Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie Webasto TDI oraz wentylacja postojowa w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, wrclaguna napisał:

Wszystkie błedy zwiazane sa z komunikacja WEABASTA

Do sprawdzenia okablowanie

oczyścić wszystkie połączenia np środkiem do styków ? miernikiem posprawdzam przejścia przy końcówkach itp

sprawdzę w weekend , ale jak dalej będzie to samo ?

Opublikowano
11 godzin temu, yuch napisał:

oczyścić wszystkie połączenia np środkiem do styków ? miernikiem posprawdzam przejścia przy końcówkach itp

sprawdzę w weekend , ale jak dalej będzie to samo ?


Masa zasilanie  bezpiecznik tez do sprawdzenia

Opublikowano (edytowane)
W dniu 5.11.2019 o 06:44, wrclaguna napisał:


Masa zasilanie  bezpiecznik tez do sprawdzenia

hej , sprawdziłem i wszytko ok , oczyściłem styki sprawdziłem masy itd i błędu nie ma napięcia ok . uruchomiłem  webasto - wystartowało i po osiągnięciu 260 st  wyskoczył bład 1406 a wraz z nim w canie bład jak przedtem ( 01207 - Sterownik dodatkowego ogrzewania (J364)

i tu nasuwa mi się pytanie czy ten błąd ze sterownikiem nie jest związany z błędem 1406 , w silniku nie ma błędu jak przedtem jedynie w webasto 1406

jutro wyciągam webasto możne zabrudzone w środku + zasyfiała świeca ? a icz do ponownego złożenia jakieś o ringi kupić ?

Edytowane przez yuch
Opublikowano

Kody błedow masz na 1 stronie
 

01406 01407 brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek.
Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek.
Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego.
Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa.
Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować .
Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem).


 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.11.2019 o 06:47, wrclaguna napisał:

Kody błedow masz na 1 stronie
 

01406 01407 brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek.
Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek.
Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego.
Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa.
Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować .
Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem).


 

rozkreciłem webasto i nie ma tam jakiegoś wielkiego syfu jedynie to sitko od zasilania jakieś podejrzane( wygląda jak palenisko dla ropy :)  ) na co zwrócić jeszcze uwagę ?

 w razie niepowodzenia operacji mam pytanie : mam sterownik wg.vcdsa 8k0 265 105 A a na webasto jest oznaczenie 8k0 265 081 H czy można zamienić w razie "W"  na 8k0 265 081 AF ( lub końcówką P ) i oznaczeniu z webasto  4h0 265 105 G ?

 

W dniu 12.11.2019 o 21:43, yuch napisał:

rozkreciłem webasto i nie ma tam jakiegoś wielkiego syfu jedynie to sitko od zasilania jakieś podejrzane( wygląda jak palenisko dla ropy :)  ) na co zwrócić jeszcze uwagę ?

 w razie niepowodzenia operacji mam pytanie : mam sterownik wg.vcdsa 8k0 265 105 A a na webasto jest oznaczenie 8k0 265 081 H czy można zamienić w razie "W"  na 8k0 265 081 AF ( lub końcówką P ) i oznaczeniu z webasto  4h0 265 105 G ?

witam ,

czy podczas testów elementów wykonawczych a dokładnie pompka paliwa powinna cykać czy tylko buczeć ? bo raz cyka odpala a za jakaś chwile nie słyszę cykania i wyłącza się.

proszę o jakąś podpowiedz bo nic nie mogę znaleźć w necie na ten temat , i czy może to być wina sterownika ze nie wysterowuje pompki paliwa.

dodatkowo podczas testu pompki nie poleciało nic z wężyka zasilania do webasto .

Bardzo proszę o info :)

Edytowane przez yuch
Opublikowano
W dniu 12.11.2019 o 21:43, yuch napisał:

rozkreciłem webasto i nie ma tam jakiegoś wielkiego syfu jedynie to sitko od zasilania jakieś podejrzane( wygląda jak palenisko dla ropy :)  ) na co zwrócić jeszcze uwagę ?

 w razie niepowodzenia operacji mam pytanie : mam sterownik wg.vcdsa 8k0 265 105 A a na webasto jest oznaczenie 8k0 265 081 H czy można zamienić w razie "W"  na 8k0 265 081 AF ( lub końcówką P ) i oznaczeniu z webasto  4h0 265 105 G ?

