Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Świece zapłonowe i przewody WN


prrezes

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Jakie świece polecacie i ile ich jest potrzebnych. Oraz jakie przewody są odpowiednie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v line 24 3elekdrodowe kable beru kpl kosztuje 300zł 2 kable plus dwie fajki pod cewke

teraz co prawda mam jednoelektrodowe denso bo ma lpg podbno ma oszczędzać cewkę

wcześniej co 20 000 tys ngk 3elektrodowę i teraz chyba powrócę do tego setupu:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kable beru tak jak kolega napisał a świece poleciłbym denso lub ngk ale jednoelektrodowe na tych 3elektrodowych lubią dziać się cuda czasami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Na NGK 3-elektrodowych miałem cuda z falowaniem obrotów , wypadaniem zapłonów itp. Przerobiłem dwa komplety i było to samo. Po zakupie Denso IK20 jak ręką odjął. Przewody tylko Beru , sentechy itp omijaj szerokim łukiem. Przy okazji wymiany obejrzyj cewkę od spodu bo lubi pękać i tez wprowadzać zamęt do pracy motoru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.... a macie jakiś patent na te pękające cewki (poza wymianą ;))? ...jeśli dobrze myśle największy problem to wilgoć.... wystarczy cewkę zamazać np. silikonem odpornym na wysokie temp. Ktoś testował takie rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wilgoć pewnie pomoże. U mnie tak popękała , że uszczelka z cewki nie miała się na czym trzymać i ogólnie cewka na dwie chciała się rozłożyć. Tu już klejenie by nie pomogło. Możesz pokleić ją ale rozglądaj się już za druga bo kupic nową dobrej firmy to majątek (omijaj HUCO) a z niezmęczoną używką tez łatwo nie jest. Jakimś cudem tydzień temu znalazłem na allegro cewkę do ADR firmy Hella która kosztuję normalnie ponad 1200zł. Była nowa i za 320zł więc się nie zastanawiałem:) Cewki szukałem od pół roku i w końcu trafiłem także cierpliwości

---------- Post dopisany at 11:20 ---------- Poprzedni post napisany at 11:01 ----------

Jak coś to nie drutuj tego za bardzo. Mam namierzoną cewkę od kolesia z tego forum. Nie robię nikomu reklamy bo sam delikwenta nie znam ale warto się zainteresować tematem : Cewka Audi A4 B5 1.8 5V ADR Jastrzębie-Zdrój . W tej cenie z przewodami i takim stanie to jak pół darmo. Na zdrowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urlop albo weekend poza domem pewnie. Jeśli nie odezwie się jutro radze zadzwonić. Niech pakuję i wysyła z kablami za 200zł + wysyłka (pewniej wziąć pobraniową).

---------- Post dopisany 21-07-2014 at 12:11 ---------- Poprzedni post napisany 20-07-2014 at 23:10 ----------

Właśnie wymieniłem sobie cewkę na ta nowa. Polecam każdemu kto ma jeszcze oryginał lub uszkodzoną. Po tych 15-18 latach czas chyba zainwestować. Efekt jest masakryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urlop albo weekend poza domem pewnie. Jeśli nie odezwie się jutro radze zadzwonić. Niech pakuję i wysyła z kablami za 200zł + wysyłka (pewniej wziąć pobraniową).

---------- Post dopisany 21-07-2014 at 12:11 ---------- Poprzedni post napisany 20-07-2014 at 23:10 ----------

Właśnie wymieniłem sobie cewkę na ta nowa. Polecam każdemu kto ma jeszcze oryginał lub uszkodzoną. Po tych 15-18 latach czas chyba zainwestować. Efekt jest masakryczny.

więc może nie świece NGK były winne tylko cewka skoro piszesz, że efekt jest masakryczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto dużo lepiej się wkręca i skończyła się lekka zadyszka. Po dodaniu gazu do 2 tyś i przytrzymaniu nie buja obrotami (było lekko czuć na fotelu). Nie ma to nic wspólnego z shitem NGK. Po ich zmianie na denso nie wypadały zapłony. Przerabiałem je także w audi 80 V6 2.8 i tam tez wprowadzały mi syf do kultury pracy ale było to mniej odczuwalne z powodu większej ilości cylindrów. Zawsze kupowałem NGK bo były w każdym sklepie i za psi pieniądz ale nikomu już ich nie polecam. Tym bardziej jeśli macie gaz. Skoro ktoś w ogóle je proponuje to albo nigdy nie jeździł na porządnych i nie ma porównania albo nie zwraca zbytnio uwagi na kulturę pracy silnika.

