yuch Opublikowano 4 Listopada 2019 Opublikowano 4 Listopada 2019 12 godzin temu, wrclaguna napisał: Wszystkie błedy zwiazane sa z komunikacja WEABASTA Do sprawdzenia okablowanie oczyścić wszystkie połączenia np środkiem do styków ? miernikiem posprawdzam przejścia przy końcówkach itp sprawdzę w weekend , ale jak dalej będzie to samo ?
wrclaguna Opublikowano 5 Listopada 2019 Autor Opublikowano 5 Listopada 2019 11 godzin temu, yuch napisał: oczyścić wszystkie połączenia np środkiem do styków ? miernikiem posprawdzam przejścia przy końcówkach itp sprawdzę w weekend , ale jak dalej będzie to samo ? Masa zasilanie bezpiecznik tez do sprawdzenia
yuch Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 (edytowane) W dniu 5.11.2019 o 06:44, wrclaguna napisał: Masa zasilanie bezpiecznik tez do sprawdzenia hej , sprawdziłem i wszytko ok , oczyściłem styki sprawdziłem masy itd i błędu nie ma napięcia ok . uruchomiłem webasto - wystartowało i po osiągnięciu 260 st wyskoczył bład 1406 a wraz z nim w canie bład jak przedtem ( 01207 - Sterownik dodatkowego ogrzewania (J364) i tu nasuwa mi się pytanie czy ten błąd ze sterownikiem nie jest związany z błędem 1406 , w silniku nie ma błędu jak przedtem jedynie w webasto 1406 jutro wyciągam webasto możne zabrudzone w środku + zasyfiała świeca ? a icz do ponownego złożenia jakieś o ringi kupić ? Edytowane 11 Listopada 2019 przez yuch
wrclaguna Opublikowano 12 Listopada 2019 Autor Opublikowano 12 Listopada 2019 Kody błedow masz na 1 stronie 01406 01407 brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek. Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek. Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego. Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa. Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować . Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem).
yuch Opublikowano 12 Listopada 2019 Opublikowano 12 Listopada 2019 (edytowane) W dniu 12.11.2019 o 06:47, wrclaguna napisał: Kody błedow masz na 1 stronie 01406 01407 brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek. Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek. Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego. Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa. Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować . Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem). rozkreciłem webasto i nie ma tam jakiegoś wielkiego syfu jedynie to sitko od zasilania jakieś podejrzane( wygląda jak palenisko dla ropy ) na co zwrócić jeszcze uwagę ? w razie niepowodzenia operacji mam pytanie : mam sterownik wg.vcdsa 8k0 265 105 A a na webasto jest oznaczenie 8k0 265 081 H czy można zamienić w razie "W" na 8k0 265 081 AF ( lub końcówką P ) i oznaczeniu z webasto 4h0 265 105 G ? W dniu 12.11.2019 o 21:43, yuch napisał: rozkreciłem webasto i nie ma tam jakiegoś wielkiego syfu jedynie to sitko od zasilania jakieś podejrzane( wygląda jak palenisko dla ropy ) na co zwrócić jeszcze uwagę ? w razie niepowodzenia operacji mam pytanie : mam sterownik wg.vcdsa 8k0 265 105 A a na webasto jest oznaczenie 8k0 265 081 H czy można zamienić w razie "W" na 8k0 265 081 AF ( lub końcówką P ) i oznaczeniu z webasto 4h0 265 105 G ? witam , czy podczas testów elementów wykonawczych a dokładnie pompka paliwa powinna cykać czy tylko buczeć ? bo raz cyka odpala a za jakaś chwile nie słyszę cykania i wyłącza się. proszę o jakąś podpowiedz bo nic nie mogę znaleźć w necie na ten temat , i czy może to być wina sterownika ze nie wysterowuje pompki paliwa. dodatkowo podczas testu pompki nie poleciało nic z wężyka zasilania do webasto . Bardzo proszę o info Edytowane 12 Listopada 2019 przez yuch
