Skocz do zawartości

synek86

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O synek86

Informacje

  • Imię
    Bartek
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.9 TDI PD
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Osiągnięcia synek86

2

Reputacja

  1. ja mam zamiar malować cały tunel bo ta powłoka jest wytarta paskudnie, jak to w pierwszych rocznikach... co do malowania plastików całkiem czarnych to jedyne co mogę polecić to dobra czarna baza lub akryl i może dodatkowo pasta matująca żeby ten mat był jeszcze bardziej matowy do tego rozpuszczalnik nitro i utwardzacz akrylowy. ewentualnie jak ktoś chce próbować spreyami to montana z serii gold (bardziej matowa) i kolor czarny. kolor swing to już tylko dobieranie w mieszalni lakierów.
  2. popielniczkę i ramkę drążka zmiany biegów mam zamiar malować czarnym matem, ale nie sprayem. spraye są jakieś takie nieczarne te najtańsze. ewentualnie można zrobić sprayem montany, on właśnie ma zbliżony wygląd tej powłoki i uczucie w dotyku. co do zdzierania to próbuj moczyć w gorącej wodzie + jakiś detergent i szorowanie. jak jest to ciepłe to lepiej schodzi. ja u siebie kiedyś zdarłem patyczkiem po lodach całą powłokę z pokrywki zapalniczki bo mi się nudziło w korku przed malowaniem trzeba by tylko przematować troszkę.
  3. swing to taki niby czarny? ja mam u siebie i dobrałem farbę w mieszalni. na początku chciałem sprayem który po pomalowaniu dałby podobne uczucie jakby gumy. spraye firmy montana takie coś dają ale niestety koloru nie trafisz. to co w mieszalni mi dobrali to akryl mat, jak do malowania samochodów. jak będę miał w końcu czas i wolną lakiernię to będę robił próbę na zaślepce pod ręcznym.
  4. synek86

