Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Prośba o analizę logów


headmax

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

niedawno stałem się szczęsliwym posiadaczem A4 b5 jednak moje szczęście ogranicza notlauf jaki dotyka moje auto. Przeczytałem już ile mogłem na temat tej przypadłości w silnikach TDi grupy VAG, no i oświecony wiedzą (zawartą głównie na tym forum), za radą mądrzejszych kolegów zrobiłem logi o których analizę chciałem prosić, a jeśli przy okazji moglibyście wyczytać co nieco więcej na temat kondycji mojego pojazdu to także będę wdzięczny, bo tak się składa że jest to mój przemieszczacz po terenie Irlandii i jakoś nie mam za bardzo do kogo tu się zwrócić (a może nie wiem gdzie pytać) o poradę a to mój pierwszy tdi i Audi w ogóle. W każdym razie z góry dziękuję i z niecierpliwością oczekuję na rzeczowe odpowiedzi.

Logi dynamiczne

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e3a3553818759dd8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a17d68713df6eeec.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1bcac41c1c57a716.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a687a154631427f8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/44ce3c3cc0651c7f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ef847eda74846888.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/704a38905c83d717.html

Statyczne

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/72a908e1681cf460.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8d7971eb73b6df6f.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8e6b8ecf0fefdba0.html

Statyczne BS

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/378f5308c69f2808.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f6a38ced30fc0fe.html

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-termostat do wymiany

-EGR zaslepiony lub zabity

-filtr powietrza do wymiany [jak nie pomoze do lmm do czyszczenia]

reszta zdrowa ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem tylko niesmialo zaznaczyc, iz statyczny kat wtrysku jest rowniez do poprawy.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem tylko niesmialo zaznaczyc, iz statyczny kat wtrysku jest rowniez do poprawy.... :)

czekalem az ktos to napisze .... :naughty:

a juz pisze dlaczego ....

furmanka swoj przebieg ma ,przedmuchy napewno tez juz wystepuja i delikatnie przyspieszony zapłon [przy takiej roznicy to jest jakies 0,5 stopnia :wink4:] nie zaszkodzi , a wrecz przeciwnie tylko poprawi .... takze osobiscie jestem za nie korygowaniem kata wtrysku w tym przypadku ... :naughty:

co by nie byc golosłownym :naughty:.... ostatnio wymienialem u siebie pakiet rozrzadu ... kat wtrysku mam na ~68 ... z biegiem kilometrów [jak sie pasek ułozy i rozciagnie] spadnie do 60 i tak zostawie ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie smiala teoria... z tym przyspieszonym zaplonem... oczywiscie mniejszym zlem jest jak zaplon jest za wczesny niz za pozny...

Ja obstaje ze bez wzgledu na przebieg i stan silnika - zaplon powienien byc ustawiony ksiazkowo.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie smiala teoria...

ja tam nic smialego w tym nie widze ... :wink4:

Ja obstaje ze bez wzgledu na przebieg i stan silnika - zaplon powienien byc ustawiony ksiazkowo.

oj .. zbyt pochopne stwierdzenie ...

umarły silnik nie wstanie Ci na takich ustawieniach, widzialem i słyszalem gdzie furmanki zapłon mialy poustawiane na ~100 jednostek ... typowe umarlaki ale według Twoich książkowych ustawień te motory w zyciu by nie zapalily ... niestey taka prawda .. z biegiem kilometrów i z uzyciem silnika powinnismy ulatwiac mu prace a nie utrudniac ... :wink4:

ale każdy ma swój cyrk .... :tongue4:

p.s pokaz mi ksiażke w której te niby wartości ksiązkowe sa zapisane ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spanky ma racje ja w poprzednim aucie (silnik AFN) miałem ustawiony kąt wtrysku na 46 i zimą musiałem długo kręcić zanim silnik zapalił, potem ustawiłem na 60 i palił idelnie. Auto mialo juz sporo nalatane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spanky, po czym wywnioskowałeś, że "furmanka swoj przebieg ma ,przedmuchy napewno tez juz wystepuja ". Zabrzmiało to jakby motor miał już z 400 tysięcy na karku :) Rocznik?

statystyka .... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ech....