yuch Opublikowano 24 Listopada 2019 Opublikowano 24 Listopada 2019 W dniu 12.11.2019 o 21:43, yuch napisał: rozkreciłem webasto i nie ma tam jakiegoś wielkiego syfu jedynie to sitko od zasilania jakieś podejrzane( wygląda jak palenisko dla ropy ) na co zwrócić jeszcze uwagę ? w razie niepowodzenia operacji mam pytanie : mam sterownik wg.vcdsa 8k0 265 105 A a na webasto jest oznaczenie 8k0 265 081 H czy można zamienić w razie "W" na 8k0 265 081 AF ( lub końcówką P ) i oznaczeniu z webasto 4h0 265 105 G ? witam , czy podczas testów elementów wykonawczych a dokładnie pompka paliwa powinna cykać czy tylko buczeć ? bo raz cyka odpala a za jakaś chwile nie słyszę cykania i wyłącza się. proszę o jakąś podpowiedz bo nic nie mogę znaleźć w necie na ten temat , i czy może to być wina sterownika ze nie wysterowuje pompki paliwa. dodatkowo podczas testu pompki nie poleciało nic z wężyka zasilania do webasto . Bardzo proszę o info witam , no i po walce z webasto niestety uszkodzony okazał się sterownik, objawy jak wcześniej już pisałem( żadne świece pompki paliwa , czyszczenie itp ) . kupiłem całe webasto z 2014 r. podłączone i uruchomione , oczywiście uruchomiłem i pracowało ok 15 min zanim pojadę ściągać CP ( do testu nie trzeba jeszcze mieć ściągniętego CP ) jedyna różnica jaką zauważyłem lift a przedlift to w kostce jest 6 pinów w starym oryginalnym było 5 i nie mam pojęcia za co odpowiada ten dodatkowy pin ( nr 5 w kostce ) jeśli ktoś wie to proszę o odp a także czy powinien zmienić kodowanie ?
matred Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Witam. Czy piecyk o numerze 4H0265105E będzie pasował do przedlifta o starym numerze pieca 8K0265105A ? Piecyk jest z 2011roku, moj stary z 2008.
GrzegorzSi Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 Witam Jestem trochę zielony w temacie mam a4 b8 2,7 2008R tdi byłby ktoś na tyle dobry i mógłby mi napisać numery części które potrzebował bym żeby je skompletować i wszystko funkcjonowało ?
yuch Opublikowano 2 Grudnia 2019 Opublikowano 2 Grudnia 2019 10 godzin temu, matred napisał: Witam. Czy piecyk o numerze 4H0265105E będzie pasował do przedlifta o starym numerze pieca 8K0265105A ? Piecyk jest z 2011roku, moj stary z 2008. ja zmieniłem z 2014r i działa z końcówka AF
matred Opublikowano 8 Grudnia 2019 Opublikowano 8 Grudnia 2019 W dniu 2.12.2019 o 18:54, yuch napisał: ja zmieniłem z 2014r i działa z końcówka AF Ok dzięki. Mogłby ktoś zaktualizować wersje pieców zamienników? Zebrać to wkupe i wstawić. Btw. szukam jakiegoś piecyka sprawnego na podmiane ale widze jakiś cięzki temat do diesla dorwać.
yuch Opublikowano 9 Grudnia 2019 Opublikowano 9 Grudnia 2019 18 godzin temu, matred napisał: Ok dzięki. Mogłby ktoś zaktualizować wersje pieców zamienników? Zebrać to wkupe i wstawić. Btw. szukam jakiegoś piecyka sprawnego na podmiane ale widze jakiś cięzki temat do diesla dorwać. masz or piec , a co jest ze chcesz zmienić , jak byś potrzebował sam piec to mam bo kupiłem ale okazało się ze to wina sterownika , przy okazji trzeba mieć rurkę do odprowadzenia spalin nową bo wątpię ze uda ci sie ściągnąć bez rozerwania starej ( tez mam nową ) hehe
yuch Opublikowano 31 Grudnia 2019 Opublikowano 31 Grudnia 2019 (edytowane) hej pany borykam się teraz z jedną sprawą wg procedury : *** Dodatkowo możemy uruchomić dogrzewanie silnika ( zawór N279) : 18 Weabasto ---> Coding - 07 ---> Long 18 Weabsto ---> Coding - 07 ---> LongCoding Helper ---> Byte 0 Bit 3 zmiana z 0 na 1 nie dogrzewa silnika tylko wnętrze co może yć przyczyną . czy ma byc z 1 na 0 zmienione ??? gdy to odkoduje to wtedy grzeje i wnętrze i kabinę .(kodowanie 552200) na mmi jest ustawione na auto jakieś pomysły Edytowane 31 Grudnia 2019 przez yuch
