Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niedaładowanie, analiza logów.


trytyt

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam mały problemik i postanowiłem zapytać bardziej doświadczonych użytkowników zarówno A4 jak i tego forum. Problemem jest powolne narastanie ciśnienia podczas przyspieszania co obrazują poniższe logi:

Beztytuuj_ewwxqpr.jpg

Z wiedzy którą zdobyłem przewalając x wątków sprawdziłem również inne parametry w vagu (przepływka przy 5000obr/min wskazuje 115g/s także jest git). Zapłony, lambda również wszystko jest git, błędów brak. Zawory DV i N75 sprawne. Także stanąłem na gruszce i po dorobieniu odpowiedniego trójnika zbadałem ją i widzę, że zaczyna się otwierać przy 0,3 a jakieś 0,45 to już jest chyba jej max wychylenia sztangi. Czyli wiadomo, że sztanga reaguje zbyt wcześnie i ciśnienie doładowania będzie zbyt niskie ale nie powoduje to tego, że tak pomału wzrasta wartość ciśnienia rzeczywistego.. Dodam, że sztanga na strzykawce działa płynnie. Z resztą widać w logach, że gdy wpiąłem N75 (wąż od turbo) to jest regulacja ciśnienia na niższym poziomie niż 0.6 bara.

Czy na podstawie tych logów da się stwierdzić, czy niedomyka się klapka WG (o ile jest tam gdzie powinna :D), czy to turbo kończy swój żywot? (wiadome, że bez demontażu się nie obejdzie, a w ten sposób da się tylko czarować w ciemno, ale niestety muszę dużo się nakombinować by znaleźć miejsce gdzie mogę popracować mechanicznie nad audikiem :()

PS. Nie wiem na ile jest to prawdziwe odczucie, ale czasami mam wrażenie, że ten samochód idzie jak po****ny, a chwilę potem znów jedzie mułowato, tylko nie wiem na ile jest to prawdziwe odczucie bo dużo jeżdżę w mieście gdzie nie potrzebuję aż tak turba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc normalne logi z kanalu 115 i 118 przynajmniej do 6 tys obr.

Wysłane z mojego S750L przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wróciłem do domu, przeczytałem, wyszedłem zrobić logi jeszcze raz i oto wyniki (mam nadzieję, że w tej formie są normalne :)):

Log (0 - 115,118)

Log (1 - 115,118)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja turbo bardzo wolno wstaje, szczelnosc dolotu sprawdziłeś? nie ma nigdzie dziury? albo klapka uchylona, wypalona, albo kat ale to sprawdzisz jak go wyjmiesz i wtedy sprawdzisz tez turbine, a jeszcze powiedz na tym wykresie co znaczy bez n75 wyjąłeś węzyk z gruszki turbiny tak? jesli tak tak faktycznie problem jest w turbinie czy klapce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez N75 to oznacza, że wypiąłem wężyk od gruchy tak aby sprawdzić czy na coś się zmienia gdy rozłączę obwód (tzn czy nie będzie na wysokich obrotach ograniczać doładowania i tak też jest).

Ale po dzisiejszych logach (zrobionych w pełnym zakresie obrotów) widać, że gdy turbina osiągnie ciśnienie zadane to następuje prawidłowa regulacja co ładnie widać na wykresie.

Beztytuu2_ewwshsr.jpg

Czyli jak dobrze rozumiem to jednak WG i N75 działają dobrze, tylko ten tandem obcina ciśnienie przy niższym progu (zadziałania WG).

Coś mi się zdaje, że muszę dobrze napompować dolot by dokładniej sprawdzić jego szczelność - do tej pory co sprawdzałem wydał się szczelny, ale duże ciśnienie powinno powiedzieć dokładnie czy jest dziurka czy nie. Do jakiego ciśnienia mogę bezpiecznie "napompować" dolot?

No i może jeszcze raz.. co muszę sprawdzić, bo może o czymś po prostu zapomniałem. Taka lista CHECK IT :)

PS. Coś mi zaświtało, że chyba widziałem na czyichś logach, że po odpuszczeniu pedału gazu pojawia się mały skok ciśnienia zanim DV nie zadziała, a u mnie tego nie ma.. Teraz tylko pytanie, jak wygląda prawidłowy wykres i czy na samym końcu jest chwilowe podbicie ciśnienia? Może należało by się przyjrzeć jeszcze raz dla DV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdjąles wezyk z gruchy i miales takie doladowanie jak na tamtym wykresie to nie ma co sie zastanawiac tylko zdejmowac kata i sprawdzic ta klapke bo moze juz zaraz jej nie byc. Ze sprawna turbina i odpieta grucha powinienes juz miec bar przed 3 tys i przeladowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość dla potomnych - PROBLEM ROZWIĄZANY! :D

Turbo bije, samochód rwie jak dziki,a oto logi na dowód -> http://vaglog.rtnet.pl/log_184206.html

Problemy właściwie były dwa.. Jeden był w aucie, drugi przysporzyłem sobie sam i gdyby nie przypadek, nie rozwiązałbym zagadki. Po pierwsze po zdjęciu kata była luźna klapka WG. Metodą prób i błędów - bo nie wiadomo było jak je ustawić (jedni mówią, żeby ustawiać tak, by grucha ruszała przy 0,35 bara inni, że przy 0,45 a jeszcze inni, że przy 0,55 bara). Ja skręciłem gruchę na maksa przy czym zaczyna się otwierać przy ciśnieniu 0,4-0,45 bara a pełne otwarcie ma przy 0,55-0,6 bara.

Drugim problemem był "sprawny N75". Jeszcze na długo przed regulacją WG postanowiłem przykleić ułamaną nogę N75 idącą do TIPA. W ramach "dobrego pomysłu" postanowiłem usztywnić końcówkę wsadzając do środka dość cienką rurkę która miała razem z klejem dwie części trzymać razem. Niby wszystko fajnie się trzyma, N75 działa prawidłowo. Po regulacji WG turbo nadal nie biło odpowiedniego ciśnienia. Któregoś dnia grzebiać się przy silniku ułamałem tą klejoną końcówkę N75. Więc zaślepiłem otwór w TIPie, a N75 tak został z ułamanym wyprowadzeniem i EUREKA! Turbo ruszyło! Nie wiem jakim cudem, ale wynika z tego, że dodatkowa rurka była zbyt dużym zwężeniem w przekroju poprzecznym co nie zapewniało odpowiednio dużego przepływu powietrza, a tym samym gruszka WG nie mogła być sterowana prawidłowo.

Z odłączoną gruchą od N75 zaczynało przeładowywać przy około 2600-2800 obr/min.

Dodatkowo dorzucam logi w postaci wykresu graficznego.

qy9j35aq.jpg

Edytowane przez trytyt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jedni mówią, żeby ustawiać tak, by grucha ruszała przy 0,35 bara inni, że przy 0,45 a jeszcze inni, że przy 0,55 bara). Ja skręciłem gruchę na maksa przy czym zaczyna się otwierać przy ciśnieniu 0,4-0,45 bara a pełne otwarcie ma przy 0,55-0,6 bara.

Wiesz może ile miałeś mm od końca cięgna do 1 nakrętki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...