raffal Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Witam na wstępie chciałem się przywitać ponieważ jestem tu nowy wybrałem wasze forum bo wydało mi się najlepsze. zakładam nowy temat ponieważ w internecie nic ciekawego nie mogę znaleźć na ten temat z którym mam problem. Posiadam audi a4 avant 2.5 tdi akn 2001r które kopiłem niedawno.jak pojeździłem audi trochę okazało sie ze ma kilka problemów elektrycznych. 1.migające oświetlenie wnętrza ( gdy otworze drzwi tylne oba czy pasażera na włączonym zapłonie lub odpalonym silniku miga oświetlenie co sekundę gaśnie i zapala sie na drzwiach kierowcy est ok ) 2 czasami podczas jazdy gwałtownego stracenia lub hamowania zapala sie informacja o spalonej żarówce 3 gdy jest mokro na dworu sporadycznie podczas ruszania zapala sie kontrolka absu i esp jednocześnie nie mogę dodać gazu a obroty podnoszą sie na 1100 obrotów po zgaszeniu i ponownym odpaleniu jest ok. podłączyłem vaga i pokazały sie błędy: w układzie abs :18264 potencjometr przepustnicy-g69 sporadyczny nie związany ze sprzętem w silniku:777 czujnik położenia pedału gazu sporadyczny 550regulacja początku wtrysku sporadyczny i 18259 magistrala can abs nie prawidłowy sygnał. gdy dostałem sie do przekaźników i bezpieczników zobaczyłem ze wilgne sa przewody wiązki okazało sie ze woda z zapchanych kanałów przelała sie do środka. kanały wyczyściłem wszystkie wtyczki wysuszyłem i kontaktem zlałem i znalazłem 4 problem pompa paliwa w zbiorniku jest zrobiona na krotko założony jest jakiś przekaźnik od opla który wisi na przewodach. nie stery nie wiem jaki powinien byc oryginalny przekaźnik o pampy ani w którym miejscu w skrzynce. co do oświetlenia wnętrza to podmieniłem przekaźnik 382 ale nie pomogło. czy może ktoś mi pomoc? dzięki i pozdrawiam.
TyBucu Opublikowano 16 Maja 2014 Opublikowano 16 Maja 2014 Zapnij VAG'a, zczytaj błędy:disgust: ---------- Post dopisany at 13:38 ---------- Poprzedni post napisany at 13:33 ---------- Pozatym wez ogarnij ten swoj post bo juz 10 raz czytam i mam wrazenie ze auto dopiero co wyciągnoles z baltyku...
raffal Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Opublikowano 17 Maja 2014 Witam czy ktoś miał podobne problemy z audi? Dzięki
TyBucu Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 1. Pod siedzeniem kierowcy masz modul komfortu, najprawdopodobniej tez zostal zalany, podnies podloge, wysusz dobrze i sprawdz czy da sie go jeszcze uratowac. 2. Masz gdzies na wiazce przerwe, sprawdz dokladnie wiazki lamp. 3. błąd 18259 jest wywolywany przez sterownik pompy abs, sprawdz połączenie. Co do numeru przekaznika pompy paliwa pytaj w dziale czesci, ktos napewno ci odpowie.
raffal Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Opublikowano 17 Maja 2014 Jest możliwe że czujnik w kole pada? Ostatnio wymieniałem ale używkę założyłem.
TyBucu Opublikowano 17 Maja 2014 Opublikowano 17 Maja 2014 Ten blad to ogolnie blad danych ze sterownika, wejdz w bloki i sprawdz czy z kazdego czujnika kola przesyla odpowiedni sygnal.
