antyterrorysta 0 Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 Temat ten jak widzę dotknął już wielu użytkowników 2.0ALT, ja z kolei walczę z tym problemem od stycznia tego roku... Wariator jest po regeneracji, wymieniłem też napinacz łańcucha i łańcuch, a terkot po rozgrzaniu silnika wciąż nie ustępuje. Czy jesteście w stanie mi wyjaśnić skąd się bierze ten ch... arakterystyczny dźwięk? W jaki sposób wariator na wałku w połączeniu z zaworem wysokiego ciśnienia może wydawać terkot? Piszę o połączeniu bo regeneracja czopa wariatora na połączeniu z zaworem wysokiego ciśnienia miała usunąć problem z terkotaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dajmon 5 Opublikowano 15 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2014 zawór ---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ---------- zawór terkocze, tzn. trzpień pracujący w tulei zawor wypracował w niej luz ja to przerabiałem http://a4-klub.pl/2-0-219/2-0-alt-halas-rozgrzaniu-silnika-269146/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antyterrorysta 0 Opublikowano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Hmm... Przeczytałem ten wątek i wszystko wskazuje na zawór... Dzięki! Mam jednak inne pytanie, czy uszkodzony zawór wysokiego ciśnienia może być powodem nierównomiernego poboru oleju silnikowego - czasami silnik zawoła o dolewkę po 800km, czasami po 100km (dolewki robię po około 300-350ml)? Wycieków nie ma, ciśnienie w normie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benyA4 7 Opublikowano 16 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2014 Tak dziala wariator http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_246.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
terminator1985 0 Opublikowano 18 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2014 Panowie ja tez słysze takie terkotanie na rozgrzanym jak otwieram klape , kolega mi mowił, ze z tyłu za silnikiem jest taki zawór i on jak go odpinał to przestawało tyrkotac? czy to chodzi i ten zawór wysokiego cisnienia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lime83 0 Opublikowano 5 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2015 Witam. Ponad rok temu kipiłem audi z takim silnikiem i niestety też występuje u mnie ten klekot. Wydaje mi się że jestt coraz głośniejszy. Byłem u znajomego mechanika i to nic groźnego, ale wypadało by zrobić i od razu rozrząd wymienić. Chciałem się dowiedzieć czy rozwiązaliście ten problem do końca, a jeśli tak to jaki koszt był naprawy? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benyA4 7 Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Hałasuje wariator bo nie ma w nim odpowiedniego cisnienia oleju. Nie ma go tam bo:1- pierscienie wytarly rowki w wariatorze i teraz nie trzymaja tam oleju2- uszkodzony zawor sterujacy wariatorem , nieszczelnosc pod tlokiem z pierscieniami lub wytarcie tloczka pod silownikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DanielA4B618T 1 Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 lime83 Ostatnio wymieniłem wariator i zawór wysokiego ciśnienia. Przy okazji wymieniłem sam pasek na rozrządzie i na alternatorze. Wariator nowy to koszt 1980zł Zawór wysokiego ciśnienia nowy to koszt 1330zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lime83 0 Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 Ok. Dzięki za odpowiedź. Koszt dość spory. Czy dalsze poruszanie się z taką usterką może poważnie uszkodzić silnik? Pytam, bo może lepiej by było wymienić silnik! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugo84 0 Opublikowano 7 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2015 Witam, Ja z kolei mam terkotanie tylko na rozruchu - czy wg Was to wina wariatora czy też zaworu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benyA4 7 Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 wariatora , uszkodzony hamulec wariatora. Sciagnij pokrywe zaworow i przekrec walem. Walek ssacy nie bedzie sztywny (luz 1,5 cm ze wzgledu na zerwana blokade) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sargi 0 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2018 (edytowane) W dniu 15.05.2014 o 21:58, Dajmon napisał: zawór ---------- Post dopisany at 21:58 ---------- Poprzedni post napisany at 21:55 ---------- zawór terkocze, tzn. trzpień pracujący w tulei zawor wypracował w niej luz ja to przerabiałem http://a4-klub.pl/2-0-219/2-0-alt-halas-rozgrzaniu-silnika-269146/ Witam, jak zniwelowałeś terkotanie zaworu , wina była regulatora w zaworze(tego z czterema oringami)? Można gdzieś takie dostać, a może znasz ich wymiary ? Edytowane 14 Sierpnia 2018 przez sargi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się