Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5 1.9 TDI AJM] Pierścień magnetyczny w skrzyni biegów


kubala1985

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej B5 2000r. lift nie działa licznik prędkości oraz nie nabija kilometrów. Na wszystkie możliwe sposoby został sprawdzony stan elektryczny (licznik, impulsator wkładane 3 rożne, przewody) wszystko badane vagiem i pod oscyloskopem. Pozostaje mi jedynie pierścień magnetyczny w skrzyni biegów. Teraz pytanie czy idzie się do niego dostać bez wyciągania skrzyni. Czy jest to wogle opłacalne czy lepiej kupić używaną skrzynie i wymienić (ze skrzynią nie ma żadnych problemów). Może ktoś już miał z tym do czynienia a może znacie kogoś z Poznania i okolic co mógł by się tego podjąć.

Edytowane przez kubala1985
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu. Dzisiaj wymieniłem impulsator i nic nie dało. Test liczników - prędkościomierz normalnie się "kręci" więc to nie sprawa styków czy zimnych lutów. Gdzie idzie przewód od impulsatora, żeby ostatecznie wykluczyć brak połączenia? I czy ktoś wymienił pierścień w skrzyni bo obawiam się, że to mnie właśnie czeka :( bo na starym impulsatorze było pełno opiłków.

Edytowane przez bodowp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ponad roku jazdy na czuja postanowiłem jednak zajrzeć do skrzyni i zająć się pierścieniem magnetycznym (zmiana przepisów w ruchu drogowym sprawiła że lepiej jest widzieć prędkość). Wszystkie czynności robiłem u siebie w kanale - całość pracy około 2 godz. Wbrew temu co naczytałem się na różnych forach nie trzeba było wyciągać skrzyni. Więc krok po korku.

1. Odkręcamy przegub (żeby nie przeszkadzał podwieszamy go gdzieś do góry)

2. Kielich do którego był przykręcony przegub podważamy równomiernie dwoma breszkami (jest na zatrzaskach)

3. Spuszczamy olej ze skrzyni.

4. Odkręcamy pokrywę skrzyni.

5. Po ściągnięciu osłony ukazuje nam się pierścień (albo i nie jeśli jest połamany - w moim przypadku uszkodzone były tylko blaszki klinujące)

6. Zakładamy nowy i powtarzamy czynności w odwrotnym kierunku.

Koszty: Nowy pierścień magnetyczny (kółko napędu prędkościomierza) - 62zł - dostępny tylko w ASO

Ja postanowiłem jeszcze wlać nowy olej do skrzyni więc doszło 120zł za olej.

Za zdjęciach widać jak wszystko wygląda. Wstawiłem również dokładny schemat.

Mam nadzieje że komuś to pomoże

25368582517086405989.jpg05806623988429791435.jpg33512226657399313933.jpg41093102215694499944.jpg67432061944938573589.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do skrzyni od b6 z zaślepką na impulsator takie kółko podejdzie?? mam kupiony impulsator ale brak takiego kółka w środku podejdzie je dołożyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...