Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stage I vs Stage II w A4 B8 2.0 TFSI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przymierzam się do chipa w 2.0 TFSI. Stage 1 (soft) albo Stage 2 (soft + kompletny wydech sportowy). Koszt wydechu to ok 3k. Czy warto doacić i zrobić Stage 2 ??? Jakie są korzyści?
Podobno przyrost mocy jest niewielki (rzędu 15-20 KM), ale poprawia przebieg momentu. Szukam opinii na temat obu opcji. Szególnie, jeśli ktos robił najpierw 1, a potem 2.

Edytowane przez wrclaguna
Opublikowano

Mam co prawda inny silnik, ale dla kilku KM i Nm nie wyłożyłbym 3k.

Wszystko zależy czego od auta oczekujemy, jakie robimy przebiegi i jak długo ma służyć.

Jak auto na chwilę to sam soft, jak na dłużej lub dużo km trzaskamy to poszedł bym w większą moc i wtedy wydech to tylko jeden z elementów układanki.

W swoim też miałem iść w hybrydę, fmic, tip, wydech, wtryski, sprzęgło i drugi torsen, ale przy przebiegach rzędu 3-4k km rocznie jest to bez sensu :decayed: poza tym auto mam 3 lata i trochę mi się znudziło :doh:

Mając tfsi poszedł bym w większą moc, choć ile by nie było, to i tak za chwilę będzie mało.

Opublikowano

Heh, nigdy ma za dużo mocy. Po zmianie z a6b5 150KM na obecne, to wydawało się mocne, ale po roku eksploatacji juz jest mało... Soft będzie na pewno. IC z 3.0 biturbo już w drodze. Zastanawiam się tylko nad wydechem. Są 3 opcje : cały sportowy wydech, tylko downpipe z katem lub wcale nie ruszać. Klasyczny konflikt serca z rozumem :-D

Robił ktoś z was cały wydech w ecuproject?

Opublikowano

Zrób sam downpipe, bedzie cicho praktycznie jak na serii a jednocześnie można będzie osiągnąć sporo więcej niż na stocku.

Opublikowano

A czy po zmianie samego downpipe pozostała część wydechu nie będzie blokowała przepływu? Tuner mówi, że te fabryczne tłumiki komorowe blokują przepływ, ale z drugiej strony widzę, że większość osób robi tylko downpipe lub ewentualnie końcowy tłumik, a środkowy zostaje stockowy...

Słyszałem, że końcowy daje głównie dźwięk i wygląd...

Opublikowano

Napisz do forumowicza Turdzi, On ma wydech z MG, cooler z 3.0 tdi, program compsport, efekt 300ps i 450Nm.

Jeżdziłem, bardzo dobrze się odpycha.

Ja mam tylko program, odpuściłem wydech, uznałem właśnie, że przyrost rzędu 15ps za 3k zł to nieco przerost formy nad treścią.

Opublikowano

Dzwoniłem do Compsport i Aligatora - oboje mowią, że Stage2 wg nich w tym silniku, to wydajniejszy IC + downpipe + soft i chyba póki co przy tej wersji zostanę. Z tego co wiem, to przy zmianie końcowego tłumika nie trzeba robić korekty, więc zawsze mogę dorzucic później. Turdzi sporo wycisnął ze swojego TFSI, ciekawy jestem, co u mnie wyjdzie...

Nie chcę też, żeby w srodku auta było głośniej niż fabrycznie - auto rodzinne :) - pod tym względem podoba mi sie dźwięk Supersprint (https://www.youtube.com/watch?v=bGVlYtlhnDQ), ale niestety swoje kosztuje. Zastanawiam się, jak ma się do tego dźwięk wydechu MGmotorsport. Ktoś porównywał?

Co daje tak właściwie wymiana tłumików środkowych poza zwiększeniem przepływu? Dredpl pisał w jakimś wątku, że chyba do 320KM nie ma sensu ruszać, bo to nic nie zmienia. Czy jest sens robienia całego wydechu bez K04?

Opublikowano

Czym roznia sie IC z wersji 3.0 TDI od tych z TFSI??Czy czuć znaczna poprawe??

Opublikowano

Jest grubszy, wiec lepiej chłodzi powietrze w dolocie. A chłodniejsze powietrze, to lepsze osiągi, ponieważ przy zbyt wysokiej temp powietrza komp obcina dawki paliwa. Odczuwalne szczególnie latem.

Opublikowano

Czym roznia sie IC z wersji 3.0 TDI od tych z TFSI??Czy czuć znaczna poprawe??

Zerknij na wątek Turdzi'ego, wstawiał zdjęcia, zobaczyć różnicę ;)

Opublikowano

tak tylko tam mowa o b8 a mi chodziło o b7 mój błąd nie sprecyzowałem pytania.W b7 sa dwa male w nad kolach tfsi i 3.0 tdi i na pierwszy rzut oka wyglądają

identycznie

Opublikowano

W TFSI nie ma konieczność wymiany wydechu , wystarczy sam downpipe zainstalować zamiast katalizatora. Chyba że robimy maks z danego setupu to wtedy można pomyśleć nad wymianą układu wydechowego.