 

witam ,

czy podczas testów elementów wykonawczych a dokładnie pompka paliwa powinna cykać czy tylko buczeć ? bo raz cyka odpala a za jakaś chwile nie słyszę cykania i wyłącza się.

proszę o jakąś podpowiedz bo nic nie mogę znaleźć w necie na ten temat , i czy może to być wina sterownika ze nie wysterowuje pompki paliwa.

dodatkowo podczas testu pompki nie poleciało nic z wężyka zasilania do webasto .

Bardzo proszę o info :)

witam ,

no i po walce z webasto  :)

niestety uszkodzony okazał się sterownik, objawy jak wcześniej już pisałem( żadne świece pompki paliwa , czyszczenie itp ) .

kupiłem całe webasto z 2014 r. podłączone i uruchomione , oczywiście uruchomiłem  i pracowało ok 15 min zanim pojadę ściągać CP   ( do testu nie trzeba jeszcze mieć ściągniętego CP  )

 

jedyna różnica jaką zauważyłem  lift a przedlift to w kostce jest 6 pinów w starym oryginalnym było 5  i nie mam pojęcia za co odpowiada ten dodatkowy pin ( nr 5 w kostce )

jeśli ktoś wie  to proszę o odp a także czy powinien zmienić kodowanie ?

 

Opublikowano

Witam. Czy piecyk o numerze 4H0265105E będzie pasował do przedlifta o starym numerze pieca 8K0265105A ?

Piecyk jest z 2011roku, moj stary z 2008.

Opublikowano

Witam 

Jestem trochę zielony w temacie mam a4 b8 2,7 2008R tdi byłby ktoś na tyle dobry i mógłby  mi napisać numery części które potrzebował bym żeby je skompletować i wszystko funkcjonowało ?

Opublikowano
10 godzin temu, matred napisał:

Witam. Czy piecyk o numerze 4H0265105E będzie pasował do przedlifta o starym numerze pieca 8K0265105A ?

Piecyk jest z 2011roku, moj stary z 2008.

ja zmieniłem z 2014r i działa z końcówka AF

Opublikowano
W dniu 2.12.2019 o 18:54, yuch napisał:

ja zmieniłem z 2014r i działa z końcówka AF

Ok dzięki. Mogłby ktoś zaktualizować wersje pieców zamienników? Zebrać to  wkupe i wstawić. Btw. szukam jakiegoś piecyka sprawnego na podmiane ale widze jakiś cięzki temat do diesla dorwać.

Opublikowano
18 godzin temu, matred napisał:

Ok dzięki. Mogłby ktoś zaktualizować wersje pieców zamienników? Zebrać to  wkupe i wstawić. Btw. szukam jakiegoś piecyka sprawnego na podmiane ale widze jakiś cięzki temat do diesla dorwać.

masz or piec , a co jest ze chcesz zmienić ,

jak byś potrzebował sam piec to mam bo kupiłem ale okazało się ze to wina sterownika , przy okazji trzeba mieć rurkę do odprowadzenia spalin nową bo wątpię ze uda ci sie ściągnąć bez rozerwania starej :) ( tez mam nową ) hehe

Opublikowano (edytowane)

hej pany :)

borykam się teraz z jedną sprawą wg procedury :

*** Dodatkowo możemy uruchomić dogrzewanie silnika ( zawór N279) :

18 Weabasto ---> Coding - 07 ---> Long 18 Weabsto ---> Coding - 07 ---> LongCoding Helper ---> Byte 0 Bit 3 zmiana z 0 na 1

 nie  dogrzewa silnika   tylko wnętrze co może yć przyczyną . czy ma byc z 1 na 0 zmienione ???

