Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana paska klinowego pompy wody.


Emejcz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój pasek jest w dość złym stanie więc kupiłem nowy conti i chciałem wymienić. Niestety tutaj zaczęły się niekończące się problemy. Czy ktoś ma jakiś patent na wymianę tego paska bez zdejmowania przodu?

Chciałem dojść jakoś do trzech śrub mocujących koło pasowe pompy wody, ale niestety u mnie raz, że nie są one w idealnym stanie, a dwa, że klucz przez wiskozę nie chce ustawić się idealnie prostopadle do śruby przez co ją psuje... dodatkowo nie mam jak złapać tego pieprzonego koła aby mi się nie kręciło...

Stwierdziłem w związku z tym, że jak odkręcę wiskozę to będę miał więcej miejsca... wziąłem w związku z tym imbus i zrobiłem sobie pół metrową przedłużkę i przy blokowaniu różnymi bolcami, wiertłami, śrubami poprzez włożenie w dziurke na kole i przeznaczony do tego rowek na silniku próbowałem to odkręcić, no ale ni cholery. Jedyne co uzyskuje to to, że mi się wszystkie bolce krzywią... Jak oni tam napisali, że się blokuje śrubą zwykłą... przecież śruby to miękkie są jak masło. Czy ktoś ma na to jakiś sensowny patent?

Ręce opadają kto to w ogóle zaprojektował w tak bezsensowny sposób, aby nie można było normalnie wymienić paska...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostęp od dołu po sciagnieciu osłony. Odkrecasz trzy imbusy chyba 6 koła pasowego i zmieniasz pasek. Mozęsz przeciac stary pasek, ale przydaje sie do zablokowania kołka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie od dołu było nierealne. Bardzo słabe dojście i mega zapieczone śruby które się wyrobiły przy takich próbach dojścia. Musiałem zdjąć zderzak i odsunąć pas przedni z chłodnicą po czym zdjąłem wentylator chłodnicy i dopiero miałem dojście do tych śrub. Musiałem wbijać w nie większego torxa, bo łby były wyrobione, ale udało się na szczęście bez rozwiercania więc nie musiałem spuszczać płynu chłodzącego. Jak ktoś ma tam liche śruby to polecam od razu odsunąć pas przedni i zrobić to od góry jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to sciagałem ostatnio bez niczego ,aby napinacz odgiąłem i pasek wymieniłem ,czas pracy może z 2 minuty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie chyba pomyliłeś się całkowicie w tym co mówisz. W AEB nie ma żadnego napinacza i pompa wody nie jest na rozrządzie tylko jest pasek klinowy na pompie wspomagania i na pompie wody - na niczym więcej.

Pozostałe elementy są na pasku wieloklinowym i pewnie o tym mówisz, ale to nie ten u mnie trzeba było wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...