Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana kratek nawiewu.


jaro07

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Planuję wymienić w samochodzie kratki nawiewu przed liftem na kratki po lifcie ( z podświetleniem).

Mam pytania do kogoś kto już to robił, lub kto ma o tym pojęcie:

- Czy taka wymiana jest możliwa?

- Czy kratki z anglika będą pasowały do Naszej wersji?

- Gdzie najlepiej podłączyć przewody od podświetlania. Jeśli chodzi o środkową kratkę to myślałem na podłączeniem do oświetlenia uchwytu na kubek.

Z góry dzięki za odpowiedz.

Gdyby ktoś miał też na sprzedaż takie kratki to proszę informację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jest możliwa, nowe kratki pasują bez problemu w miejsce starych. Z anglika nie bierz, żeby je zamontować i obracać jak należy trzeba dłubać i nie wygląda to ok. Przewody od podświetlenia ja bym podłączył do fabrycznej wiązki w miejscu gdzie wychodzi podświetlenie po włączeniu świateł, za ściemniaczem, można ewentualnie podłączyć pod podświetlenie zapalniczki. W weekend jak znajdę czas to będę przy tym dłubał, zdam relację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angole normalnie pasują tylko ten od kierowcy nie dolega idealnie i regulacja jest do góry nogami. Ja podświetlenie z manetki wziąłem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Angole normalnie pasują tylko ten od kierowcy nie dolega idealnie i regulacja jest do góry nogami. Ja podświetlenie z manetki wziąłem

Dla mnie to dyskwalifikuje kratki UK, ale to rzecz gustu.

Które kable w manetce? Kolory są takie jak na wiązce podświetlenia kratek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pociągnąłem kable od manetki. Dałem bezpiecznik na kabel, wtedy po dwa kable do lewej kratki i środkowej a od środkowej dalej do prawej kratki. Jest dużo miejsc w które możesz się wpiąć. Znajdź miernikiem kabel w którym jest zasilanie po właczeniu pozycyjnych.

Ja jak kupowałem kratki to sprzedawca nic nie napisał że są z angola :facepalm: Prawa i środkowa pasują, lewa trochę odstaje więc trzeba ją przyciąć z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana jest możliwa, nowe kratki pasują bez problemu w miejsce starych. Z anglika nie bierz, żeby je zamontować i obracać jak należy trzeba dłubać i nie wygląda to ok. Przewody od podświetlenia ja bym podłączył do fabrycznej wiązki w miejscu gdzie wychodzi podświetlenie po włączeniu świateł, za ściemniaczem, można ewentualnie podłączyć pod podświetlenie zapalniczki. W weekend jak znajdę czas to będę przy tym dłubał, zdam relację.

Ok, to czekam na instrukcję jak zrobisz już to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też chętnie bym to u siebie zrobił i czekam na instrukcje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem już po operacji i mogę to i owo opisać.

Potrzeba nam:

- taśmy izolacyjnej

- lutownicy

- wiertarki z wiertłem 4

- 4m przewodu linki o przekroju 0,22 mm2

- miernika napięcia

Na początku podważając w rogach śrubokrętem i ciągnąc do siebie wyciągamy stare kratki, są montowane na wcisk więc nic się nie uszkodzi.

Później demontujemy schowek i półkę nad nogami kierowcy. Następnie lokalizujemy odpowiednie miejsce do wiercenia dziur pod kable. Wiertło 4, do uszczelnienia połączenia można użyć kleju na gorąco z pistoletu.

Jeżeli chodzi o elektrykę, można użyć oryginalnych kostek lub uciąć i lutować na sztywno. Ja użyłem oryginalnych kostek i kabla linki 0,22 m2 na wiązkę.

Przewody od kratki pasażera prowadziłem razem z główną wiązką biegnącą pod deską do puszki i tutaj zeszło najwięcej czasu aby te druty poprzeciągać jak należy. Żeby dostać 12v po włączonych światłach podłączałem się pod przewód zielono-szary (pin nr 1) z żółtej kostki zegarów, tam pojawia się 12v po włączeniu świateł, ale nie reaguje na pokrętło ściemniacza, 12v z regulacją musi wychodzić innym pinem, ale z braku czasu nie szukałem, rzadko przyciemniam zegary, a zresztą oświetlenie kratek nie razi w oczy. Masę wziąłem z jednego z brązowych kabli (pin 19) też z żółtej kostki. Odpowiednie piny dobrze zweryfikować we własnym zakresie, między rocznikami kolory kabli mogły się różnic.

To wszystko, jeżeli będą jakieś pytania to śmiało pytajcie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie... Nie po to montuje się podświetlane kratki, żeby je ściemniać :decayed:

Ja wpiąłem się w oświetlenie schowka :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/all-b5-montaz-podswietlanych-kratek-nawiewow-modelach-a4-ii-liftem-36287/

a co do tego ściemniania to moim zdaniem przydatna rzecz oryginalnie jest wiec warto zrobić tak samo:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...