SZYCHA Opublikowano 5 Września 2008 Opublikowano 5 Września 2008 Witam, Ciekawi mnie jak radzi sobie skrzynia automatyczna z przełożeniem mocy silnika na koła. Czy ktoś posiada wiedzę materiały dotyczące skrzyni automatycznej DMX....wykresy, dane itp ? Z góry wdzięczny SZYCHA
robertbrz Opublikowano 30 Września 2008 Opublikowano 30 Września 2008 Witam, mam B5AFN'99 z automatem ... co do przelozenia mocy to jak mu zamocno nacisne to piszcze na suchym asfalcie. Na chwile obecna jak ruszam to pedal do polowy, jak juz sie lekko rozbuja to w podloge /jesli musze/. w czasie jazdy tez bezproblemowo redukuje bieg jak potrzeba, jedynie nie da sie jezdzic tak jak czasami lubie diselkami w zakresie obrotow 1400/2000 bo skrzynia uparcie ciagnie do 2200 i po zmianie wychodzi jakies 1600, dopiero na bardzo cieplym mozna uswiadczyc jazdy od 1400, ale to zadko wychodzi. Chyba ze ktos sie bawil w grzebanie w sofcie skrzyniowym i da sie to przeprogramowac, oczywiscie uwzgledniajac zapotrzebowanie czesci w skrzyni na konkretna prace, bo jak wiadomo silnik mozna zajechac zulwiasta jazda. Na chwile obecna jest to moj 3 automat, mialem bmw525tds i chryska voyagera 3,3v6, i jak narazie niestety najleiej jezdzilo mi sie betka bo mozna bylo umiejetnym operowaniem noga zmienic bie, a w CCCO niepotrafie /jeszcze/ tego osiagnac. Moze ktos z forumowiczow cos takiego opantentowal, chodzi mi o cos takiego np, w bmw jadac na 4 obroty 2000, puszczam gaz, skrzynia wrzuca 5, lekko dociskam gaz i jade z obrotami 1500, w momencie lekkiego dodania gazu nieredukuje tylko korzysta z momentu do przyspieszenia. Ale pozatym skrzynia calkiem spoko, innego samochodu jak automa niechce, a jesli kiedys stwierdze ze ten jest mol, wsadze c*p(e/a??) albo kupie 2,5, 3,0, 4,7 ... 5,7 HEMI od kasiuli ....
swiezak84 Opublikowano 30 Września 2008 Opublikowano 30 Września 2008 ja robie tak - powiedzmy na 3 jade 70 (okolo 2000 rpm), wtedy delikatnie przyspieszam do okolo 85, skrzynia wrzuca 4, poczekam az zapnie bieg na sztywno i powoli zwalniam do 70-75 - wtedy silnik kreci 1650-1700 rpm. a tak w ogole to nigdy silnik nie kreci ponizej 1400 na zapietym biegu na sztywno, jak sie zejdzie ponizej 1500 rpm od razu zrzuca bieg.
robertbrz Opublikowano 30 Września 2008 Opublikowano 30 Września 2008 tak, ale w sznurku samochodow jadacych 70 ciezko jest wejsc na 85 i znowu zejsc .... ale i tak tylko automatem dozywotnio bede jezdzil, bo na manuala jestem zaleniwy chyba juz
SZYCHA Opublikowano 30 Września 2008 Autor Opublikowano 30 Września 2008 Zgadzam się z tym że skrzynia (a mowa o skrzyni DMX automat czterobiegowy) lubi 2200 obrotów. Co do małego "oszkuania" poprzez zmnieszenie gazu nie musze nikogo przekonywac, że spalanie jest dużo mniejsze. Mnie z koleji i tego dotyczy temat wątku interesują dane liczbowe...może jakiś wykres automata...co z momentem i jaki jest dla danej prędkości Co lepiej podobno atomaty mają 200 programów na wzależności od typu jazdy....kilka napewno a czy 200 jakoś nie jestem przekonany kickdown...oraz miejsze lub większe butowanie co prawda płynie i szybko skrzynia wykrywa....ale nadal brak danych konkretnych. P.S. Skrzynia automat....człowiek tak szybko się przyzwyczaja że ostatnio u ojca biegi w golfie III zmieniałem bez sprzegła....(koszmarne dzwięki dobrze że się nic nie uwaliło).
robertbrz Opublikowano 30 Września 2008 Opublikowano 30 Września 2008 to ja nieodpowiem niestety, nigdy sie tym nieinteresowalem, natomiast z punktu widzenia uzytkownika sprawa jest super, sproboj sie odezwac do rogala moze hamowal audi z automatem i ma dla porownania wykresy sprzed chipa dla normalsa i automata
swiezak84 Opublikowano 1 Października 2008 Opublikowano 1 Października 2008 tak, ale w sznurku samochodow jadacych 70 ciezko jest wejsc na 85 i znowu zejsc .... ale i tak tylko automatem dozywotnio bede jezdzil, bo na manuala jestem zaleniwy chyba juz no niestety, jak sie jedzie w sznurku to sie nie da mnie to tez drazni bo akurat w okolocach 2000-2100 silnik najbardziej u mnie wibruje i niepotrzebnie wiecej pali. co zrobic...
beto11 Opublikowano 4 Października 2010 Opublikowano 4 Października 2010 Ja mam inny problem , podczas jazdy ze stałą prędkością obrotową odczuwam "bujanie obrotami" o ok.150-200 co kilkanaście sekund, co robić, czy ktoś to przećwiczył? : ;( Będę wdzięczny za odpowiedź , jestem tu początkujący;] Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się