Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Ciśnienie doładowania


bartek1

Rekomendowane odpowiedzi

1.5 roku temu robilem kapitalny remont silnika. Zakupilem do niego nowe turbo, ale chyba jakas podrobke. Ostatnio robilem pomiar cisnienia doladowania i wyszlo 1.1 bara z dolnych obrotow i po przekroczeniu 5tys.obr/min dmucha jeszcze ok 0.8, 0.9 bara. N 75 sprawny. Czy tak duze cisnienie moze wplywac na nierowna prace silnika? Na paliwie jest "prawie" idealnie, a na lpg szarpanie znika dopiero po przekrozeniu ok 4tys.obr. Lpg od 11 miesiecy i na poczatku bylo ok. W ASO mi powiedzieli ze auto ma wgrana inna mape albo ma chipa. Hamownia: 180 PS i 247 Nm. Dodam ze czasem wywali blad przepustnicy. Przepustnice wyczyscilem i zaadoptowalem. :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ASO mi powiedzieli ze auto ma wgrana inna mape albo ma chipa. Hamownia: 180 PS i 247 Nm

No to samochod ma na pewno chipa bo seria to 150 KM / 210 Nm ;) Tylko sie cieszyc! :decayed: Albo plakac ... tak czy inaczej musisz teraz zadbac o to zeby instalacja gazowa spelniala wymagania silnika.

Na co trzeba zwrocic uwage?

- przewody zasilajace silnik w gaz musza miec 8 mm

- reduktor do 300 KM

- wtryski do 300 KM

- odpowiednia mapa wtryskow gazu

Jezeli te punkty sa spelnione to autko powinno smigac bez problemow. Wysokie doladowanie jest zwiazane z chipem. Niemniej jednak 1.1 bara to duzo nawet jak na chipa o.O Jaka masz turbine? Odpowiednik K003?

I co to znaczy ze jest prawie idealnie na paliwie? Zeby samochod jezdzil dobrze na gazie to benzyna musi byc opanowana na perfekt :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o instalacje gazowa to powino pasowac. Na poczatku bylo dobrze na paliwie i na gazie. Pozniej wlasnie zaczelo szarpac. Ciezko powiedziec mi cos o turbinie, ale w srodku i na zewnatrz wyglada tak samo jak orginalna. Co do idealnej pracy na paliwie to dwie zeczy mnie ciekawia. Jak autko dluzej stoi to po odpaleniu na moment spadna obroty do ok 500 na min. i cos "puknie", potem obroty wzrosna i jest ok. Odglos podobny do "odbijajacego zaworu". Wydaje mi sie ze wczesniej silnik zwawiej reagowal na dodanie gazu, ale tylko z wolnych obrotow. Dodam ze po przekroczeniu 4tys.obr autko rwie do przodu az milo. Gazownicy ostatnio sprawdzali i twierdza ze jest ok. Bylem w ASO i do pracy na paliwie tez brak zastrzezen. :wallbash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Żeby twoje autko chodziło dobrze na gazie to P. gazownik powinien podłączyć laptopa posadzić (d*pę )obok kierowcy i podczas jazdy dostrajać mapę gazu.

Skoro do tej pory było dobrze to znaczy że instalka jest dobra i prawidłowo zamontowana.

Pozdrawiam

taka prawda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.1 na niskich obrotach i spada do 0.8 przy wysokich jakies dziwne rzeczy sie dzieja bo jeszcze takich cudow to nie widzialem , tak sie zastanawiam skad na niskich obrotach takie doladowanie przeciez turbina uzbraja sie stopniowo i cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.1 na niskich obrotach i spada do 0.8 przy wysokich jakies dziwne rzeczy sie dzieja bo jeszcze takich cudow to nie widzialem , tak sie zastanawiam skad na niskich obrotach takie doladowanie przeciez turbina uzbraja sie stopniowo i cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie :)

w rzeczywistości jest zupełnie inaczej niż napisałeś

tak mała turbina jak K03 czyli seria jaką posiadasz u siebie, wkręca się bardzo szybko (tzw. spool up jest bardzo szybki) przy niskich prędkościach obrotowych (na czipie może dochodzić do 1,2-1,3 bara) natomiast w miarę wzrastania predkości obrotowych (rpm) tak małe turbo zaczyna pompować mniejsze ciśnienie. Zazwyczaj jest tak, że ciśnienie zaczyna spadać z tego powiedzmy 1.0 bara w dół do jakiś 0,7-0,6 bara powyżej 5500 rpm.

