Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5] problemy a automatem w A4


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich klubowiczów,

posiadam Audi A4 B5 110 PS rok prod. 1997. Mam pytanie co do dwóch objawów w mojej ASB.

1. Raz na jakiś czas zdarza mi się rankiem po przejechaniu paru metrów do skrzyżowania, że przy ponownym starcie szkrzynia zawacha się na 1-2 sek i potem ruszy lekkim szarpnięciem i dalej jest wszysko O.K.

2. Przy zmianie z R na D czasami skrzynia lekko szrpnie lub juz po puszczeniu pedału hamulaca zrobi takie jakby zaciągnięcie.

Moje pytanie, czy jest to związane z koniecznością wymiany oleju, który już stracił swoje włąściwości. Czy to coś poważniejszego.

Z gry dziękuję za info.

Pozdrawiam

temat

pre_pl

Opublikowano

u mnie były delikatne szarpnięcia przy przełączaniu na R, po wymianie oleju skrzynia chodzi łagodniej,

myślę, że czas na przegłąd :hmm:

Opublikowano

Halo Rob,

dzięki za sugestię. Umówiłem się już w tym tygodniu na przegląd, tzn. wymianę oleju w sktzyni i filtra. Mam nadzieję, że się polepszy.

Serdecznie pozdrawiam

Chester

Opublikowano

No jak w skrzyni są jakieś niepokojące objawy, to trzeba zobaczyć stan oleju. Może okazać się, że nie ma tam oleju, tylko zrobiły się tam trociny :) Ale gdy już są tam te trociny to nie jest wesoło... Myślę, że olej stracił właściwości i popieram w 100% zdanie Rob'a. A nie wyskoczył żaden check??

Opublikowano

Szanowni Koledzy,

dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni. Automat śmiga jak lala. Olej, który tam był to żur. Ale co najgorsza, był tam olej ATF(czerwony), nie do tej skrzyni. Ciekawe, jaki głąb w niemczech nalał tam takiego gnoju?? Nalałęm odpowiedniego oleju Esso do tych skrzyń. Mój mechanik zalecił nawet kolejną wymianę za 30 tyś km. A potem dopiero za 60. Tak dla świętego spokoju.

Dziękuję za porady i pozdrawiam.

Opublikowano
Szanowni Koledzy,

dzisiaj wymieniłem olej w skrzyni. Automat śmiga jak lala. Olej, który tam był to żur. Ale co najgorsza, był tam olej ATF(czerwony), nie do tej skrzyni. Ciekawe, jaki głąb w niemczech nalał tam takiego gnoju?? Nalałęm odpowiedniego oleju Esso do tych skrzyń. Mój mechanik zalecił nawet kolejną wymianę za 30 tyś km. A potem dopiero za 60. Tak dla świętego spokoju.

Dziękuję za porady i pozdrawiam.

... a ten olej Esso jaki ma kolor :?:

Opublikowano

Witaj Rob,

olej Esso o który pytasz ma kolor piwny. Nie mam teraz typu pod ręką, bo jestem w pracy. W każdym bądź razie jest to olej, który jest zalecony przez producenta czyli audi. Jest on nawet wymieniony w książce audi-naprawiaj sam. Olej ten niestety nie jest tani. Kupiłem z kolega na pół 20 litrów. Serwis kasuje za litr tegoż specyfiku aż 80 PLN.

Mam nadzieję, że moja odpowiedź się satysafakcjonuje. W razie pytan pisz.

Pozdrawiam

Opublikowano

A ile kosztowała Cię wymiana? W jednym z warsztatów powiedzieli mi, że wymiana to 300 zł. Mam identyczne auto i ostatnio sprawdzałem stan oleju i chyba jest w porządku ale nie wiem czy już nie czas na wymianę.

Opublikowano

z tego co wiem, czerwony jest do 4 biegowej, a żółty do 5 :)

Opublikowano

Witam Klubowiczów,

co do koloru oleju w skrzyni nie będę sie sprzeczał. Nalałem oleju ESSO wg specyfikacji podanej w instrukcji audi napraw sam, oczywiście dla automata 4 biegowego.

Co do kosztu wymiany to myślę, że trzeba liczyć ok 300 PLN. Filtr 70 PLN, Olej i robocizna. Sam olej jest drogi - niestety.

Jeżeli ktoś ma jakies wskazówki lub komentarze z góry dziękuję.

Pozdrwaiam

Opublikowano

polecam rozjerzec sie nastepnym razem za olejem w niemczech w serwisie audi... wychodzi troche taniej niz w polsce i przede wszystkich oryginal...

Opublikowano

Witam Kolegów,

Polecam pod rozwagę kilka faktów- czy olej audi jest oryginalny - raczej nie.

Audi nie ma rafinerii tylko fabryki samochodów.

Warto też uściślić co znaczy "olej zalecany przez producenta".

Producentem skrzynek w audi jest ZF. B5 150 KM 110kw - silnik ABC posiada skrzynkę ZF 5HP19 FLA. A więc producent skrzynki poleca rużne oleje. Są tam 2 podklasy 11A (tańsze) i 11B (droższe i pewnie lepsze)

Można tam znałęść HIPOL ATF III i jego marketinfowy odpowiednik Orlen Platinium ATF III który jest na ten przykład czerwony.

Ja po tej analiżie zalałem skrzynkę Platinium ATF III (20 zł/l)i jestem bardzo

zadowolony

tu jest link do listy olejów zalecanych przez producenta skrzynek

http://www01apps.zf.com/kst464/ZF_InteroeleV2_download/download.asp?doStatistik=1&doMode=1&mode=3&doID=1&id=1431

zapraszam do NEWBIE i zapoznania sie z regulaminem

edyt by :piotr1602

Opublikowano

wiec i ja podlacze sie do tematu

czy jest jakies ryzyko przy wymianie oleju a ASB?? [audi a4 1.9tdi 110KM]

sprawdzalem wczoraj stan oleju i hmm błoto zamiast oleju :( (jeszcze nei trociny)

i mam teraz do Was (specjalistów ;) ) pyatnie :

jezdzic az skrzynia padnie i potem sie martwic

ryzykowac i wymienic olej jak najszybciej

sprzedac autko i kupic manulala?? :)

z gory dzieki za sugestei :)

pozdro :a4fan:

Opublikowano
ryzykowac i wymienic olej jak najszybciej

Ale zrób to u kogoś, kto w tym siedzi. Po co przez olej zmieniać autko?? Ja bym wymienił olej i filtr, a potem bym jeździł, aż się znudzi. Pomyśl o osobie, która by go od Ciebie kupiła w takim stanie!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...