synek86 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Witam wszystkich. Wymieniam sprzęgło w swoim AWX i głowię się co lepiej wsadzić - sztywne czy dwumas? Przeczytałem już chyba ze 3 fora i zgłupiałem. Problem jest taki że poprzedni właściciel samochodu twierdzi że zrobił chipa, zmienił pompki i silnik ma teraz coś ok 160KM. Niestety nie wiem na jakie pompki zmienił i jak wygląda teraz wykres KM i Nm i ile w ogóle mu wychodziło faktycznie mocy i momentu. Zastanawiałem się nad założeniem koła sztywnego z silnika 1Z tylko nie wiem jaki docisk i tarczę kupić (tarcza przecież musi być z tłumikami drgań więc ori zestawu od AWX nie wsadzę). W trakcie szukania info o takim zestawieniu wyczytałem że jeśli chip i inne modyfikacje są źle zrobione i silnik dostaje mocnego kopa Nm z samego dołu to takie sprzęgło 1Z nie poradzi sobie i będzie się ślizgać. Czy oryginalny dwumas da radę w takiej sytuacji? Ewentualnie, czy ktoś posiada zestaw ori dwumas albo przynajmniej samo koło w dobrym stanie do sprzedania? np. niedawno wymieniał ale stwierdził że zrobi ze swojego TDi 200/400 i wymieni sprzęgło na mocniejsze a oryginalne sprzeda. Druga rzecz to czy możliwe jest że luz na śrubach regulacyjnych które wciskają pompowtryskiwacze (chodzi mi o te w klawiaturze którymi ustawia się luz) zwiększył się i trzeba ponownie wyregulować? wydaje mi się od pewnego czasu, słyszę cykanie ale takie jakby na jednym wtrysku. Wiem że to diesel i tam wszystko klekocze ale wydaje mi się że nie powinno tego być. A może to dźwięk z vacum pompy? ona chyba już ledwo zipie. wczoraj zdjąłem wężyk żeby przykleić kruciec i widziałem tam olej (nie wiem skąd). Pozdrawiam, Bartek
Jarek882 Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 ja mam 160 km i 390 momentu i tylko raz mi sie slizgneło sprzegło a przejechane ma prawie 300 tyś. teraz bede wymieniał dwumas ze sprzegłem i ładuję serie sprzęglo od avf wytrzymuje moment do 420 nm.
synek86 Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 no tak, tylko ty masz AVF i sprzęgło 240mm a ja mam 228mm... jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała: czy do wymiany uszczelniacza na wale od strony sprzęgła trzeba spuścić olej silnikowy? a teraz masz sprzęgło od 1Z?
SotoM Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Zapakuj zestaw od AVFa spokojnie wytrzyma to co masz tam pokręcone,a jak chcesz mieć 100% to załuż od 2.0tdi Brd. Nie zakładaj 1Z bo to jest opcja do tych słabszych klamotów. Co do uszczelniacza- nie musisz spuszczać całkiem oleju-ja zawsze z 1L spuszczam. Olej w ukł.podciśnienia pochodzi z rozszczelnienia tandemówki.
danielom Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Zapakuj zestaw od AVFa spokojnie wytrzyma to co masz tam pokręcone,a jak chcesz mieć 100% to załuż od 2.0tdi Brd. Nie zakładaj 1Z bo to jest opcja do tych słabszych klamotów. Co do uszczelniacza- nie musisz spuszczać całkiem oleju-ja zawsze z 1L spuszczam. Olej w ukł.podciśnienia pochodzi z rozszczelnienia tandemówki. jak chcesz 240mm wsadzic do skrzyni 5?
