Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AMB] Granatowy Czworołap ze stajni Audi


Snorky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam na imię Paweł i od dnia 29.03.2014 jestem szczęśliwym właścicielem Audi A4 B6 w wersji amerykańskiej z upragnionym napędem na 4 koła :banan:

Dane autka:

nadwozie: sedan

silnik: 1.8T AMB (170KM)

zasilanie: PB + LPG (sekwencja Stag 200-4)

napęd: quattro

skrzynia: manualna

przebieg przy zakupie: 247 100km

kolor: granatowy metalik

pochodzenie: USA (od 2008 w kraju - jestem 3cim właścicielem w PL)

środek: jasna, beżowa skóra

koła ori Audi 16" z oponami letnimi 205/55

Wyposażenie:

MCE w wersji E

xenony (dokładane przez poprzedniego właściciela)

tempomat

4 grzane d*py

4 elektryczne szyby + szyberdach

lotka na klapie z S4

podgrzewana przednia szyba

ori nagłośnienie z radiem Symphony II

pełny czerwony FIS

Plany:

koła letnie 18" (zakupione i dzisiaj montaż czeka)

wskaźnik doładowania - zrobione

wskaźnik temperatury oleju (czeka na wymianę oleju, żeby zamontować podstawkę pod filtr)

montaż modułu świateł dziennych w światłach drogowych (na 30%) - zrobione

emulator drugiej sondy lambda (przy jeździe na LPG świecił się Check Engine) - zrobione

zmiana tarcz zegarów z USA na europejskie - zrobione

montaż sprysków lamp

montaż samopoziomowania lamp (bądź imitacji)

naprawa tapicerki fotela kierowcy (pęknięcia na boku fotela)

FMIC

wymiana \ regeneracja panelu klimatronika, włącznika świateł, przełączników szyb

lekkie obniżenie zawieszenia (może)

Z dotychczasowych napraw to musiałem zmienić jedną cewkę zapłonową, bo mniej więcej tydzień po zakupie padła na 2gim garze.

Historia samochodu:

Ściągnięty w 2008 roku z USA. W PL jestem 3cim właścicielem. Z tego, co zauważyłem to samochód musiał mieć jakąś przygodę przodem, bo zmienione są lampy na europejskie Valeo i zderzak jest bez sprysków, a w zbiorniczku jest druga pompka i kawałek węża do sprysków lamp. Ręcznej regulacji świateł nie mam, a na wahaczach czujników od samoregulacji nie ma.

Fotki:

- z ogłoszenia:

oaDfCYQ.jpg3L80FTK.jpgPYprBRG.jpg2xy2Da7.jpgIid4FK4.jpgsSSpNau.jpglpu3JjO.jpg

- już u mnie:

kWPwKWJ.jpg0UlgxfP.jpgof9VJP7.jpgkDiAzCq.jpgjMeKqwG.jpgUUKMHMa.jpg1RAk6Rj.jpgiJwfGVA.jpghq4B7pc.jpgZbUIAlg.jpgtEHHbBi.jpgmuB4cAH.jpgjjgkgwF.jpg8WO7H5n.jpg

Liczę na Waszą pomoc w kwestiach pewnych zmian i dochodzenia pewnych braków (chociażby co potrzebuję żeby mieć regulację lamp z wnętrza).

Pytajcie, oceniajcie, proponujcie :)

Edytowane przez Snorky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"(chociażby co potrzebuję żeby mieć regulację lamp z wnętrza)."

Kolego Twoje auto powinno mieć zderzak ze spryskami, bo jak wyjechał z fabryki były zapewne xenony (dlatego brak regulacji światem wewnątrz, ponieważ xenony ustawiają się samoczynnie). Obstawiam że auto miało przygodę z przodu bo brakuje paru gratów z US :decayed:

Masz tu manuala co jest rzadkością w US :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg VIN-Decoder ()