Opublikowano

Podobnie jak kolega przymierzam sie do Stage II W CS

Śledze wątek tu i na innych forach i za cholere nie idzie się doszukac jaki Fmic zamiennik z innego auta dostosować do 2.0tfsi w a4 b7

Mamy 'ciąć" koszta dlatego szukamy czegoś z innych modeli ( nie Wagnery dedykowane itp )

Moze zacznijmy Od wymiarów i objętości oryginalnych Smic w 2.0tfsi - Pozniej mozemy poszukac czegos o 2L większego Centralnego

Fmic ma byc wydajny pod seryjne turbo + program (zbyt duży niekorzystnie zwiększy laga )

Co do wydechu to jak kolega wyżej Downpipe reszta wedle uznania - ja środkowy na dniach wywalam i daje y-pipe pod fi 55

Tip -Sztywny dolot 3" + Filtr powietrza - może zostac ten sam lub Swap z 3.0tdi lub k&n ,Ppcross pod 2.0tfsi

Opublikowano

Skoro wywiązała się bardzo ciekawa dyskusja apropos 2.0tfsi to podpytam - jest sens pakować dedykowany fmic np ten http://fmic.pl/audi-zestawy-dedykowane/993-bmw-e46-diesel.html jeśli chcę wykonać tylko program bez dodatkowych modyfikacji? Nie spowoduje to odczuwalnej turbodziury? Koszta znaczne, więc czy różnica pomiędzy fmic a seryjnymi ickami będzie warta wydanych pieniędzy?

Opublikowano

Trzeba na poczatku policzyc objętosc Oryginalnych colerów i porownac z tymi z twojej aukcji

Przypuszczalnie ten fmic ma duza większa objetosc ale gdybac to my sobie mozemy

Zakładając - oryginalne 2x3L - 6 L i bardzo dobra wydajnosc i przepustowosc cieplna

Nowy Ic xxxL - Producent gwarantuje super wydajnosc ( w rzeczywistosci lepiej sprawdzaja sie Fmic z innego samochodu i cena jest atrakcyjniejsza )

Opublikowano

Podobnie jak kolega przymierzam sie do Stage II W CS

Śledze wątek tu i na innych forach i za cholere nie idzie się doszukac jaki Fmic zamiennik z innego auta dostosować do 2.0tfsi w a4 b7

Mamy 'ciąć" koszta dlatego szukamy czegoś z innych modeli ( nie Wagnery dedykowane itp )

Moze zacznijmy Od wymiarów i objętości oryginalnych Smic w 2.0tfsi - Pozniej mozemy poszukac czegos o 2L większego Centralnego

Fmic ma byc wydajny pod seryjne turbo + program (zbyt duży niekorzystnie zwiększy laga )

Co do wydechu to jak kolega wyżej Downpipe reszta wedle uznania - ja środkowy na dniach wywalam i daje y-pipe pod fi 55

Tip -Sztywny dolot 3" + Filtr powietrza - może zostac ten sam lub Swap z 3.0tdi lub k&n ,Ppcross pod 2.0tfsi

Co do filtrów k&n, to zastanawiam się czy faktycznie jest jakaś odczuwalna różnica? Ktoś sprawdzał? Bo minusem ruch filtrów jest gorsza filtracja....
Opublikowano

Generalnie źródło fmic.pl jest chwalone przez użytkowników więc mniemam, iż jakość jest na wysokim poziomie.

Wg info ze strony 'Intercooler o wymiarach rdzenia: 550x230x65mm, całkowitych: 700x230x65mm, ze średnicą wlot/wylot 63mm.' Natomiast ori icki mają wymiary prawy 344x233x148 / lewy 308x304x150.

Matematycznie po wymiarach zewn. fmic 10465000 vs. ori 2 ic 25907296. I co o tym sądzić?

Opublikowano

Dalej cisza w temacie a szkoda chyba bedzie trzeba zaryzykowac , wydaje mi sie ze najmądrzej bedzie zakupic ten z 3.0tdi bit jak kolega w b8

Opublikowano

Dalej cisza w temacie a szkoda chyba bedzie trzeba zaryzykowac , wydaje mi sie ze najmądrzej bedzie zakupic ten z 3.0tdi bit jak kolega w b8

Ja w środę wrzucam graty i soft. Jak się uda, to postaram się shamowac auto na serii, po wrzuceniu dp + ic z 3.0tdi i po wrzuceniu softu. Ciekawy jestem, jakie będą różnice.

Nie wiem, jak to wygląda w b7, ale jak nie chcesz zmieniac turbo i osiagać 300+KM, to wydaje mi się, że nie ma co wydawac kasy na wypasione icki, bo i tak niewiele zmienią.

Opublikowano

Nie celuje 300+ bo mam ośke bede szczesliwy jak dlubne w okolice 260 ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...