raffal Opublikowano 17 Maja 2014 Autor Opublikowano 17 Maja 2014 Dziś sprawdziłem i każdy czujnik widzi,ale jest tez tak że jadąc powoli i hamujac delikatnie słychać ze pompa abs sie załącza nie potrzebnie. Co do żarówek to wszystkie wiązki sa ok da sie vagiem sprawdzić która spaloną żarówke wyświetla fis? Koledzy 1 pytanie abs jest połączony z silnikiem tylko powiedzcie mi czy w moim przypadku abs wywołuje błędy w silniku dokladnie chodzi mi o potencjometr w silniku czy silnik wywołuje w abs.dzieki
bolo73 Opublikowano 19 Maja 2014 Opublikowano 19 Maja 2014 Myślę, że w Twoim przypadku ani ABS nie wywołuje błędów w silniku, ani odwrotnie. Za błąd od potencjometru gazu najczęściej odpowiadają zalane - zawilgocone styki w złączach pomiędzy obudową sterownika silnika a wnętrzem. Zaglądnij tam, rozłącz je a obstawiam, że zobaczysz zielony nalot i wilgoć - jeżeli tak, to do czyszczenia i zabezpieczenia. Do potencjometru gazu jest o ile pamiętam białe złącze, ale mogę się mylić, bo już wieki tam nie zaglądałem. No i oczywiście uszczelnienie przejścia między obudową a nadwoziem też obowiązkowe. Bardzo możliwe, że błąd od CAN-a ma tą samą przyczynę. Co do włączania się ABS-u pod koniec hamowania, to bardzo możliwe, że któryś czujnik się trochę wysunął ze zwrotnicy i sterownik widzi to tak, że któreś koło już stanęło podczas, gdy pozostałe się jeszcze kręcą. Ewentualnie któraś podzielnica jest uszkodzona mechanicznie. Przejedź się powoli z VAG-iem i włączonym podglądem prędkości poszczególnych kół, to będziesz wiedział, gdzie szukać.
raffal Opublikowano 20 Maja 2014 Autor Opublikowano 20 Maja 2014 Witam jesli chodzi o uszczelnienie obudowy to zrobiłem i wszystko jest ok został blad 301 w abs i czasem zapala sie kontrolka od spalonej żarowki co do abs to sprawdziłem vagiem i wszystkie czujniki pokazują tak samo przekaźniki podnieniłem i nadal nic a wiec chyba pompa pada bo jak spasuje błąd to gasnie a jak rusze to zapala sie. Dzieki
bolo73 Opublikowano 20 Maja 2014 Opublikowano 20 Maja 2014 O błędzie 301 nie pisałeś, albo ja nie doczytałem, to błąd od pompy ABS - przetestuj VAG-iem elementy wykonawcze w ABS-ie - gdy wysterujesz pompę, to ma się włączyć - dość głośno pracuje, więc na pewno usłyszysz. Jeżeli nie włączy się i zarejestruje się błąd od niej, to przede wszystkim sprawdź bezpiecznik 18 - to duży dodatkowy bezpiecznik w skrzynce przekaźnikowej - 50 A. Sprawdź najlepiej mocną żarówką, bo potrafi się uszkodzić tak, że pod małym obciążeniem przewodzi a pod dużym przerywa. Jeżeli masz ESP, to jest jeszcze przekaźnik od tej pompy - pozycja 7 w tej samej skrzynce, jeżeli nie, to przekaźnik jest zintegrowany ze sterownikiem ABS i wtedy możesz mieć rację, że właśnie on pada.
