Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie odpala.


jad1014

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam audi a4 b5 z silnikiem 2.6 benzyna + gaz 1995r. A teraz problem:

Jakiś czas temu auto mi zgasło podczas jazdy, potem stało u mechanika 4 tygodnie doszli to tego, że to problem ze sterownikiem więc go wymienili. Jeździło, tylko akumulator był w tragicznym stanie. Chciałem odstawić je do znajomego żeby przejrzał wydech dokładniej. Odpaliłem wyjechałem z garażu, zgasiłem i już nie odpaliłem.

Wymieniłem akumulator, klemy. Dalej nie odpalało, potem zauważyłem że jeden z przewodów wysokiego napięcia jest zupełnie inny, wymieniłem wszystkie na kupione na allegro:

PRZEWODY ZAPŁONOWE AUDI A4 2.6 (4265197704) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.

… z tym, że te stare się troszkę różnią. Auto dalej nie odpala, sprawdziłem czy do listwy wtryskowej dochodzi paliwo, jak poluźniłem przewód przy samej listwie i zakręciłem paliwo pociekło, to chyba dobrze. Nie mam pomysłu co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejsza próba odpalania. Akumulator naładowany, wszystko podłączone kable sprawdziłem.

Pierwsza próba-Przekręcam kluczyk, mruga kontrolka immobilizera

Druga próba- To samo

Trzecia próba kontrolka wygasa jak powinna więc próbuje przekręcić kluczyk, silnik odpala na 3-4 sekundy i gaśnie.

Dalej już tylko za każdym razem słychać podwójne „cyknięcie”

A potem kontrolki ledwo co się świecą i to żadnej reakcji.

Na co ma wpływ „podstawa” akumulatora… Bo jest strasznie pordzewiała, może przez to coś się dzieje z elektryką?

---------- Post dopisany at 14:04 ---------- Poprzedni post napisany at 14:03 ----------

A co do iskry nie wiem. Muszę zorganizować sobie klucz do świec bo ten który mam jest za krótki i nie mam jak odkręcić świecy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cos masz z pradem .jakas zwara albo aku pada .kontrolki taki defekt pokazuja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz kiepską mase. Sprawdź w komorze akumulatora połączenie przewodu minusowego z karoserią.

Ps. Ta pomarańczowa a4 co stała ostatnio u Tomka W. blacharza to twoja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega dobrze mowi wyczysc klemy i bolce na aku tez podobnie mialem w passacie i pomoglo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bolce wyczyszczone, jedna klema nowa drugą wymienię na dniach... Pod wieczór poszedłem znowu, sprawdziłem jedną świecę, bo jedyny klucz który znalazłem okazał się za duzy 17 a świece mają 16 nie chciałem ryzykować. Świeca sucha, wygląda na to że iskry też nie ma więc mam problem... Możliwe, że to znowu immo?

---------- Post dopisany at 23:15 ---------- Poprzedni post napisany at 23:01 ----------

A i był bym zapomniał. Czy ktoś może mi łopatologicznie wyjaśnić jak się czyta naklejkę na cewce jak podłączać przewody zapłonowe ;>?

cewka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś podobnie po zmianie silnika, jakiś kabelek od alternatora się poluzowal, niestety więcej sZczegolow Ci nie powiem gdyż zbytnio się na tym nie znam. Wiem tylko, ze trochę trudno było się do niego dostać żeby go dokrecic, ale dało radę na kanale. Piwodzebia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to silnik odpalił, nie jestem pewien ale chyba przez poprawienie:

aaaaa.jpg

Teraz moje pytanie co to jest za element układu chłodzenia i co to za czujnik który zaznaczyłem (o ile to jest w ogóle czujnik)

Autko chodzi ale pali na 5 cylindrów i paliwo zbiera się w wydechu... Dzisiaj posprawdzam świece :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tam czujnik temperatury zewnetrznej .ktora pokazuje fis .ale glowy nie dam za to

Wysyłane z mojego GT-S6500D za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wreszcie rysunek, poprzekładałem kable wg wzoru... Odpalił chodzi w miarę tylko kopci... jak będę miał czas muszę chyba dać mu pochodzić na spokojnie. :) To może jutro a w poniedziałek jadę jeszcze do elektryka podłączyć pod komputer. Wtedy opiszę co tam z elektryką silnika może być nie tak.

---------- Post dopisany 05-07-2014 at 12:32 ---------- Poprzedni post napisany 14-06-2014 at 20:27 ----------

Witam. Długo to trwało ale jest już wszystko w w porządku. Audi miało problem z komunikacją komputera, który został wymieniony i wszystko wydaje się działać. Niestety został też wymontowany immobilizer, dlaczego niestety? Ponieważ jakiś czas temu zapłaciłem 350 zł za wymianę sterownika właśnie immobilizera. Nieco mnie to zirytowało ale jakoś trzeba będzie to przełknąć.

Wychodzi tylko na to, że mam ten że sterownik na sprzedaż jak by ktoś chciał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam taki sam problem jak miales, auto nie pali jak zapali to chodzi 2-3 sekundy i gasnie, kontrolki swieca bardzo slabo a akumulator nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...