Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po wymianie imbusika w pompie oleju auto wibruje.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Postanowiłem profilaktycznie wymienić imbusik i przerobić gniazdo na imbusik 100 mm. Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy silnik drży, auto wibruje, czuć drgania na całej karoserii.

Teraz przerzuca się winą firma która robiła pompę z warsztatem który ją demontował/montował.

Pompa była cała zawieziona do firmy która się zajmuje turbinami i pompami - sami ją rozbierali i sami pompę składali.

Chciałem zapytać czy może być ta pompa źle złożona ? Jaka może być przyczyna tych wibracji ? Goście od pomp twierdzą że mechanik mógł rozrząd przestawić. Napęd pompy jest na koło zębate. Auto w takim stanie przejechało około 20km.

Opublikowano

Czyli auto oddałeś dobre a teraz takie kwiatki po wymianie :kwasny: współczuje .

A jaki przelot ? imbus był wyrobiony ?

Opublikowano

no niestety. Auto ma przejechane 159k km. Naczytałem się różnych pierdół w necie i postanowiłem to wymienić. Po rozebraniu okazało się że nie ma tam żadnego zużycia. 1000zł w piach i auto nie jeździ.

Opublikowano

Tez mnie ten temat ciekawił i tu powiem jedna ciekawostke .

W ASO ( mam info od kolegi) A4 B8 2008 po przebiegu 280 tys. wlasciciel robił rozrzad oraz sprawdzenie imbusa.

Bylo minimalne zuzycie :wink:

Opublikowano

a założyli blokady na wałki??

Opublikowano

nie, na bank nie założyli bo Panowie od pomp im tego nie powiedzieli, podobno twierdzili że nic nie trzeba robić z rozrządem. Wyciąga się pompę a po zabiegu wkłada w to samo miejsce.

Osobiście uważam że o zużyciu tego imbusika piszą głownie firmy które z tego żyją. Ewentualnie ludzie którzy mają nalatane po 400 000 km w swoich samochodach które jak niemiec sprzedawał to płakał :grin:

Opublikowano
nie, na bank nie założyli bo Panowie od pomp im tego nie powiedzieli, podobno twierdzili że nic nie trzeba robić z rozrządem. Wyciąga się pompę a po zabiegu wkłada w to samo miejsce.

Osobiście uważam że o zużyciu tego imbusika piszą głownie firmy które z tego żyją. Ewentualnie ludzie którzy mają nalatane po 400 000 km w swoich samochodach które jak niemiec sprzedawał to płakał :grin:

chodzi o blokade na wałki balansujace w pompie oleju a nie wałki rozrzadu :wink:

Opublikowano

wałkami w pompie osobiście paluchem kręciłem więc żadnej blokady nie było.

Opublikowano
wałkami w pompie osobiście paluchem kręciłem więc żadnej blokady nie było.
no to stad te wibracje zapewne ...
Opublikowano

z warsztatu który regeneruje te pompy odebrałem pompę już złożoną, wałki były na miejscu w obudowie pompy i można było pokręcić kołem zębatym.

To miało być jakoś zblokowane?

Opublikowano
z warsztatu który regeneruje te pompy odebrałem pompę już złożoną, wałki były na miejscu w obudowie pompy i można było pokręcić kołem zębatym.

To miało być jakoś zblokowane?

kazał ci ktoś tym kręcić ????? :facepalm: ja tez jestem po tym zabiegu i widziałem swój zabierak i przy przebiegu około 160.000 zaczynał się już obrabiać delikatnie a przerobienie gniazda w wałku pod dłuższy zabierak to dobre posuniecie wiec pieniądze w błoto nie poszły, ciekaw jestem gdzie to robiłeś i gdzie jeździsz do mechaniora:whistling: a swoja droga ciekaw jestem czy panowie po złożeniu pompy sprawdzili luz na kołach zębatych

Opublikowano

narazie nie piszę gdzie to robiłem ani kto to robił bo jeszcze nie wiem czyja to do końca wina. Wyciągają tą pompę i mają to poustawiać jak trzeba - zobaczymy rano czy dali radę.

Zaznaczyłem na rysunku koło którym ruszyłem, nie sądzę żeby miało to jakiś wpływ na ustawienie wałków, zwłaszcza że po regeneracji pompa została wsadzona luźno w karton i mogło się to przestawić nawet podczas transportu.

OILPump.jpg

Opublikowano

No jak nie miało jak miało :) wałki przestawione względem siebie, bądź wału i może rzucać na wolnych obrotach.

Opublikowano

udało się to poskładać poprawnie.

Trzeba rozrząd ustawić w odpowiednim punkcie i wałki też muszą być ustawione odpowiednio .

Dzięki za wszystkie rady !

Opublikowano

Możesz rozwinąć "odpowiednio" ? Gdyby ktoś jeszcze miał podobny problem.

Opublikowano

Wał ustawiasz w GMP(1-wszy tłok góra)

-na jednym z dłuższych wałków od modułu olejowego znajduje się miejsce na blokadę(malutki wypust)

-nie potrzeba żadnej blokady-ustawiasz to wcięcie na godzinę 6-stą względem bloku silnika(czyli przeciwwagi leżą"brzuchami" do dołu)

i po temacie

PS:Kołem pośrednim możesz sobie kręcić ile zechcesz....(jeśli moduł jest poskręcany)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...