MARKA Audi

MODEL A4

TYP Sedan

ROK PRODUKCJI 2002

SKRZYNIA BIEGOW Manual

POJEMNOSC 1781

RODZAJ PALIWA Petrol+Gas

LICZBA DRZWI 4/5

MOC 170 KM / 125 kW

OPIS granatowy-metallic, 4x4, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, tapicerka skórzana, centralny zamek, radio, wspomaganie kierownicy, komputer, tempomat, podgrzewane fotele, niezależne ogrzewanie, ABS, autoalarm, poduszki powietrzne, immobiliser, ESP, hak, alufelgi, szyberdach, ksenony, światła przeciwmgłowe

Odnośnie zderzaka to wiem - musiała być jakaś przygoda, bo sprysków nie ma, a pompka jest razem z kawałkiem węża (zaślepiony śrubą i trytytką). Na wahaczach nie widziałem czujników, ale możliwe, że słabo patrzyłem i w złym miejscu.

Jeszcze raz na spokojnie muszę to sprawdzić razem z tym tematem.

"Parę" gratów mówisz... Widzę, że lampy są na bank zmienione, zderzak też. Coś jeszcze nie pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje US nie miały regulacji swiateł ani manualnej ani samopoziomu nawet przy Xenonie... W USA swiatła musza byc stałe... Swoja droga masz wersje US i dobrze by było by zachowac wszystkie US rarytasy bo to rodzynek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje US nie miały regulacji swiateł ani manualnej ani samopoziomu nawet przy Xenonie... W USA swiatła musza byc stałe... Swoja droga masz wersje US i dobrze by było by zachowac wszystkie US rarytasy bo to rodzynek:)

To przepraszam bardzo że wprowadziłem w błąd ale nie wiedziałem tego :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wersje US nie miały regulacji swiateł ani manualnej ani samopoziomu nawet przy Xenonie... W USA swiatła musza byc stałe... Swoja droga masz wersje US i dobrze by było by zachowac wszystkie US rarytasy bo to rodzynek:)

Dobrze wiedzieć. Problem w tym, że przeglądu w PL bez samopoziomu (czy nawet imitacji) mogę nie przejść. Do września mam czas żeby ogarnąć albo ori samopoziom (nie mam nic - ani czujników, ani modułu), albo imitację podpiętą pod silniczki.

@jozek726 spoko - nic się nie stało :)

Pierwsze kodowanie modułu komfortu za mną. Doczytałem się na forum, że mogę mieć domykanie szyb z kluczyka. Sprawdziłem - jest. Idąc dalej tym tropem dzisiaj rano przeliczyłem dotychczasowe kodowanie i dorzuciłem domykanie szyb i szybra z pilota. Tego mi brakowało.

Założyłem wczoraj alusy 18". Gumy 225\40 trochę chuczą, ale obstawiam, że to wina jednej, która jest lekko zząbkowana (kupiłem używki).

jpHw0h2.jpgWPZc7jc.jpgRjzjGP6.jpgL3S5Tli.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładna sztuka. podobna do mojej US. też mam zmienione lampy, nie wiem jak zderzak. niedlugo bedzie cały temat.

co do opon to zwróć uwagę że ich stan w quattro powinien być rownomierny z pozostałymi. jesli sie mylę poprawcie. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że się mój "czworołap" podoba :)

Stan opon jest praktycznie równy - przednie mają po ~7mm bieżnika, tylne ~6,5mm także różnica jest naprawdę minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sztuka ale trochę niżej by się zdało... :wink4: Powodzenia w rezaniu! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w planach mam posadzenie o jakieś 3cm.

Myślałem o gwincie bodajże TA Technics (coś koło 1000pln chodzi), ale nie chcę mieć betonu. Zaś gwint dobrej klasy z regulacją twardości chodzi już po 3x więcej.

Nie wiem jeszcze jak się przedstawia w Audi kwestia sprężyn obniżających - nie badałem tematu. Ogólnie wymaganie mam takie, żeby poszła w dół o 3-4cm, ale nie zrobił się straszny beton - trochę komfortu chciałbym zachować.

---------- Post dopisany 21-05-2014 at 07:57 ---------- Poprzedni post napisany 16-05-2014 at 12:56 ----------

Ku przestrodze - tak się kończy kupowanie używanych opon z nieznanego źródła przez internet:

ru0v9NO.jpgJFJQMJV.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy jakiej prędkości się to stało? z którego roku guma i ile bieżnika zostało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość coś koło 120km\h.

Bieżnika 7-8mm.