---------- Post dopisany at 19:41 ---------- Poprzedni post napisany at 19:39 ----------

Brodaty jak coś dzwon do delikwenta bo ja tez do niego pisałem kilka dni temu i jest cisza do dnia dzisiejszego. Wynika z tego , że maila w ogóle nie sprawdza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedni chwala drudzy placza......i badz tu madry !!!!!podejzewam ze wynika to z tego ze silnik silnikowi nie rowny baaaaaa sama jazda jest inna kazdego kierowcy...wiec temat rzeka

zaloze sie ze np przy zamianie kompletu swiec miedzy dwoma silnikami oba moglyby pracowac zle a moze nie a moze a moze a moze....:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko możliwe. Nie neguję niczyjej opinii. Jedno jest pewne. Życie zdążyło mnie już nauczyć , że jak chcesz dobrze to musisz zapłacić. Nie tyczy się to tylko aut ale wszystkiego. W tym przypadku to w ogóle lepsza opcja bo z tego co wiem Denso wytrzymują sporo większe przebiegi niż NGK. Licząc jakość i dłuższy przebieg to różnica nie wyjdzie 16-18 a 30zł tylko pewnie 25 a 30zł (NGK-Denso). Także po co brać ten syf? Mi wystarczy , że naczytałem się na temat ich wadliwych przewodów które co rusz się zdarzają w różnych partiach. Coś tam z nimi jest nie tak. Stąd może akcje typu u mnie nie działa a u kolegi tak. Wystarczy ,że nie trzymają powtarzalnej jakości trafi mi się jedna czy dwie z kompletu która lekko nie domaga i jest wyjaśnienie.

---------- Post dopisany at 20:06 ---------- Poprzedni post napisany at 19:58 ----------

Ale to wszystko to i tak mało istotne. NGK , Denso czy Bosch. Ludzie tu przynajmniej pamiętają o wymianach i nie żałują na nie. Kupiłem ostatnio drugie z kolei Audi i drugie miało popękaną ceramikę na świecach a one same wyglądały jakby razem z autem z fabryki wyjechały. To jest dopiero druciarstwo. Jak kupisz auto po takim debilu to potem nie ma końca w naprawach bo wszystko na drut z zerowym nakładem kasy. A później dziwota , że cewka padła.

---------- Post dopisany at 20:45 ---------- Poprzedni post napisany at 20:06 ----------

Może ja jeszcze zadam pytanie. Nie będę przecież zakładał nowego tematu. Cewka nowa, świece nowe ale przewody zostały stare. Są firmy bosch także mogą mieć duuuużo lat. Czy według Was przewody zużywają się? W nocy nie widać przebić (na 2 pierwszych fajkach nie sprawdzę bo są schowane pod cewką) one same wyglądają bdb i nie są rozcięte itp. Warto wydawać te 280zł i zakładać nowe Beru? Mogą mieć jakiś wpływa na prace silnika mimo tego , że stare organoleptycznie wyglądają ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to itak masz fajnie bo masz pol na pol a u mnie sa 4 cewki po jednej na gar co jednak utrudnia sprawdzenie chociazby woda czy przebija.....audi jak audi ale za takie cos powinni dostac plaska w morde tak jak i za podlokietnik tylni.....zrozumialem to dopiero jak sie przejechalem jako pasazer w swojej A4 z tylu na srodku....po wyjsciu z auta ledwo chodzilem bo tak plecy w dupala dostaly...paranoja!!