[br]Dopisany: 07 Wrzesień 2008, 20:07_________________________________________________

cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie :)

że niby u ciebie rośnie do 7000rpm ? :decayed::wink4::tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh a masz inna wizje?? widze jak zachowuje sie silnik mojego samochodu i co dzieje sie z nim w pewnych przedzialach obrotow i jak turbina sie uzbraja,

a tak na marginesie Opel Calibra turbo przy 1.2 bara ma 280km na seryjnej turbinie wiec ciekawe ile ma kolegi Audi :shocked:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh a masz inna wizje?? widze jak zachowuje sie silnik mojego samochodu i co dzieje sie z nim w pewnych przedzialach obrotow i jak turbina sie uzbraja,

To gratuluje wrażliwości. :>

a tak na marginesie Opel Calibra turbo przy 1.2 bara ma 280km na seryjnej turbinie wiec ciekawe ile ma kolegi Audi :shocked:

Opel Calibra ma silnik 2 litrowy, a audi kolego 1.8. To różnica. Poza tym to wątpie aby calibra po samym chipie miała 280KM :polew:

Tak poza tym kolego masz ty wogóle wskaźnik doładowania :tongue4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh a masz inna wizje??

wizje to ja mam różne w zależności ile wypije :tongue4:

w aucie nie ma miejsca na wizje, jest miejsce na wskaźnik doładowania

masz taki ? pokazuje ci że 1,1 bara doładowania przy 7000rpm ?? To juz teraz moę ci powiedzieć, że:

a) ty masz wizje, odłóż koks

B) masz zwalony wskaźnik

wybierz podpunkt i zastosuj kurację :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazylem ze zanim silnik osiagnie maksymalna temperature to "idzie" jechac. Na gaz wskakuje po osiagnieciu pewnej temperatury i czym ona wyzsza tym bardziej i "czesciej" szarpie. Waszym zdaniem to wina instalacji lpg czy moze czegos innego?Moze jakis czujnik temperatury? Z gory dziekuje. :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe fajni jestescie naprawde heheheheeeee

Poziek a czy ja powiedziałem ze mam 1.1 bara?? jakos nie zauwazyłem takiej wypowiedzi z mojej strony no ale :> wyglada na to ze nie ja mam problemy z koksem :>

co do Calibry to jest zhamowana i robi na cwiartke 12.5 srednio wiec nie filozofujcie nie potrzebnie :)

a co do aut turbo to mam z nimi pewne doswiadczenie i jeszcze nie widzialem historii pod tytułem "mam duze cisnienie przy niskich obrotach silnika a pozniej mi spada"

a co do szarpania to szukaj problemow w ukladzie zaplonowym pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie :)

Chłopie kup lepszy koks bo ten pamięć ci rozwala :polew: :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeciez turbina uzbraja sie stopniowo i cisnienie powinno rosnac az do 7000 0br/min tak jak u mnie

Czyli co, masz powiedzmy około 1bar na średnich obrotach, a skoro ciągle rośnie, to przy 7000rpm masz pewnie ponad 2bary. Braknie skali, jak założysz zegar... :polew:

widze jak zachowuje sie silnik mojego samochodu i co dzieje sie z nim w pewnych przedzialach obrotow i jak turbina sie uzbraja,

Wczuj się lepiej. Największy przyrost momentu, czyli ciągu masz właśnie na średnich obrotach, nie zauważyłeś? Proporcjonalnie ciąg na wysokich obrotach w silnikach doładowanych jest mniejszy, można powiedzieć, że silnik doładowany "dostaje zadyszki" na wysokich obrotach. Dotyczy oczywiście aut seryjnych.

a co do aut turbo to mam z nimi pewne doswiadczenie

"Pewne doświadczenie" to pojęcie względne. Moja żona też ma w temacie turbo "pewne doświadczenie", wie np. że po szybkiej jeździe turbina musi ochłonąć. :decayed:

Bartek, adaptację przepustnicy robiłeś VAGiem?

Jaką masz instalację? Może nie jest dobrana do mocy?

I banalne pytanie, kiedy zmieniałeś świece?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje przepustnicy robilem bez vaga, tak jak koledzy z klubu opisywali. Swiece wymienialem ok 8 miesiecy temu, zrobilem na nich ok 20tys.km (orginalne z ASO). Instalacja BRC sequent 24. Zasilanie w gaz 8mm, parownik genius max. Wtryski brc maja oznaczenie w kolorach i u mnie sa pomaranczowe. Mialy byc niebieskie ale gazownik stwierdzil ze centralka sobie z nimi i tak nie poradzi. Dodam ze wczesniej bylo ok, zadnej roznicy miedzy paliwem a lpg. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj:

-Cewka/cewki zapłonowa nie domaga, za niedługo może całkiem paść.

-Przepustnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...