C4NC3R Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 (edytowane) Ja przy wymianie uszczelniacza oleju nie zlewałem.... Jak chcesz sztywne koło to wyślij do radzikowskiego swoje na przerobienie, a jak nie to komplet od 2.0 TDi (BRD)(dwumas jest taki sam jak w AVF tylko tarcza niby mocniejsza). Tylko bierz komplet sachsa bo luk po 20kkm hałasuje mi przy gaszeniu Nie pamiętam teraz ale w którąś stronę pasuje przeróbka p&p, tylko czy 228 na 240, czy z 240 na 228. Edytowane 21 Września 2014 przez C4_KAWON
synek86 Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 ale przecież AVF ma sprzęgło 240mm więc nie wejdzie. czy nowy oryginalny zestaw do AWX 228mm firmy Sachs da sobie radę? dodam że nie ścigam się z każdym na wszystkich światłach więc sprzęgło raczej nie będzie miało ciężkiego życia
turzol Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Ja przy wymianie uszczelniacza oleju nie zlewałem.... Jak chcesz sztywne koło to wyślij do radzikowskiego swoje na przerobienie, a jak nie to komplet od 2.0 TDi (BRD)(dwumas jest taki sam jak w AVF tylko tarcza niby mocniejsza). Tylko bierz komplet sachsa bo luk po 20kkm hałasuje mi przy gaszeniu Nie pamiętam teraz ale w którąś stronę pasuje przeróbka p&p, tylko czy 228 na 240, czy z 240 na 228. Tylko ze sachs nie produkuje dwumasy do brd/avf tj 240mm
SotoM Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Nie rozumiem -do awx nie wejdzie od avf?dlaczego? Przecież 240to srednica tarczy a obwód koła w jednym i drugim jest ta sama...komora sprzegla jest taka sama jak w 5mt i 6mt...
synek86 Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 no raczej nie bardzo. właśnie mierzyłem i jakby założyć tarczę 240mm do koła z AWXa to nie byłoby możliwości przykręcenia docisku bo tarcza częściowo zakrywałaby otwory na śruby. Reasumując: sprzęgło z AVF nie wejdzie do AWX i koniec. Mógłby ktoś odpowiedzieć na pytania z pierwszego posta? Ori dwumas Sachsa da radę? Albo sztywne na kole z 1Z? tylko jaki docisk i tarcza wtedy?
POWER-KRIS Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 Tarcze to chyba od Scirocco wkładają lub Corrado. Sorry vr6 http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=102760 Tez u siebie kombinuje ale im więcej czytam tym większa pustka w bani. [emoji12]
synek86 Opublikowano 21 Września 2014 Autor Opublikowano 21 Września 2014 jest jeszcze kit 4p Valeo - zestaw sztywne koło, tarcza, docisk, łożysko. tylko oczywiście niektórzy mówią że wibracje, skrzynia pada itp... inni twierdzą że nie ma różnicy za bardzo, choć pewnie zakładając nową dwumasę będzie spora różnica. pytanie tylko na jak długo na dłubanym silniku... ja na dobrej dwumasie nie jeździłem więc w sumie pewnie i tak będę się cieszył tylko kwestia ceny tego zestawu: wychodzi ok 1000zł... kombinując zestaw od 1Z wyjdzie na pewno taniej z tym że wydaje mi się że tam zamach jest znacznie lżejszy i teraz nie wiem czy to nie będzie miało złego wpływu na ogólną pracę silnika (gdzieś wyczytałem że właśnie różne dziwne rzeczy się dzieją - nierówna praca, hałas itp). jakby była komuna to człowiek cieszyłby się z tego co ma i że jeździ a nie kombinował i szukał...
POWER-KRIS Opublikowano 21 Września 2014 Opublikowano 21 Września 2014 No tylko ten kit jak padnie to cały nowy trzeba bo nic nie ma oddzielnie. Znaczy tarczy.
synek86 Opublikowano 22 Września 2014 Autor Opublikowano 22 Września 2014 a jaki jest numer tego sprzęgła od vr6 żeby pasował? bo tak patrze na allegro to te zestawy są o średnicy 240mm... :/ http://allegro.pl/sprzeglo-sachs-vw-t4-2-4-2-5-corrado-1-8-g60-2-0-i4601741886.html to jest dobre?