    Wyciek oleju

    było powąchać olej. jak śmierdzi spalinami to silnikowy. przekładniowy ma inny zapach. też bym podejrzewał skrzynię. zobacz przy półosiach.
  5. No ja mam zamiar wymieniać oringi więc jak będę miał PD na wierzchu to bym wymył w myjce. Z tego co czytałem i widziałem na jakichś zdjęciach to same końcówki wsadzali. i w sumie trochę boję się wsadzać całość żeby tam jakieś cewki czy coś nie uszkodziły się.
  6. A mam takie pytanie: czy w myjce ultradźwiękowej wkłada się same końcówki (bez rozbierania pompek) do specjalnego płynu i później od razu zakłada do silnika? czy trzeba może je wtedy (po myciu) rozebrać i wyczyścić/wydmuchać sprężonym powietrzem? Albo może na specjalnej maszynie płucze się jeszcze czymś? Pewnie też będę wymieniał oringi to bym może i wyczyścił w ultradźwiękach końcówki pompek (do dobrej myjki mam dostęp, tylko preparat bym kupił). A później po myciu i zmontowaniu wszystkiego może by wyczyścić płynem liqui moly 5154? Pawelkiwi - dlaczego twierdzisz że niewiele daje mycie wtrysków w myjce? wiele osób bardzo chwali.
  7. Czy ktoś mógłby odpowiedzieć na moje pytania z tematu o wymianie wałka rozrządu http://a4-klub.pl/index.php?/topic/254233-walek-rozrzadu-wymiana/page-12 ? Post nr 222. Z góry dzięki.
  8. a może ktoś powiedzieć jakie wymiary/parametry ma dobry wałek? i tak w ogóle to czy jest różnica między wałkami z silnika AWX, AFN czy innych 1.9 PD bez DPFa? Po czym poznać oryginalny wałek używany a zamiennik używany? Gdzie i co jest nabite na wałku? Wczoraj odkręciłem dekiel i zobaczyłem że jedna krzywka wygląda jakby coś się na niej przytopiło :/ inne mają ostre krawędzie... ogólnie silnik chyba głośniejszy jest niż kiedyś (ale nie to że nagle stał się głośniejszy), wydaje mi się że stracił na mocy no i coś cyka (pewnie popychacz)... :/ Z mocą to też chcę sprawdzić zawór n75, kierownice turbo były czyszczone jakieś 20 tys km temu i teraz sprawdzałem dużą strzykawką to sztanga rusza się. Do tego jeszcze przy odpaleniu zarzuca silnikiem, nawet jak ciepły jest i na zewnątrz jest ciepło to tak nieładnie odpala... a dopiero dwumas zrobiłem...
  9. dawno to malowałeś? nie odpryskuje ci? lakier jest chyba trochę miększy.
  10. odkręcasz uchwyt, osłonę przeciwsłoneczną i śrubkę pod zaślepką Airbag. reszta to zatrzaski. tylko właśnie pod tą zaślepką jest takie specyficzny zatrzask który trzyma też osłonę tylnego słupka.
  11. Witam. Niedawno wyczyściłem sobie cały dolot bo już wszystko było zarzygane olejem z cieknącego EGRa i postanowiłem zainstalować też OCT od Lublina. Zakupiłem to ustrojstwo i po 1. nie wiem gdzie to zainstalować a po 2 (najważniejsze) mam pewne obawy w związku z jego konstrukcją. Ogólnie średnica wewnętrzna krućców jest delikatnie mniejsza niż wylotu odmy z pokrywy zaworów ale najbardziej martwi mnie to zwężenie w krućcu wlotowym. W tym zwężeniu otwór przez który przelatuje powietrze ma może 1/3 powierzchni tego co wychodzi z pokrywy zaworów. Czy to nie powoduje zwiększenia ciśnienia w silniku? Czy to nie zapycha się? Zastanawiam się czy to montować czy lepiej coś ulepić samemu z rurek o większej średnicy. Mam koncepcję z bidonu aluminiowego, konstrukcja podobna jak ta z Lublina (cyklon) tylko też problem z umiejscowieniem tego (silnik wzdłużny). Myślałem żeby przymocować to do kolektora ssącego (tak samo myślałem żeby przymocować ten separator z Lublina) ale pytanie czy tam nie będzie aż za ciepło. troszkę niżej jest wydech i turbo...
  12. powiem wam że z tym płukaniem izopropanolem to jednak trzeba uważać :/ dzisiaj zabrałem się za tą operację i pierwsza lampa wyszła spoko, dużo syfu i smrodu. jak postawiłem umytą obok drugiej lampy to widać było sporą różnicę. izopropanol w miarę szybko odparował i nie widziałem jakichś znaczących zacieków, może pojedyncze kropelki. można sobie pomóc suszarką na małych obrotach (opalarką to chyba lepiej nie), chyba że jest ponad 20 stopni na słońcu to też powinno szybko odparować. problem pojawił się z drugą lampą. zacząłem płukać samą wodą, później dodawałem izopropanol, na końcu samym izo płukałem. na odblasku wokół soczewki (chodzi mi o to plastikowe koło, nie odblask samej soczewki) zaczęła marszczyć się i odpadać srebrna powłoka. zupełnie jakby polać nitrem po świeżej bazie :/ odpadło trochę dookoła otworu na soczewkę i słabo to wygląda :/ zastanawiam się co źle zrobiłem i myślę że ta srebrna powłoka mogła być gdzieś ryśnięta i przez to tak zareagowała z izopropanolem. możliwe że sam ją uszkodziłem kiedy wyjmowałem soczewkę (zawsze dziwię się producentom że zamiast zrobić tak żeby można było łatwo coś zdemontować to zrobią tak że trzeba się gimnastykować i szukać tego jedynego położenia...). mój pomysł to może najpierw wypłukać lampę a dopiero potem jak wszystko odparuje to wyjąć soczewkę. wtedy nawet jak powstanie jakaś ryska na krawędzi to już nie zaszkodzi. a soczewkę można łatwo wyczyścić po wyjęciu z lampy. sam odblask soczewki i soczewkę wycierałem ściereczką z mikrofibry (taką do okularów). odblask przez to nie wytarł się, nie przetarł, nie porysował, za to nabrał odpowiedniego blasku. izopropanol w lublinie kupiłem na chemicznej 7, firma Biomus, na rampie przy wjeździe dla Tirów (od strony cerfura) na koniec chciałem jeszcze przepolerować klosze ale d*pa z tego :/ mam za bardzo wypiaskowane...
  13. Wydaje mi się że za słabo wypolerowałeś. jak polerowałeś tylko jedną pastą (G3 to dość gruba pasta) to lepiej było jeszcze przepolerować jakąś drobniejszą i miększą gąbką. Poza tym to z polerowaniem (a w zasadzie to z matowaniem) to bym uważał. kiedyś matowałem lampę w renault kangoo żeby usunąć głębokie rysy. matowałem tak długo że zrobiła się plama. okazało się że na lampie jest jakaś jakby powłoka jeszcze i jak się przetrze ją to później zostaje taka właśnie jakby plama (też bezbarwna ale widoczna, trudno to opisać). trzeba było polakierować całą lampę
  14. w dobrej cenie będzie nowy zestaw ori czyli dwumas luk do awxa. pytanie: czym się różnią zestawy sprzęgła luk o numerach 623 3092 00 oraz 623 3301 00, albo sachs 3000 844 701 oraz 3000 951 706? wyglądają tak samo i pasują do tego silnika i czy można np do dwumasu luk założyć zestaw sachs 3000 951 706? przy tym zestawie piszą że zamiennikiem jest zestaw luk 623 3301 00
  15. jak nowy dwumas to wiadomo że nowy cały komplet. jak zestaw ze sztywnym kołem to zamach używany a sprzęgło (zestaw) nowe. ewentualnie jak będzie ta używka dwumas dobra to też nowy zestaw sprzęgła. takie opcje są.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...