Produkcja opony: 12 tydzień 2006 rok.

Info o tym nie było, ja nie spojrzałem przed montażem i voila...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

opona miała już ponad 8 lat więc miała prawo się tak rozedrzeć , dobrze że ani ty ani furka przy tym nie ucierpiała , bo prędkość była taka że mogło pozamiatać

ogólnie graty furki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się cieszę, że nic się nie stało. Wracałem w piątek do domu jak to się stało. Trasa S7 (bez dziur czy kolein) i jakieś 150m przed zjazdem strzeliła właśnie ta opona. Założona była z tyłu po prawej stronie. Obstawiam, że uratowało mnie opanowanie + stan drogi + quattro + niski profil opony. Szczerze mówiąc to nawet wozem nie szarpnęło ani nic. Tylko wystrzał, kupa dymu i smród spalonej gumy.

Dzisiaj przyjadą do mnie NOWE Uniroyal'e RainSport 2 w rozmiarze 225\40R18. Trochę kasy poszło, ale na bezpieczeństwie oszczędzać nie będę.

Mam te opony sprawdzone w 2 poprzednich samochodach (Renault 19 o mocy 110KM i Renault Laguna o mocy 120KM). W obu te opony spisywały się idealnie. Nie miałem do tej pory lepszych opon na deszczu.

Dzięki za gratulacje.

Jestem bardzo zadowolony z zakupu i nie mogę narzekać. Chociaż wczoraj mój "czworołap" miał jakiegoś focha i po umyciu samochodu coś się popitoliło. Mianowicie świeciły mi się kontrolki EPC i ESP. Do tego mocy brak i turbina nic nie dmuchała (przy pedale w podłodze ciśnienie wg wskaźnika w okolicach 0 bara). Przejechałem kawałek, samochód postał z 30 minut, odpaliłem - ok. Zgasiłem, znowu odpaliłem - to samo. Zgasiłem raz jeszcze i po odpaleniu do chwili obecnej jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję zakupu:) Też mam USA:) Koniecznie obniż bo widzę że tak jak u mnie wyjściowo koza 1BA, i proponuję wrócić do lamp USA:) Fury mamy te same, temat obniżania mam ogarnięty więc jak coś to pisz.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja latam na nankangach cholerka...Musze sprawdzic rocznik:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki wczoraj zmienione.

Niestety jedna felga się lekko skrzywiła, więc poszła do prostowania. Na dzisiaj będzie gotowa. W sumie mogłem jeździć z takim delikatnym skrzywieniem, ale by mi ząbkowało oponę i by huczała. Zwłaszcza, że nowe opony zakładam, więc szkoda.

Co do Nankangów... Ogólnie czytałem, że gumy dobre (w klasie budżetowej), ale u mnie są już na cenzurowanym i nawet zapas będę zmieniał, bo też Nankang z 2007 roku...

@kristof91 może się okazać, że Twoje gumy też będą spoko i nie ma się co stresować.

Po ściągnięciu starych gum obczaiłem z chłopakami z wulkanizacji wszystkie opony i 3 wyglądały od środka dobrze, ale i tak rozcięłem ranty, żeby nikomu nie przyszło na myśl, żeby je sprzedać (a wiadomo jak się guma zachowa).

Czwarta opona (ta wystrzelona) od środka na rantach miała przełamania \ wykruszenia. Później przyszło mi na myśl, że może ktoś kiedyś złapał kapcia, kawałek na tym pojechał i pocięło oponę od środka. Kapcia naprawili i sprzedali koła do Polski. Tak to trafiło do mnie i u mnie żywot zakończyło (dobrze, że tylko opona).

Mina wulkanizatorów - bezcenna. Byli przerażeni, że tak oponę rozerwało.

@Cezarrr oki. Będę się z Toba kontaktował jak już ogarnę kilka innych tematów niemotoryzacyjnych i będę się brał za zawias. Co do lamp - fajnie by było mieć ori USA, tylko nie wiem jak podchodzą do tego na przeglądach, bo o ile dobrze kojarzę to pozycyjne są pomarańczowe w jednej żarówce z kierunkowskazami (żarówka dwuwłóknowa 5W/21W).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...