarczy przykręcić dwie śruby i założyć podwójną obejmę.

ASO za oryginał krzyknęło 4,5 tys. zł

Po dzisiejszy poszukiwaniach udało mi się w końcu dojść do czegoś (tak myślę). Czekam teraz na potwierdzenie ze sklepu, że na pewno ta część pasuje do mojego auta.

Być może komuś się przyda:

3B0131701P

Potwierdzę to jak tylko dostanę odpowiedź ze sklepu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem, oczywiście. Tylko, że musiałbym wtedy wyciąć katalizator i wspawać coś zamiast. Koszt samej robocizny przewyższyłyby koszt potrzebnych mi części, czyli ok 800 zł za katalizator i rurę idącą do kolektora. No i nie ma gwarancji, że będzie cicho z tego co już wyczytałem na forum, a na tym mi zależy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia tego jaki by zaproponowali katalizator, musiałbyś dobrze dopytać się. Kiedyś taki zabieg robiłem u siebie ale w Hondzie i było fajnie, cichutko. Kwestia jaki wkład jest zastosowany w katalizatorze, i ile go jest że nie np. puszka 50 cm a wkładu 15cm,. to trzeba sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnym czasie udaj się do jakiegoś tłumikarza i w miejsce kata wspawaj tłumik przelotowy. Będzie cicho i bezproblemowo . Ja kiedyś tak zrobiłem i było super, nie do odróżnienia czy jest kat a czy go niema. ( oczywiście na ucho) . Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dzięki piękne za pomoc. Naprawdę doceniam, ale w drugim poście napisałem, być może niezbyt bezpośrednio, że nie jestem aktualnie w Polsce i usługi warsztatowe tu, gdzie teraz jestem, są horrendalnie drogie (500 zł/h).

Gdybym był w Polsce, to pojechałbym, tak jak piszecie, do tłumikarza i temat w sensowny sposób bym rozwiązał, a w związku z tym, że w Polsce autem będę dopiero za 2,5 miesiąca, to chciałbym już teraz pozbyć się problemu. Stąd chęć gotowego rozwiązania, bo będzie najtańsze wbrez pozorom. Poza tym elastyczna obejma też jest do wymiany, więc od razu i tym się zajmę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/G wskazań ETKA wyszukałem że u Ciebie to wygląda tak :

avv_k_ATALIZATOR.jpg

---------- Post dopisany at 13:32 ---------- Poprzedni post napisany at 13:22 ----------

Czyli u Ciebie jest okrągły katalizator, bynajmniej tak podaje ETKA, nie płaski czego faktycznie nie podaje BOSAL.

P&P będzie drogo jako część nowa, natomiast musiałbyś przeszukać ebay,allegro i może używkę znajdziesz.

A to aż tak kiepsko jest, że nie dasz rady przejeździć dwóch miesięcy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale nie widać tam otworu na sondę lambda (być może dlatego, że to tylko szkic).

Zamówiłem taki:

http://www.ebay.de/itm/KATALYSATOR-KAT-AUDI-A4-B5-1-8-92kw-125PS-einbaufertig-mit-E-Pruefzeichen-/310893847058?ssPageName=ADME:L:OC:PL:3160

U mnie wygląda identycznie, więc powinno pasować.

Mógłbym pewnie przejeździć te 2 miesiące, ale drażni mnie to tak, że nie chce mi się do auta wsiadać. No i w Polsce nikt mi tego za darmo nie zrobi, wię dla świętego spokoju wymienię go teraz, tym bardziej, że to żadna filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkic, rysunek techniczny i dlatego brak, ale na pewno jest. To co zamówiłeś, w/g mnie wygląda tak samo, tylko inaczej ujęcie zrobione zdjęcia i już inne, a co do robocizny, to fakt że jak kpl zestaw, to tylko odkręcił i nowy zamontować, nie trzeba spawać, itp.

Cena jak na nowy element nie jest straszna, biorąc pod uwagę że jest to cała rura z łącznikiem itp. Ale to KAT czy tylko ala KAT ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...