Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Brak komunikacji ze sterownikiem airbag - rozwiązanie problemu


RALF76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Walczę ze świecącą kontrolką airbag + parking brake - dzieje się tak co drugie odpalanie - raz jest dobrze a raz świeci.

Wykonałem:

1) podpięcie pod kompa - brak komunikacji ze sterownikiem airbag ( w momencie kiedy jest komunikacja to zero błędów)

2)sprawdziłem połączenia przy silniczkach elektrycznych przy zaciskach (wyjąłem wtyki przeczyściłem i złożyłem)

3)wyjąłem sterownik elektrycznego hamulca (przeczyściłem i złożyłem - w bagażniku po prawej stronie)

4)kostki pod siedzeniami (przeczyściłem i złożyłem) - te zółte kostki to od poduszek?

i...... lampa dalej świeci AIR BAG + Parking Brake co drugie trzecie odpalanie

Co można jeszcze sprawdzić? jakieś pomysły bo ręce opadają? czyżby sterownik padał?

Akumulator ma 6 lat (sprawdzę jeszcze jego stan) czy może być przyczyną że przy włączeniu kluczyka i teście wszystkich sterowników waha się napięcie i sterownik airbag traci zasilanie? Dodam że nigdy w czasie jazdy się nie zaświeci - generalnie zasada taka że jak po włożeniu kluczyka jest OK to dopóki nie zgaszę nie ma problemu a jak przy włożeniu kluczyka już nie świeci się kontrolka ze są nie zapięte pasy oznacza że na pewno airbag nie zgaśnie.

Z góry dzieki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest pierwszą rzeczą którą sprawdź w takim układzie..

Skoro ma 6 lat to już napewno nie trzyma napięcia tak jak powinien a bynajmniej jest bardziej wrażliwy na każdy pobór prądu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem aku - wczoraj trasa 150km i połowa to eska więc 120-140km/h - rano po nocy badam napięcie 12,46 (zapaliłem OK) - pojechałem jeszcze 2x15 km badam ponownie po 30 minutach 12,43V i lampa znów świeci. Dziwne że po 150km nie podładował się chociaż do 12.5V - badałem dwuletni akumulator i ma 12.7V -prośba o podpowiedź -czy może mieć wpływ na elektronikę że 12,46 jest OK a 12,43V już airbag świeci..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podjechać do kogoś kto sprawdzi pod obciążeniem. Jak miałem padnięte aku w alfie też było 12V a pod obciążeniem siadał jak wściekly :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jedna próba przejechałem 1 km - napięcie aku 12,56V otwieram drzwi spada na 14,48V i jest OK airbag nie świeci - wygląda jakby po dłuższym postoju nawet 30 min napięcie spadało poniżej 12,48V i wtedy chyba jest problem...

PS. Na aku odczytałem 8K0915181 0199000022 - jakej jest pojemności i prąd rozruchowy, wie ktoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pisze nic na dekielku od aku? tam powinny być informacje jaka pojemność i max prąd rozruchowy.

Próbowałeś powyłączać wszystkie odbiorniki a nawet i światła? jak wyłączysz wszystką możliwą elektronike to dalej świeci?

Chyba czeka Cię wymiana aku...

Jak wygląda na postoju napięcie przy odpalonym silniku na biegu jałowym a jak wygląda kiedy przygazujesz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem się do aku jest 95Ah 450A - teraz nie produkują o prądzie rozruchowym 450A więc trzeba 800A - rozumiem że nie ma to znaczenia dla kodowania ważne aby była pojemność ta sama.

Wszystkie światła wyłączone i odbiorniki... napięcie się zmienia z czasem i jak spadnie poniżej 12,5V to wydaje mi się że airbag świeci - na aku data produkcji 11.2007...

Kolejny test jechałem 8km - zatrzymałem się zgasiłem. Włączyłem od razu kluczyk bez zapalania i lampa świeci - mierze napięcie na aku 12.66V myśle super zapalam lampa zgasła - mam wrażenie że jak postoję powyżej 10-30 min i napięcie spadnie poniżej 12.5V to zaczynają sie problemy.

Update:

Podmieniłem akumulator na inny dobry, dwa odpalania OK trzecie lampa świeci :( - niestety to samo - znów jestem w tym samym miejscu :( - pomocy... raz jest komunikacja ze sterownikiem a raz nie ma.....

---------- Post dopisany 14-06-2014 at 14:57 ---------- Poprzedni post napisany 07-06-2014 at 21:13 ----------

czy po moich sprawdzeniach należy skasować błąd w sterowniku czy nie ma to znaczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

Problem rozwiązany - wymiana sterownika, gdyby ktoś miał podobne objawy to trzeba przygotowywać się do wymiany. Generalnie u mnie było tak że raz była komunikacja a raz nie, w ostatnim tygodniu przed wymianą podczas jazdy zapaliła się kontrolka airbag + parking brake i już przez tydzień nie zgasło.

Po wymianie sterownika wszystko wróciło do normy. Gdyby ktoś pytał czy jest komponent to oczywiście jest.

PS. Dzięki za pomoc i wyrozumiałość dla wrclaguna który prowadził mnie sprawdzając różne przyczyny i były to zapewne trafne miejsca ale nikt się nie spodziewał że może paść sterownik pomimo że samochód bezwypadkowy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...