Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Miga kontrolka ESP ABS, nie zapala!


looser13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio wymienilem radio fabryczne. Wszystko bylo OK. Dzsiaj podpinalem do niego mikrofon. Przeciagalem kabel w okolicach przycisku ESP. Radio i mikrofon dzialaja.

Po tym zabiegu auto nie odpala (rozrusznik kreci). Po przekreceniu kluczyka i etapie diagnostyki raz zamigaja kontrolki ABS i ESP po czym juz caly czas sie swieca.

Po dluzszym kreceniu rozrusznika wlacza sie kontrolka oleju i sygnal dzwiekowy.

Sprawdzilem bezpieczniki od ESP - sa OK. Jedyne podejrzenie jakie mam to ruszenie kabli od przyciku ESP. Czy mozliwe ze dalo by to opisany efekt, czy tez jest to zbieg okolicznosci?

Nie mam zadnego kabla do podlaczenia sie do komputera, ani doswiadczenia w tym temacie.

Prosze doradzcie co to moze byc. Czy pozostaje mi tylko laweta do warsztatu :sad:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałeś coś podczas spinania mikrofonu dotkąc nie tak i się pewnie w ABS kodowanie wysypało lub immo, trzeba wpiąc vcds i sprawdzić błędy to się może coś rozjaśni co się stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź napięcie na aku może gdzieś pobierać lewy prąd z aku jeśli masz miernik elektryczny to sprawdź pobór na wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych radio alarm itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Obczajenie tematu podłączania do kompa pewnie chwile mi zajmie. Kumpel ma kabel do VAG, ale nie wiem czy będzie pasował.

Najpierw chyba spróbuje odłączyć akumulator, to jest bezpieczne w moim modelu?

Jeśli to nie pomoże to jutro albo pojutrze może sie uda podpiąć do kompa, to napisze jakie błedy wyskakują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Twoje radio nie wymaga kodu po odlaczeniu aku to wszystko bd ok, jeśli kumpel ma vaga to spokojnie podejdzie do b6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź.

Obczajenie tematu podłączania do kompa pewnie chwile mi zajmie. Kumpel ma kabel do VAG, ale nie wiem czy będzie pasował.

Najpierw chyba spróbuje odłączyć akumulator, to jest bezpieczne w moim modelu?

Jeśli to nie pomoże to jutro albo pojutrze może sie uda podpiąć do kompa, to napisze jakie błedy wyskakują.

Przy odłączaniu/podłączaniu akumulatora najlepiej mieć kluczyk w kieszeni, a na pewno nie może być na zapłonie - bo licznik może się wysypać.

Po podłączeniu warto skasować błędy, z czego jeden od ESP jeśli auto odpali to skasuje się po skalibrowaniu czujnika, czyli przejechaniu kilkudziesięciu metrów (do 200 max) przynajmniej lekko skręcając kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź napięcie na aku może gdzieś pobierać lewy prąd z aku jeśli masz miernik elektryczny to sprawdź pobór na wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych radio alarm itp.

Napięcie na aku bez podpiętego radia: 12.30 V, z podpiętym radiem (nie włączonym) 12.25V

---------- Post dopisany at 23:05 ---------- Poprzedni post napisany at 23:04 ----------

aku może odłącz na chwile

Dwa razy odłączałem - nie pomogło, te same objawy :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie tarpan że się kleme zdejmie i będzie dobrze. Zapnij vag-a lub VCDS-a i sprawdź byki na sterownikach bo tak to po omacku szukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udalo mi sie podpiac i zgrac kody bledow. Laczylem sie za pomoca czegos takiego: "USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2". Soft to VCDS-Lite Version: Release 1.2.

[b]Address 03: ABS Brakes [/b]
3 Faults Found:
18258 -  Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
           P1850 - 35-00 -   -
18258 -  Powertrain Data Bus: Missing Message from ECU
           P1850 - 35-00 -   -
01826 -  Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
           35-00 -   -

[b]Address 08: Auto HVAC[/b] 
3 Faults Found:
01841 -  Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Left (G220)
           30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
01842 -  Potentiometer/Actuator for Temperature Flap; Right (G221)
           30-10 -  Open or Short to Plus - Intermittent
01206 -  Signal for Duration of Ignition Off Time
           27-00 -  Implausible Signal

[b]Address 17: Instruments[/b]
3 Faults Found:
01314 -  Engine Control Module
           49-00 -  No Communications
01316 -  ABS Control Module
           49-10 -  No Communications - Intermittent
01304 -  Radio
           49-00 -  No Communications