C4NC3R Opublikowano 22 Września 2014 Opublikowano 22 Września 2014 Ktoś ostatnio zakładał zestaw sachsa ale może faktycznie nie do brd / avf... Nie kombinuj nawet z zestawem od 1z bo tam seryjny moment ma 210 Nm i wytrzyma może max 300nm także ta opcja odpada. Możesz zawsze dołożyć 1000 pln i kupić skrzynie HCK do tego sprzęgło komplet BRD i tyle... Wysyłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 2
synek86 Opublikowano 24 Września 2014 Autor Opublikowano 24 Września 2014 chciałbym ale ta opcja odpada, wystarczy że najprawdopodobniej skończy się na nowym dwumasie do tego vacum pompa, uszczelki, czyszczenie całego dolotu, montaż separatora oleju do odmy i niedługo rozrząd na szczęście nie muszę płacić nic mechanikowi w takim razie jak to jest że wiele osób jeździ i piszą że wytrzymuje takie sprzęgło do 400Nm? to że silnik generuje 210Nm nie oznacza że sprzęgło wytrzyma niewiele więcej. znajomy chce mi sprzedać dwumas używkę. wiem że to trochę wycieranie d*py szkłem ale oferta jest zachęcająca pytanie tylko jaki powinien być dopuszczalny kąt swobodnego obrotu (wyczytałem w necie że tak to się nazywa) czyli ten luz zanim masa wewnętrzna (chyba wtórna) zaprze się o sprężynę jedną a potem drugą. zauważyłem też że oryginalne koło dwumasowe ma dodatkową tą tarcze cierną przez co ten swobodny luz nie jest tak swobodny tzn. trzeba użyć małej siły żeby przekręcić kołem i żeby zaparło się o sprężynę. na filmikach na YT widziałem nowe koła LUK i one miały taki luz że można jednym palcem przesunąć o te 2-3 zęby na wieńcu. na YT nie widziałem koła dwumasowego zużytego lub lekko zużytego - wszystkie są rozpier.dolone czyli wszystko w nich lata i dzwoni.
SotoM Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 (edytowane) Piszesz ze chcesz też dwumas sachsa założyc i nowe sprzęglo wiec co szkodzi w zamontowaniu calego kpl sachsa- 2mas i zes.sprzęgla...? A tak po za tym -kupisz Luk a w pudle bedzie sachs. Edytowane 25 Września 2014 przez SotoM
synek86 Opublikowano 25 Września 2014 Autor Opublikowano 25 Września 2014 jak nowy dwumas to wiadomo że nowy cały komplet. jak zestaw ze sztywnym kołem to zamach używany a sprzęgło (zestaw) nowe. ewentualnie jak będzie ta używka dwumas dobra to też nowy zestaw sprzęgła. takie opcje są.
SotoM Opublikowano 25 Września 2014 Opublikowano 25 Września 2014 Osobiście wolałbym kupić 2mas od avf i do tego nowe sprzęgło. Zestaw 1Z jest słabszy.koleżka w porobionym pasku też testował te opcje i dosć dlugo mu wy3mał zestaw valeo lecz to co miał w planie to musił zainwestować w radzikowskiego. On cos ponad 450Nm tam ma lub miał.
synek86 Opublikowano 25 Września 2014 Autor Opublikowano 25 Września 2014 w dobrej cenie będzie nowy zestaw ori czyli dwumas luk do awxa. pytanie: czym się różnią zestawy sprzęgła luk o numerach 623 3092 00 oraz 623 3301 00, albo sachs 3000 844 701 oraz 3000 951 706? wyglądają tak samo i pasują do tego silnika i czy można np do dwumasu luk założyć zestaw sachs 3000 951 706? przy tym zestawie piszą że zamiennikiem jest zestaw luk 623 3301 00
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się