Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mocne dymienie oraz spalanie oleju


Dariusz.W

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam od kilku miesięcy Audi A4 B5 Avant 1.9 tdi (110)(Wcześniej przez 3 lata jeździł nim mój ojciec). Autko po mimo przebiegu 280 tyś km sprawowało się bez zarzutów. Ale od dwóch tygodni mam problem z silnikiem. Otóż zaczął mi bardzo mocno kopcić i spalać olej (płyn od chłodnicy jest czysty). Silnik nie miał nigdy problemów z obrotami czy z przyspieszaniem ale od kąt zaczęło się to kopcenie tak jakby stracił na mocy. Kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa kontrolka oleju z napisem "sensor". Dwa dni temu w czasie jazdy silnik się jeszcze inaczej zachował. Otóż w pewnym momencie nie mogłem przekroczyć 100km/h, przyspieszenia praktycznie nie było ale za to nie kopcił. Moja jazda na co dzień to 80-100km/h. Znajomi twierdzą że nie przepalałem go i możliwe że jakiś zawór się mógł przytkać. U mnie w mieście ciężko o dobrego fachowca od silników diesla więc za nim pójdę do któregoś z nim, możecie mi coś podpowiedzieć? Jeżeli chodzi i filtry to były wymieniane w marcu 2014 i olej też (olej jest w nim 10w40). Zauważyłem też że silnik (stojąc przodem do auta) jest z lewej strony brudny od oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż czy wszystkie połączenia rury interkulera są szczelne. Często pęka któryś z łączników i efekt jest taki jak opisujesz. Silne dymienie i spadek mocy. Być może ,że po wyłączeniu silnika będzie słychać gdzie uchodzi powietrze. Kiedyś musiałem w swoim wymienić taki łącznik gumowy i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Wezmę się za to w niedzielę. A powiedz mi, mam ściągnąć osłonę plastikową silnika i sprawdzić wszystkie połączenia gumowe (rury)?

PS.

Po wyłączeniu silnika faktycznie słyszę przez parę sekund syczenie po lewej (stojąc na wprost) stronie silnika. Z pierwszej chwili do głowy mi wpadło że czynnik z klimy ucieka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrowa klima daje takie objawy jak syczenie po wyłączeniu. Ale ty sprawdź sytuację na wyłączonej klimie. Wtedy nie będzie wątpliwości. A w sprawie ubywającego oleju to sprawdzając szczelność rur interc. sprawdź ile oleju jest w tych rurach. Może turbina puszcza olej do dolotu i wszystko bedzie jasne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie koniecznie do wymiany .regeneracja możliwa.

w *upe mozna sobie wsadzić taką regenerowaną ,najlepsza jest ori ,choćby nawet używana , nie od dziś wiadomo ,że te regenerowane długo nie pochodzą ,chyba ze naprawa bedzie na ori czesciach i naprawde zrobione ze sztuką ale to pewnie cena bedzie powalać za taka usługe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tam gadanie jak się oddaje turbo do specjalisty a nie do rzeźbiarza to one chodzą :) regenerowałem turbo 2 lata temu za 800zł(wymiana środka wyważanie doważanie +protokół z maszyny wyważająco dowazającej) zrobiłem juz 40tyś i z turbo nie ma problemu. Ale jak to robi pan Zbyszek z piwnicy wymienia same uszczelnienie nie wrzuca na maszyne w celu sprawdzenia osiowości turbo to się nie dziwie ze one się rozpadają. U tego samego gościa kumpel robił turbo z mastera zrobił ponad 130tyś(firma transportowa) i turbo lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli tak jak pisałem : cena bedzie powalać za taka usługe 800zl za usługe to masakra ,ja juz wolabłym kupić używke ori w bdb stanie za 300zl i taka polata jeszcze lata ,albo kupic wiekszą i tez 800 nie wydasz , ilu znam co wymienialo na regenerowaną to im padały po jakimś czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...