wyspa7 Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 Witam, przytrafiła mi się dzisiaj bardzo dziwna sytuacja. Podczas jazdy spadła rura na dolocie powietrza, zaraz za filtrem powietrza /chyba też zaraz za przepływościomierzem/. Samochód zaczął bardzo słabo przyspieszać, silnik pracował nie równo i gasł. Po zatrzymaniu zajrzałem pod maskę, założyłem rurę na swoje miejsce. Dojechałem do znajomego z VAG'iem. Po odczycie pojawiły sie następujące błędy: ----------------- 16556 - Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1 P0172 - 007 - Short to Ground - Intermittent 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 007 - Short to Ground - Intermittent ----------------- Silnik po odpaleniu pracował nierówno, obroty falowały aż do zgaśnięcia. Błędy wykasowaliśmy. Obroty OK, ładnie utrzymują się ok 800. Jednakże pojawił się problem z uruchamianiem silnika /nie za każdym razem/. Podczas próby uruchomienia silniej jakby "nie łapie", jak złapie to szarpie i zaraz gaśnie.] Jak odpali ładnie , to ładnie pracuje, wkręca się na obroty OK. Czasem pojawił się błąd : ------------------ 16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low P0102 - 007 - Short to Ground - Intermittent ------------------ Po kolejnym kasowaniu postanowiłem wrócić do domu, ok. 40 km. Silnik jakby troszkę zamulony, słabiej przyspiesza, silnik ładnie schodzi z obrotów. Po powrocie do domu podłączyłem jeszcze raz pod VAG'a i żadnych błedów nie było. Jednak czasem nie łapie przy odpalaniu, zatrzęsie silnikiem. JEszcze coś ciekawego słychać od silnika /z prawej strony stojąc przodem do auta/ - auto chodzi na jałowyum i nagle szybko wciskam pedał gazu - słychać taki świst powietrza, jakby powietrze było wypychane na zewnątrz, wcześniej raczej tego nie było. Co radzicie w tej sytuacji - przepływka, przepustnica?? Co się mogło poprzestawiać gdy spadła rura dolotu powietrza do silnika.... Pozdrawiam
domjenick Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 tez tak kiedys mialem w b5 1,6(AHL),spadla rura dolotu z przepustnicy-objawy podobne-rada wykasuj bledy,zresetuj kompa i pojezdzij troche do wyrownania map wtrysku -mi pomoglo
pox Opublikowano 16 Września 2008 Opublikowano 16 Września 2008 A moze masz gdzieś nieszczelność w dolocie i dlatego takie objawy? Szczególnie jeżeli chodzi o to świst powietrza.
wyspa7 Opublikowano 19 Września 2008 Autor Opublikowano 19 Września 2008 A moze masz gdzieś nieszczelność w dolocie i dlatego takie objawy? Szczególnie jeżeli chodzi o to świst powietrza. Świst - nieszczelność w dolocie - jutro będę sprawdzał.Ale problemy z odpaleniem czasem, trzęsie silnikiem i gaśnie?? To samo?? Lewe powietrze?? [br]Dopisany: 17 Wrzesień 2008, 00:07_________________________________________________Witam, dzisiaj rano przed odpaleniem odpiąłem kleme z akumulatora za parę minut - reset kompa. Po podłaczeniu AQ zrobiłem autoadaptację przepustnicy. Spróbowałem odpalić - i dalej problemy. Zrobiłem adaptację VAGiem, niby wszystko OK - ale cały czas pod Vagiem brzęczy silniczek po adaptacji. Dopiero po wyłączeniu VAG'a cicho. Jednak dalej problemy z odpalaniem. Po odpaleniu, po małych problemach wszystko OK, obroty ładnie trzyma biegu jałowego. Odłączyłem złączkę od przepustnicy silnik zaczął falowac w przedziale 1100 - 1300, podłączyłem, odpaliłem jeszcze raz i obroty OK - trzyma. Jednak dalej problem z odpalenim. Żadnych błędów na kompie. Jakieś sugestie Panowie?? Pozdrawiam [br]Dopisany: 17 Wrzesień 2008, 09:10_________________________________________________Dodam jeszcze, że jak zimny silnik to strasznie ciężko odpalić. Łapie ale jakby nie na wszystkie gary... i gaśnie. Jak złapie, trochę pochodzi...to następne odpalenia łatwiejsze... [br]Dopisany: 17 Wrzesień 2008, 13:43_________________________________________________Witam, sytuacja chyba opanowana -wadliwie działający przepływomierz. Po odłączeniu przepływki z uruchamianiem nie ma najmniejszego problemu. Ładnie odpala, podczas jazdy troche mułowaty - ale znaczenie lepiej jak na walniętej przepływce. Teraz zbieram się do zakupu nowej i dylemacik. Obecnie siedzi HITACHI 06A 906 461 B. Czy kupować to samo - http://moto.allegro.pl/item438075985_przeplywomierz_vw_audi_skoda_seat_06a_906_461_b.html Czy szukać jakiegoś odpowiednika BOSCH;a, jaki numer posiada odpowiednik Boscha i jak to wygląda cenowo?? Pozdrawiam [br]Dopisany: 17 Wrzesień 2008, 20:04_________________________________________________Witam ponownie, dzisiaj wymieniłem przepływkę na nową tego samego typu HITACHI 06A 906 461 B. Niestety, znowu to samo ręce opadają.... Czy po wymianie przepływki trzeba coś adaptować VAG'iem?? Może ktoś pomoże co dalej?? Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się