juz nie wspomne o zawieszce.....ja akurat mam w Q wiec te tylnie mozna pominac bo faktycznie sa nie do zajechania ale przod parodia jakas.....jak nie wymienisz wszystkigo na raz a to juz koszt w tysiach to nie bedziesz mial spokoju a nawet jezeli juz to na chwile.....strasznie slabe te zawiechy......jezdzilem kiedys stara 100-tka ojca i tam po wsadzeniu waha juz sie o nim zapominalo a w tych A4 trzeba nie raz ktorys wymieniac....ehhhh fajnie sie prowadzi ale jednak nie za taka cene bo roznica to jednak niuanse a placisz za to gruuuuuba kase za wsumie nie oklamujmy sie stare samochody bo mlode auto to 1 gora 2 letnie a nie 10 czy 15...pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana przodu też mnie czeka. Szukam opinii i mniej więcej badam ile zwrotów danej firmy jest najwięcej. Wychodzi na to , że te pseudo wzmocnione Meyle HD to nie ściema. Podobno są mocniejsze niż Lemforder. Większość twierdzi ,że nic lepszego na rynki nie ma do naszych aut. Co do samego prowadzenia się auta to po przesiadce z Audi 80 doznałem lekkiego szoku. A4 prowadzi się duuuużo lepiej. Nawet mimo tego , że w 80 miałem zawias zrobiony na tip top , a w A4 już lekko pukał i miał wybite drążki. Po prostu nie ma porównania według mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana przodu też mnie czeka. Szukam opinii i mniej więcej badam ile zwrotów danej firmy jest najwięcej. Wychodzi na to , że te pseudo wzmocnione Meyle HD to nie ściema. Podobno są mocniejsze niż Lemforder. Większość twierdzi ,że nic lepszego na rynki nie ma do naszych aut. Co do samego prowadzenia się auta to po przesiadce z Audi 80 doznałem lekkiego szoku. A4 prowadzi się duuuużo lepiej. Nawet mimo tego , że w 80 miałem zawias zrobiony na tip top , a w A4 już lekko pukał i miał wybite drążki. Po prostu nie ma porównania według mnie.

oczywiscie ze A4 sie lepiej prowadzi od 80 90 czy 100....inna zawiecha...ale wytrzymalosc mizerna....takze powiem tak....jak mam placic do starego auta tak grube pieniadze zeby bylo costam lepiej to wole stara zawiehe bo tam wahacze 100-200 zl i zapominasz ze cos takiego istnieje a w naszych 2 tysie na zrobienie to malo i oczywiscie samego przodu.....parodia jakas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszytko robię sam także taniej. Zawiecha po rabatach to tysiak i myślę , że przy jeździe z głowa wystarczy śmiało na 3-4 lata (wersja wzmocniona ma niby gwarę na 5 lat i ja przyjmują). Teraz tylko kwestia tego na jakich kołach jeździsz? Ja mam teraz 15 stalówki bo na takich auto kupiłem. Mimo tego , że mieszkam na mazurach i drogi u nas kiepskie doszedłem do wniosku , że na takim balonie to nie jazda. Zacząłem dłubać przy aucie (będzie gwint) i planuję wrzucić felgi 17 albo 18 zależy jak to będzie wyglądać. Nie wiem co na to zawiecha. Wczoraj wrzuciłem za to rozpórki . górna od A6 C5 i dolna od mocniejszych wersji A4 B5. Jest duża różnica z nimi nawet na seryjnym zawiasie i 15. Taki się nam offtop zrobił, że zaraz nas pogonią:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wszytko robię sam także taniej. Zawiecha po rabatach to tysiak i myślę , że przy jeździe z głowa wystarczy śmiało na 3-4 lata (wersja wzmocniona ma niby gwarę na 5 lat i ja przyjmują). Teraz tylko kwestia tego na jakich kołach jeździsz? Ja mam teraz 15 stalówki bo na takich auto kupiłem. Mimo tego , że mieszkam na mazurach i drogi u nas kiepskie doszedłem do wniosku , że na takim balonie to nie jazda. Zacząłem dłubać przy aucie (będzie gwint) i planuję wrzucić felgi 17 albo 18 zależy jak to będzie wyglądać. Nie wiem co na to zawiecha. Wczoraj wrzuciłem za to rozpórki . górna od A6 C5 i dolna od mocniejszych wersji A4 B5. Jest duża różnica z nimi nawet na seryjnym zawiasie i 15. Taki się nam offtop zrobił, że zaraz nas pogonią:)

3-4 lata....ehhhh zenujace......ja akurat nie mam zbyt duzych kol bo jezdze na ori 16/205/55 alu wiec zaden szau....owszem....odpuscmy juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Brodaty coś nie kwapi się z nowinkami. Czyżby z cewki nic nie wyszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...