[b]Address 46: Central Conv.[/b] (skasowane wszystkie)
6 Faults Found:
01561 -  Left Rear Door
           59-00 -  Can't Unlock
01561 -  Left Rear Door
           61-00 -  Won't De-Safe
00955 -  Key 1
           35-10 -   - - Intermittent
00956 -  Key 2
           35-10 -   - - Intermittent
01331 -  Door Control Module; Driver Side (J386)
           80-00 -  Single-Wire Operation
01559 -  Drivers Door
           61-10 -  Won't De-Safe - Intermittent

Wczesniej na VAG-COM jeszcze takie cos:

[b]  Component and/or Version: int. Lastmodul  RDW 0203[/b]
          Software Coding: 00001
           Work Shop Code: WSC 63351
1 Fault Found: (udalo sie skasowac)
01312 - Powertrain Data Bus
       79-10 - Please Check Fault Codes - Intermittent

[b]Immo:[/b]
VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: Bit teA dre ss
[b]  Component and/or Version: e 17 eingeben [/b]         
          Software Coding: 
           Work Shop Code: 
No Faults Found
 or DTCs not supported by controller
a communication error ocurred

Moge jakas dokladniejsza analize zrobic (inny soft)? To normalne ze np z adresem 01 (Engine) nie moge sie polaczyc?

Bledy z klimy/nawiewu oraz zwiazane z zamkiem drzwi widzialem gdy sprawdzalem auto w warsztacie przed zakupem i dalo sie je wykasowac. To normalne ze wrocily?

Auto oczywiscinie nadal nie odpala, czy na podstawie tych bledow mozna juz cos wnioskowac? Co powinienem jeszcze sprawdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byki z klimatronika mówią że motorki się zacinają bo mają klapki suche np.

Z silnikiem się nie łączysz bo żaden moduł go nie widzi z tąd brak pracy.

Ten mikrofon to napewno dobrze podłączyłeś, nie wpiąłeś sięczsem w sieć CAN bo na to wygląda że coś podnosi napięcie na tej sieci i sterowniki się nie mogą porozumiewać.

Sprawdź wszystkie bezpieczniki i masy a zwłaszcza tę co jest pod zbiorniczkiem od płynu chłodzącego.

Auto ma jakieś odcięcie zapłonu? może miało kiedyś i jest do końca nie usuniete lub nie wiesz o nim i teraz się uaktywniło i odcina zasilanie na komputer silnika.

Sprawdź napięcie w kostce od ECU silnika oraz masę do nadwozia

power train - szyna siły inaczej danych.

Dla mnie to coś spartoliłeś z tym podpięciem i się sterowniki nie widzą. Zanim cokolwiek będziesz sprawdzał zacznij od tego żeby wrócić do tego momentu w którym auto otwożyłeś i zapalałeś czyli chyba do tej chwili co się zabrałeś do tego motarzu mikrofonu.

Na ABS jaki jest Coding bo nie widzę w tym co podałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Component: ABS/ESP front 1726

Coding: 04255

Radio montowalem na raty. Najpierw samo radio - po wymianie radia, autem jezdzilem - nie bylo problemow. Na drugi dzien podlaczalem mikrofon - nic poza mikrofonem nie odlaczalem i nie podlaczalem. Mikrofon podlaczny jest na mini jack - wiec nie moglem zle podpiac :wink:

Do radia mam dolaczona jakas przejsciowke do anteny (walec metalowy fi10mm, 8cm dlugosci). Nie izolowalem jej, moze ona spowodowala jakies zwarcie przy drugim wlozeniu radia?

Pare minut przed operacja auto zapalalo, a zaraz po przetestowaniu mikrofonu probowalem zapalic i juz byl zonk.

O odcieciu zaplonu nic nie wiem :kwasny:

Bezpieczniki przed chwila wszystkie sprawdzilem, sa OK (sa jeszcze jakies inne niz te na lewo od kierownicy?)

To normalne ze nie mam bezpiecznikow "sterowanie silnika" (43, 34, 32, 29) ?

Gdzie ta kostka od ECU jest?

Acha i radio oczywiscie aktualnie jest wyjete.

---------- Post dopisany at 09:48 ---------- Poprzedni post napisany at 00:04 ----------

Zapalilem! :cheesy:

Mam tejemny przelacznik, ktory przy prowadzeniu kabelka przelaczylem.

Dzieki wielkie wszystkim, a szczegolnie koledze pieciajek za sugestie z odcieciem zaplonu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...