Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AUDI A4 2.8 Tiptronic - Dziwny problem z przyspieszaniem


BambikSb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam nadzieję, że trafiłem w odpowiedni dział. Audi mam od niedawna, dlatego proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów. Mój problem wygląda następująco. Podczas mocniejszego przyspieszania w trybie D oraz na Tiptronicu na 2 biegu przy 2500 obr/min wskazówka obrotomierza zatrzymuje się, albo nawet delikatnie cofa na ok 1 sek. po czym przyspiesza normalnie. Natomiast jeżeli ciśniemy mu "buta" to zacięcie nie jest widoczne. Podczas jazdy ok. 90 km/h obroty skaczą miedzy 1800 a 2000 i auto prawie w ogóle nie chce przyspieszać tylko się toczy dalej. Przy delikatnym wcisakniu pedału gazu auto nie przyspiesza, dopiero jak pedał jest już dość mocno wciśniety skrzynia robi kickdown i auto rwie do przodu z niższych biegów. Tak samo sytuacja wygląda przy przyspieszaniu ze 120km/h czy 70 km/h. Coś jakby trzymało audi.

Byłem u dwóch mechaników i są bezsilni. Jedyny błąd jaki pokazuje VAG to:

18258 P1850. Magistrala danych układu napędowego: brak informacji z komputera sterującego silnikiem. Usterka mechaniczna.

Czytałem dużo na temat tego błędu na różnych forach, jednak nikt nie opisał jak sobie z tym poradzić, tylko tłumaczyli co to oznacza.

Dodam:

Skrzynia ma wymieniony niedawno olej i filtr - biegi zmienia płynnie, nic nie szarpie, reaguje na kickdown bez problemu. Raz tylko auto się przełączyło w tryb awaryjny, po wyłączeniu chodziło normalnie ale zapisało właśnie tylko ten bład.

Przepustnica wyczyszczona i zaadoptowana.

Hamulce nie trzymają go podczas jazdy.

Silnik na biegu jałowym ładnie i bezproblemowo wkręca się na obroty, nie faluje, chociaż wydaje mi się że stracił trochę mocy podczas jazdy dynamicznej, kiedy to zacinanie się nie występuje.

Proszę o pomoc, bo jestem w kropce. Może się ktoś się spotkał z podobnym problemem.

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do błędu - to sprawdziłbym kodowanie/adaptację sterownika silnika (w blokach pomiarowych 125 na 1 pozycji masz komunikację ze sterownikiem skrzyni - 1 jest , 0 brak ) , i sterownika skrzyni biegów ( powinny się komunikować po CAN ) , możesz sprawdzić czy komputer skrzyni nie jest zalany ( jest pod wykładziną w nogach pasażera )

Falowanie obrotów przy równej prędkości oznacza tylko jedno - usterkę konwertera

Edytowane przez Banan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację. Zauważyłem wczoraj, że jak jadę te 90 km/h w trybie D kiedy te obroty skaczą 1800-2000 obr/min po zmianie na Tipa obroty przestają skakać, ale auto tak samo nie ma mocy i nie przyspiesza - znika tylko falowanie. Żeby przyspieszyć musze zrzucić bieg w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten błąd jak odpiołem zasilanie
wykasuj i zobacz czy sie powtórzy
też wymieniałem olej w skrzyni
po wykasowaniu już nie powrócił
myślałem ze coś z*ebałem ale to chyba brak zasilania i świeży olej zaskoczył moją tetetke

Edytowane przez Kosa-00
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odlacz aku na 15 min, to zrobi reset skrzyni

Nie przeraz sie tylko bo z poczatku bedzie chodzic beznadziejnie, bedziesz mial wrazenie ze "teraz to juz w ogole zj***lem" :grin: ale potem sie uspokoi i będzie oki

Co do falowania, moje byle 2.4 z tipem mialo to samo na 5 biegu przy tych predkosciach co mowisz ok 80-90km, faluje bo to jest jakby za wysoki bieg do tej predkosci i ona sobie sama jakby wysprzegla, i rzeczywiscie, zeby szybko przyspieszyc potrzebna byla redukcja.

Moim zdaniem nie masz sie czego obawiac, po prostu jak przyspieszasz to dajesz zdecydowanie gazu lub dwukrotnie dotykach przedalu gazu i wyprzedzasz, konczysz manewr, puszczasz gaz, wskakuje 5tka i jedziesz ze spokojem. 5ty bieg w tipie to tak jak 6stka w manualu, taki nadbieg, do toczenia sie ze stala predkoscia autostradowa - i to jest fakt, ktory trzeba sobie wziac do glowy, na 5ce sie nie przyspiesza, na 5ce sie toczy. Powinienes sie cieszyc, ze skrzynie nie podszarpuje :)

Co do komputera, w mojej cos bylo chyba kiedys nie tak, i serwisie Audi w Rheinbach Niemcy, nie bawili się w zdejmowanie wykładziny, fotela kierowcy czy inne cudawianki, oni po prostu wyjeli dywanik a wykladzine pocieli do blachy, zrobili co mieli zrobic, a wykladziny nawet nie podkleili czy nie zszyli, profi robota - taka anegdotka :D

Edytowane przez SHITERS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...