Spanky

To Ty na VAG u kąt wtrysku ustawiasz czy na statystykach.... hehehe

Powtarzam - silnik powienien miec bez wzgledu na przebieg ustawiony kat wtrysku na wartosci - 49-54(zamiast zwrotu "ksiazkowo" napisze zalecane przez producenta"),

jesli ma przedmuchy czyli cisnienie sprezania jest poza dopuszczlnymi normami minimalnymi - idzie do remontu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powtarzam - silnik powienien miec bez wzgledu na przebieg ustawiony kat wtrysku na wartosci - 49-54(zamiast zwrotu "ksiazkowo" napisze zalecane przez producenta"),

jesli ma przedmuchy czyli cisnienie sprezania jest poza dopuszczlnymi normami minimalnymi - idzie do remontu. :)

Przemuś , bzdury opowiadasz ... jakie zalecane przez producenta ??? ... historia wartosci 49-54 [a bardziej 51] siega czasów kiedy nie wiedziales co to skrót TDI ... [taka prawda :wink4:] i jest to tylko wartosc przyjeta za optymalna , ktoś napisał na jakims forum motoryzacyjnym i tak sie rozeszło [ja rowniez w tym uczestnicze/uczestniczylem] .... [internet to czasami zgubne narzedzie :wink4:]

co by byc bardziej precyzyjnym przedział tolerancji w przypadku silnikow VP wynosi 38-75 jednostek a do ustawienia kata wtrysku jest tabela w funkcji temperatury paliwa :decayed: ... i czy ustawisz na 40 czy na 60 bedzie dobrze ... [ma sie miescic w przedziale co umozliwi poprawna prace pompy :wink4:]

co by dalej utwierdzic Cie w przekonaniu ze jestes w błedzie [przy 50 silnik zapala idealnie,przy 60 jak i 70 takze odpala idealnie a motory które przy 35 jednostkach odpalay idealnie tez widzialy moje oczy :wink4: ... niezaleznie od warunkow ]

dla przykładu masz wykres dla AVG i reszty R4 VP-37 ...

033a3eaf6e04e133.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz pojechałeś spanky :wink4: Aż sie zachwiały podwaliny forum :naughty: A tyle osób dłubało aby poprawić te 5 czy 10 jednostek :> A jadąc do pierwszego lepszego warsztatu ustawią i tak aby sie w granicach mieściło.

Ale poważnie mówiąc i robiąc małe OT - wg danych z VAG`a, nagminnie nakazywana wymiana termostatu na forum, który utrzymywał temeraturę między 80a 90 stopni, też można nazwać nadgorliwością. Przecież wg tabeli wartości mierzonych dopuszczalne wartości temperatury to 80-110

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie....

Tylko jak napisalem ze mam swoim ex-1Z cie wartosc kata wtrysku 75 - to wyslaliscie mnie z Basketem do mechanika...

Oczywiscie Twoja teza ma sens i trudno sie z nią niezgodzic. Malo tego wczoraj logowalem dwa TDi - w obydwoch przypadkach wartosc statycznego kata wtrysku byla 78 jednostek.

Pozostaje tylko napisac do koncernu VAG aby podali jaka powinna byc wartosc STATYCZNEGO kąta wtrysku w silnikach R4 TDi zasilanych VP.