wrclaguna Opublikowano 1 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2020 Troszke nie rozumiem Cytat to wtedy grzeje i wnętrze i kabinę .(kodowanie 552200) Kodowanie zaworu to : 5D2200 Byte 0 Bit 3 zmiana z 0 na 1
yuch Opublikowano 1 Stycznia 2020 Opublikowano 1 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 1.01.2020 o 14:16, wrclaguna napisał: Troszke nie rozumiem Kodowanie zaworu to : 5D2200 Byte 0 Bit 3 zmiana z 0 na 1 no właśnie ze przy takim kodowaniu 5D2200 nie grzeje silnika tylko kabinę oraz przy kodowaniu 5D2401 tez nie . zaczyna grzać kabinę i silnik jak zmienię z 1 na 0 w mmi mam ustawione na auto W dniu 1.01.2020 o 16:15, yuch napisał: no właśnie ze przy takim kodowaniu 5D2200 nie grzeje silnika tylko kabinę oraz przy kodowaniu 5D2401 tez nie . zaczyna grzać kabinę i silnik jak zmienię z 1 na 0 w mmi mam ustawione na auto ktoś coś ? ma jakiś pomysł lub moze coś zle robię :/ Edytowane 1 Stycznia 2020 przez yuch
Kossax Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Opublikowano 25 Kwietnia 2020 Panowie, nie do końca rozumiem działanie webasta, bo ma niby różne funkcje. Mam u siebie 4H0 265 105 A. Jak włączyć z poziomu MMI 2g high? Czy jeśli działa to jednocześnie pobiera z paliwa i akumulatora energię ?
MaciekPL Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Mam pytanie, od 3l 13r diesla podejda części na swap do 2l 15r ?
Kobuch5 Opublikowano 6 Września 2020 Opublikowano 6 Września 2020 Ja mam u siebie webasto thermo top evo i mam pilota ktorym moge wlaczyc lub wylaczyc jednostke albo przelaczyc miedzy grzaniem i wentylacja, ale w mmi jak weje w car to oczywiscie widze symbol AC w prawym dolnym rogu ale nie moge tego aktywowac. wchodze w zielone menu odznaczam i zaznaczam to auxiliary heating ale bez znaczenia w jakiejs pozycji mam ustawione nie moge sterowac ogrzewaniem z poziomu mmi. czy do ustawienia tego kodowania jest potrzebny vcds czy o czyms zapomnialem i moge to tez ustawic z poziomu zielonego menu ?? auto a4b8 11rok mmi 3g basic
kamilch-1984 Opublikowano 6 Września 2020 Opublikowano 6 Września 2020 (edytowane) 2 godziny temu, Kobuch5 napisał: Ja mam u siebie webasto thermo top evo i mam pilota ktorym moge wlaczyc lub wylaczyc jednostke albo przelaczyc miedzy grzaniem i wentylacja, ale w mmi jak weje w car to oczywiscie widze symbol AC w prawym dolnym rogu ale nie moge tego aktywowac. wchodze w zielone menu odznaczam i zaznaczam to auxiliary heating ale bez znaczenia w jakiejs pozycji mam ustawione nie moge sterowac ogrzewaniem z poziomu mmi. czy do ustawienia tego kodowania jest potrzebny vcds czy o czyms zapomnialem i moge to tez ustawic z poziomu zielonego menu ?? auto a4b8 11rok mmi 3g basic To masz dwa razy weebasto? ? Thermo top evo to weebasto dokładane ,które nie jest kompatybilne z mmi. Edytowane 6 Września 2020 przez kamilch-1984
Kobuch5 Opublikowano 7 Września 2020 Opublikowano 7 Września 2020 22 godziny temu, kamilch-1984 napisał: To masz dwa razy weebasto? ? Thermo top evo to weebasto dokładane ,które nie jest kompatybilne z mmi. no właśnie nie, webasto jest dołożone w 2012 roku widzę, więc nie było seryjne. Czyli sterowanie nim nie jest możliwe z mmi ?
kamilch-1984 Opublikowano 8 Września 2020 Opublikowano 8 Września 2020 12 godzin temu, Kobuch5 napisał: no właśnie nie, webasto jest dołożone w 2012 roku widzę, więc nie było seryjne. Czyli sterowanie nim nie jest możliwe z mmi ? Nie jest możliwe bo nie masz seryjnego weebasto. Z kolei po wejściu w opcję "AC" w menu MMI ,masz "dodatkowe ogrzewanie" . Opcja w dieslach i służy jako dodatkowemu dogrzewaniu motoru.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się