Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9TDI ALH - nie wkręca się na obroty


cabanmat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie :hi:

Wracając z wakacji, moje autko zaczęło odmawiać mi posłuszeństwa.

Zaznaczę, że ok. 1-1,5h jechałem w korku (wracałem z Władysławowa)

Później gdy zacząłem w miarę płynnie podróżować zapaliła mi się lampka od ESP, oraz za chwilę migała także kontrolka od świec żarowych.

Kontrola od świec migała :

lampka_swiecezarowe.gif

Kontrolka od ESP świeciła światłem ciągłym :

kontrolka_esp.jpg

Później zrobiłem dłuższą przerwę ok 1h, i po odpaleniu motoru ikonki już nie świeciły.

Następnie na autostradzie zauważyłem że silnik w ogóle nie wkręca się na obroty.

Przykładowo : jechałem 100km/h, miałem wbity 5-bieg i wciskając pedał gazu do podłogi silnik nie reagował.

Auto rozpędziłem np. do 140km/h ale żeby przyśpieszało trzeba było bardzo delikatnie dodawać gazu...

To samo na niższych biegach... 3tyś obr i to wszystko...

Dzisiaj z rana od razu podpiąłem mojego VAGa i pokazało mi 5 błędów...

Grupa silnika :

4865626300_1408263324.jpg

Grupa ABS :

8481734200_1408263361.jpg

Grupa Centralny-Zamek :

6746354600_1408263386.jpg

Ogólny Auto-Skan :

4515121800_1408263421.jpg8744214300_1408263421.jpg4879950600_1408263421.jpg1618230400_1408263422.jpg

Co do świateł stopu... sprawdzałem i mają się dobrze.

Jedyne co mi znowu odjęło to światła biegu wstecznego.

Już kiedyś elektryk mi to robił... wtedy rzekomo był winny przetarty kabel.

Co do logów to rozmawiałem z kolegą Kowi87 i zalecił zrobienie logów :

Rozgrzej auto do 90st, na postoju zrób statyczne 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018, 023.
grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].

Później rozgrzanym wylec na trase i zrób dynamiczne

000, 001, 003, 004, 008, 010, 011.

Logów dynamicznych nigdy nie robiłem, czy należy je wykonywać tak jak na tym filmiku ?

Pozdrawiam i liczę że znajdzie się forumowicz który pochyli się nad moim problemem :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chce spamować ale mamy niedzielę i sklepy nie pracują ;)

Jaki może być koszt ori czujnika stopu ?

Ale błąd pokazuje uszkodzony czujnik czy może być gdzieś coś nie stykać, jakiś kabel może być przetarty ?

Okej... o czujniku hamulca już wiem.. a co w kwestii "turbodoładowania" a w zasadzie jego braku ?

:hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedy ostatnio sprawdzałes błedy w aucie ? może nigdy nie sprawdzałeś ,bo auto jezdziło ok .....

w moim trupie 1z ogolnie nigdy nie widzialem żadnego błedu w nim ale z nudów i opieki sprawdzam go co miesiać ,róznież bloki pomiarowe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pff... kiedy sprawdzałem błędy ?

Dajmy na to jakiś miesiąc przed podróżą i na pewno nie było błędów w silniku bo zawsze tam wchodzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd 17964 to błąd zbyt nieskiego doładowania rzeczywistego względem zadanego, więc albo masz uwaloną gruche podciśnienia sterującą zmienną geometrią turbo, albo zawór N75 padnięty, albo nieszczelność na przewodach podciśnienia, albo jeszcze parę innych możliwości :D Zobacz czy kopci na czarno. A najlepiej :vaglogi:

dynamicznie grupy 3,8,11 statycznie 3 (EGR) i 11 ( sprawdź ruchy cięgna od gruszki turbo)

Edytowane przez edraven
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze tak podpytam... na bank to będzie czujnik hamulca czy może jakiś pin zaśniedział, jakiś kabel się przetarł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest częsty problem w A3 8L wiec na 90%, ale możesz to sprawdzic. W momencie jak Ci się zapala kontrolka świec zatrzymujesz się sprawdzasz czy stop się pali, jeśli nie pali się przy wciskaniu to wkładasz rękę pod pedał hamulca i musisz wyczuć taki mały trzpienik który przy wciskaniu hamulca chowa się (one będzie miał taki ząbki ) Poruszaj trochę tym trzpienikiem i powinno światło stopa zapalać się i gasić. Jezeli po takij operacji kontrolka świec żarowych zgaśnie to znaczy że ten przełącznik masz do wymiany. Jeżeli okaże się że jest do wymiany zdejmij z niego wtyczke i sprawdz jak złącze wygląda bo w sklepach często się mylą i dają złe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli tam jest chowający sie i wracający trzpienik to to jest ten czujnik. On jest w górnej części pedału hamulca umieszczony i pod naciskiem pedału chowa się, a wraca jak pedał cofa się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem się autem na próbę, po skasowaniu wszystkich błędów niby wkręca się na czerwone pole :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To o niczym nie świadczy, temat sam sie nie rozwiąże od skasowania błędów. Będzie wracało jak bumerang.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pomożecie wybrać coś z allegro ?

Z jaką wtyczką musi być czujnik ?

http://allegro.pl/listing/listing.php?buyNew=1&description=1&order=m&string=czujnik+stop+audi+a3+oryginalny&search_scope=wszystkie+dzia%C5%82y&bmatch=s0-default-0718

Jest może na forum manual jak wymienić ten czujnik ?

Jakie torxy trzeba mieć pod ręką ?

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zielony ori. Jest zmodernizowany i tak nie siada. Ale za żadne skarby nie wiem czy w a3 jest wtyczka jak a4.

http://allegro.pl/czujnik-wlacznik-swiatel-stop-stopu-audi-a2-a3-tt-i4479122564.html

W serwisie kosztuje około 50 czy to skoda, VW, czy Seat będą mieli do a3.

Zadnych kluczy nie trzeba, przekręcić go w lewo jakbyś słoik odkręcić o pół obrotu i jest Twój.

Tylko jak nowy wkładasz to nie naciskaj przypadkiem pedalu hamulca bo się źle ustawi.

Podjedz gdzieś gdzie je mają i na miejscu wyciągnij jest na nim numer i dobierą. Oby nie zamiennik bo 2 dni działa lub od razu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29zł za oryginał ???

Tylko tak... u mnie światła STOPu działają prawidłowo...

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziadostwo

eae73065a396f7e70f322dd41850d749.jpg

Dobry

e9169003c74cd24efa0616fc5aa1c019.jpg

Tam są 4 styki światła mogą jeszcze działać ale styki kompa juz nie.

O tu masz nr nowego

http://www.getem.pl/towar.1763.czujnik.stopu.vw.audi.skoda.seat.1c0945511ardw.1j0945511b.1j0945511c.1j0945511d.1j0945511e.1j0945511f.html

1C0 945 511 A RDW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... problem w tym, że dużo jest numerów...który nie wezmę będzie dobry ?

A jest może gdzieś na necie pokazana diagnostyka tego czujnika ?

Można później pomierzyć oporność i porównać ?

Edytowane przez cabanmat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...