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to teraz pojechałeś spanky :wink4: Aż sie zachwiały podwaliny forum :naughty: A tyle osób dłubało aby poprawić te 5 czy 10 jednostek :> A jadąc do pierwszego lepszego warsztatu ustawią i tak aby sie w granicach mieściło.

niech sie cos zacznie dziac ... :naughty: [bo ciągle piszemy o tym samym/te same liczby itp/itd] ... [kat taki,dawka taka - nie inczej itp/itd ... czas na zmiany :wink4:]

Ale poważnie mówiąc i robiąc małe OT - wg danych z VAG`a, nagminnie nakazywana wymiana termostatu na forum, który utrzymywał temeraturę między 80a 90 stopni, też można nazwać nadgorliwością. Przecież wg tabeli wartości mierzonych dopuszczalne wartości temperatury to 80-110

a wracajac do tematu ... oczywiscie ze jest to nadgorliwosc :wink4: ... MY jako uzytkownicy/miłoscnicy samochodów marki Audi i wszystkiego co jest z nimi zwiazane dazymy do perfekcyjnych ustawien w naszych samochodach ... ale nie dajmy sie ogłupiec ... jak w kazdych ustawieniach jest pewnie zakres tolerancji ktory zostal ustalony przez tegie glowy w Ingolstadt zapewniajace poprawna prace silnikowi ....

poza tym pamietajmy ze nasze samochody to w przewazajacej czesci stare kible z masa przejechanych kilometrów ktorym do perfekcji troche brakuje .... :wink4:

jak we wszsytkim na niketóre rzeczy mozna przymknc oko na niektóre nie [czyt.termika silnika :wink4:]

Wszystko fajnie....

Tylko jak napisalem ze mam swoim ex-1Z cie wartosc kata wtrysku 75 - to wyslaliscie mnie z Basketem do mechanika...

tak jak napisalem wczesniej.... tez w tej nagonce do perfekcyjnych ustawien uczestnicze/uczestniczylem .... :wink4:

Pozostaje tylko napisac do koncernu VAG aby podali jaka powinna byc wartosc STATYCZNEGO kąta wtrysku w silnikach R4 TDi zasilanych VP.

przeciez jest ustalone :wink4: [patrz wykres ktory wkleilem]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tekst Spanky'ego ze starymi kiblami mnie rozwalił :polew:, ale nie sposób nie przyznać mu racji :tongue4:. Oczywiście dziękuję za wszelkie uwagi,

a tak btw to bardzo ciekawa dyskusja się wywiązała przy okazji analizy tych logów. W takim razie postaram się jak najszybciej zawaalczyć z termostatem, filtr powietrza nie tak dawno temu wymieniałem, ale ponowna wymiana mu nie zaszkodzi na pewno, może tym razem zainwestuję i kupię u dealera a nie zamiennik w sklepie, bo przpływomierz miałem ostatnio wyciągniety i rok temu ktoś założył nowy ori (wybity rok prod), więc chyba to mało prawdopodobne żeby go już zabrudziło !? Choć jeśli to nie trudno to mogę go wyczyścić tylko szczerze mówiąc nie wiem jak się do tego zabrać, albo wynieść z firmy na podmianę i sprawdzić (akurat tak się składa że w hurtowni części samochodowych pracuję :evil: ) Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś komentarze to też chętnie się zapoznam.

P.S. Audi ma przelatane 235 000 km a r prod 1998

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo tego że jestem nowy tutaj na FORUM chciałbym wrzucić swoje na temat burzliwej wymiany zdań na temat kąta wtrysku. Otóż wrzucając swoje logi na samym początku kąt wtrysku wyszedł mi 40-45 i większość klubowiczów pisała "kąt do korekty" tylko jeden "gość" Spanky pisał abym tego nie ruszał. Pomyślałem szybko "co tam Spanky, pewnie pisze bzdury :confused4: " (oczywiście z wyrazami szacunku dla kolegi Spanky'ego, początki są trudne w nowej "klasie" gdy sie nikogo nie zna) i biore klucze i lece do A4 z myślą o ustawieniu kąta i otwieram maske i co??? I nic nie zrobiłem a to dlatego że po co skoro autko pali na dotyk, ma odejście, więc zostawiłem tak jak radził kolega Spanky i zacząłem obserwować Wasze opinie na Forum.

Podsumowując: każdy chce aby autko było idealne więc po co grzebać skoro jest ok. porównując to do wagi człowieka jest pewien wskaźnik BMI i co??? Każdy ma idealny??? :mysli:

pozdrawiam Wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...