Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Napinacz rozrządu


bobikos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poradźcie koledzy co zrobić. Pacjent AVB, rok modelowy 2003, na obecnym rozrządzie nalatane ok 60 tys km. Auto ma zrobiony program i aktualnie ok 150 KM i ok 350 Nm, choć są plany na więcej.

Pasek, rolki, napinacz kupiony od forumowego sprzedawcy z oryginału więc niby nie powinienem się jeszcze martwić ale..

Ostatnio przy logach zauważyłem że powoli przestaje trzymać napinacz bo synchronizacja przy wyższych obrotach idzie do 3,3 ( na jałowym okolice 0). W związku z tym chcę wymienić rozrząd, napinacz i rolki.

Pytanie pierwsze czy mam mechaniczny czy hydrauliczny. Z jakiego powodu nastąpiła zmiana stosowanego napinacza?

Pytanie drugie jaki napinacz lepiej jest zastosować do AVB po programie? Być może w którymś momencie wskoczą większe pompki a wtedy napinacz narażony jest na większe przeciążenia.

Przeglądam logi innych kolegów, którzy robili program i bardzo często widać że synchronizacja się rozjeżdża przy wyższych obrotach. Wystarczy wymiana rozrządu i odpowiednie ustawienie napinacza czy wskazane są w takim przypadku modyfikacje?

Wdzięczny będę za sugestie od osób które temat przerabiały a nie lajkoników bez własnych doświadczeń i jałowych dyskusji nt. wyższość oryginalnych rozwiązań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ustalaniu rodzaju napinacza ważny jest numer nadwozia oraz silnika.

Moim zdaniem zmiana napinacza była podyktowana kwestiami oszczędności.

Przy okazji zmieniono małą rolkę na taką o większej średnicy prawdopodobnie z powodu niewystarczającej wytrzymałości.

Napinacz mechaniczny da się zamontować tylko wtedy gdy w głowicy masz specjalny otwór na trzpień ustalający rolkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2003 montowany był już mechaniczny?

Czy ewentualnie jakieś większe napięcie wstępne napinacza zastosować do planowanych modyfikacji czy po prostu częściej (co 60 tys km) wymieniać rozrząd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podział jest według numeru nadwozia. Jeżeli masz numer wyższy niż 2 297101 to masz napinacz "mechaniczny" - nowszego typu. Tu ustawienie i regulacja są prostsze bo wszystko sie robi praktycznie na znaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dopinać mocniej napinacza bo po d*pie dostanie pompa wody i rolka prowadząca. Pompa zacznie wyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mówię o modelowym 2003, który już na pewno funkcjonował w lipcu 2002.

Co ile rozrząd sugerujecie wymieniać? Auto ponad 300 kkm ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie bo lipiec 2002 to według VIN juz 2003.

Wymiana najlepiej co 60000.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo mało kto robi na częściach aso, a chińska lipe lepiej częściej niż z silnikiem.

Co się czepiasz?Ja swojego przez 100000 nie planuje dotykać, ale zalatwiony przez aso skody od Superb i 2500 zł mi wypadło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czepiam się tylko pytam skąd akurat tyle a nie inaczej. Przewidziane jest co 90tysiecy i nie ma tam żadnego drobnego druku odnośnie nieoryginalnych części. Co kto sobie tam wpakuje to juz jego sprawa ale trudno określić czy ten noname wytrzyma 90, 60 czy może zaraz się rozpadnie. Poza tym zakladam być może naiwnie, ze jak kos kupił audi to chociaż rozrząd zrobi przyzwoicie ( nie mowie juz o częściach z Aso bo te maja tylko sens jeśli Aso zrobi tez wymianę) i kupi solidne części zamienne. Resztę można pokombinowqc jak ktoś juz musi miec znaczek na masce ale rozrząd jest święty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do AVF za komplet rozrząd ORI VW/AUDI płaciłem 700 zł:kox:. Gdzie wy części kupujecie ża 2500 trzeba zabulić?

Jak auto pomodzone to zaleca się skrócić okres wymian eksploatacyjnych, także te 60kkm jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Aso ten komplet kupowany? Jeszcze kwestia co w komplecie...jaki napinacz itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem wszystkie paski, rolkę altka, naciąg paska, pompę wody itp.

Chyba źle jednak nazywać to rozrząd bo wszystko wywaliłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...