raffal Opublikowano 8 Lipca 2014 Autor Opublikowano 8 Lipca 2014 Bezpieczniki przekaźniki sprawdzałem i nawet podmieniłem je a jesli robie test wyjsc to wyskakuje ze niemozliwe ---------- Post dopisany 08-07-2014 at 21:44 ---------- Poprzedni post napisany 21-05-2014 at 10:24 ---------- witam panowie ponowne niestety moje audi nadal niedomaga problem dotoczy odcinania gazu a mianowicie coraz częściej zaczyna go odcinać. w internacie jest mnóstwo takich problemów ale u mnie nic nie pomaga możne ktoś ma jakieś pomysły. usterka objawia się bez względu na pogodę temperaturę czy przejechany dystans a mianowicie podczas ruszania czy tez postoju zapala się abs esp obroty wchodzą na 1100 i zero reakcji na gaz po 3 sekundach zaczynają mrugać świece żarowe jak zgaszę i ponownie odpalę jest ok na jakiś czas. błędy jakie wyskakują to w abs potencjometr przepustnicy g69 sporadyczny a w silniku czujnik położenia gazu sporadyczny. sprawdziłem w blokach i pedal gazu płynnie zmieniają sie wartości gdy wciskam go, wszystkie wtyczki i ecu sa suche ,obudowę komputera uszczelniłem na wszelki wypadek białą kostka o której tak wszyscy piszą jest ładna i sucha światła stop sa wszystkie możne ma ktoś pomysł co to może być. sam już zgłupiałem. pozdrawiam
animavili Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Z tym odcinaniem gazu to wydaje mi się że pompa/nastawnik do sprawdzenia.poszukaj takich wątków z pompa 2,5 tdi . Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
raffal Opublikowano 9 Lipca 2014 Autor Opublikowano 9 Lipca 2014 Pompa wydaje mi sie ze byla naprawiana calkiem nie dawno .ale co ma abs do pompy. W jaki sposob mozna sprawdzic ten sterownik?
TyBucu Opublikowano 9 Lipca 2014 Opublikowano 9 Lipca 2014 Masz mozliwosc podmiany ecu? Wysyłane z mojego XT615 za pomocą Tapatalk 2
raffal Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Opublikowano 10 Lipca 2014 Nie mam mozliwosci podmienic ecu .a powiedz mi jest mozliwe ze tasma kierownicy robi zwarcia bo znajomy tak miał i okazalo sie ze tasma padła ?
animavili Opublikowano 10 Lipca 2014 Opublikowano 10 Lipca 2014 Sterownik/nastawnik sprawdzasz obserwując czy nie ma pecherzykow powietrza na wejściu pompy.jak są to oznaką że może być zapowietrzona.mogło by to powodować te problemy z gazem.można także zmierzyć oporność aby wykluczyć spalona cewke lub tranzystor nastawnika.na których pinach i jaka wartość znajdziesz na elektrodzie lub akp ( pamiętam że to skrajne piny i chyba 10,2 powinno być ale głowy nie dam). Chociaż to bardziej do sprawdzenia, aby wykluczyć jedną typową usterke bo nic nie piszesz o problemach z odpaleniem auta które temu towarzyszą. Co do abs to sterownik również do sprawdzenia.upalają się przewody najczęściej na wejściu.trzeba go rozpolowic.na akp znajdziesz wątek z info i filmem. Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
raffal Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Opublikowano 10 Lipca 2014 kolego nie pisze nic o odpalaniu ponieważ odpala bardzo ładnie na ciepłym i zimnym silnik pracuje cicho i równo trzyma swoją moc i nie dymi. Powietrza nie ma w przewodach.wszystko jest ok tylko raz na kiedy zapala się abs i odcina gaz może wymienić pedał gazu. jeśli chodzi o nastawnik to wydaje mi się że gdyby było cos spalone to cały czas by wariowal .a co sądzisz o tej taśmie w kierownicy może ona mieć coś wspólnego z tym gazem
animavili Opublikowano 10 Lipca 2014 Opublikowano 10 Lipca 2014 Kolego staram Ci się podsunąc jakieś pomysły mając doświadczenie z usuwania usterek u mojego kolegiw a6.także wertowalismy forum,wb nie dac się naciagnac mechanikowi na kosztowne naprawy.u niego był problem z przyspieszeniem,brak reakcji na gaz.usterka nie była cykliczna ,występowała losowo.później doszło do problemów z odpalaniem.jeśli u Ciebie tego nie ma trzeba szukać dalej.sprawdziłeś ten wątek z abs? jeśli pali ci się ikonka abs i wykrzyknik na filie : http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=58031 Wysyłane z mojego LT18i za pomocą Tapatalk 2
raffal Opublikowano 10 Lipca 2014 Autor Opublikowano 10 Lipca 2014 Jak abs odlacze na stale typu przekaznik zasilajacy to tez raz na kiedy tak mu sie dzieje .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się