 

gdy  to odkoduje to wtedy grzeje i wnętrze i kabinę .(kodowanie 552200)

na mmi jest ustawione na auto

 

jakieś pomysły
 

Edytowane przez yuch
Opublikowano

Troszke nie rozumiem

 

Cytat

to wtedy grzeje i wnętrze i kabinę .(kodowanie 552200)

Kodowanie zaworu to :

5D2200


Byte 0 Bit 3 zmiana z 0 na 1

Opublikowano (edytowane)
W dniu 1.01.2020 o 14:16, wrclaguna napisał:

Troszke nie rozumiem

 

Kodowanie zaworu to :

5D2200


Byte 0 Bit 3 zmiana z 0 na 1

no właśnie ze przy takim kodowaniu 5D2200 nie grzeje silnika tylko kabinę oraz przy kodowaniu 5D2401 tez nie .

zaczyna grzać kabinę i silnik jak zmienię  z 1 na 0

w mmi mam ustawione na auto

 

W dniu 1.01.2020 o 16:15, yuch napisał:

no właśnie ze przy takim kodowaniu 5D2200 nie grzeje silnika tylko kabinę oraz przy kodowaniu 5D2401 tez nie .

zaczyna grzać kabinę i silnik jak zmienię  z 1 na 0

w mmi mam ustawione na auto

ktoś coś ?

ma jakiś pomysł lub moze coś zle robię :/

 

Edytowane przez yuch
Opublikowano

Panowie, nie do końca rozumiem działanie webasta, bo ma niby różne funkcje. Mam u siebie 4H0 265 105 A. Jak włączyć z poziomu MMI 2g high? Czy jeśli działa to jednocześnie pobiera z paliwa i akumulatora energię ?

Opublikowano

Mam pytanie, od 3l 13r diesla podejda części na swap do 2l 15r ?  

Opublikowano

Ja mam u siebie webasto thermo top evo i mam pilota ktorym moge wlaczyc lub wylaczyc jednostke albo przelaczyc miedzy grzaniem i wentylacja, ale w mmi jak weje w car to oczywiscie widze symbol AC w prawym dolnym rogu ale nie moge tego aktywowac. wchodze w zielone menu odznaczam i zaznaczam to auxiliary heating ale bez znaczenia w jakiejs pozycji mam ustawione nie moge sterowac ogrzewaniem z poziomu mmi. czy do ustawienia tego kodowania jest potrzebny vcds czy o czyms zapomnialem i moge to tez ustawic z poziomu zielonego menu ?? auto a4b8 11rok mmi 3g basic

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Kobuch5 napisał:

Ja mam u siebie webasto thermo top evo i mam pilota ktorym moge wlaczyc lub wylaczyc jednostke albo przelaczyc miedzy grzaniem i wentylacja, ale w mmi jak weje w car to oczywiscie widze symbol AC w prawym dolnym rogu ale nie moge tego aktywowac. wchodze w zielone menu odznaczam i zaznaczam to auxiliary heating ale bez znaczenia w jakiejs pozycji mam ustawione nie moge sterowac ogrzewaniem z poziomu mmi. czy do ustawienia tego kodowania jest potrzebny vcds czy o czyms zapomnialem i moge to tez ustawic z poziomu zielonego menu ?? auto a4b8 11rok mmi 3g basic

To masz dwa razy weebasto? ?

Thermo top evo to weebasto dokładane ,które nie jest kompatybilne z mmi. 

Edytowane przez kamilch-1984
Opublikowano
22 godziny temu, kamilch-1984 napisał:

To masz dwa razy weebasto? ?

Thermo top evo to weebasto dokładane ,które nie jest kompatybilne z mmi. 

no właśnie nie, webasto jest dołożone w 2012 roku widzę, więc nie było seryjne. 

Czyli sterowanie nim nie jest możliwe z mmi ?

Opublikowano
12 godzin temu, Kobuch5 napisał:

no właśnie nie, webasto jest dołożone w 2012 roku widzę, więc nie było seryjne. 

Czyli sterowanie nim nie jest możliwe z mmi ?

Nie jest możliwe bo nie masz seryjnego weebasto. 

Z kolei po wejściu w opcję "AC" w menu MMI ,masz "dodatkowe ogrzewanie" . Opcja w dieslach i służy jako dodatkowemu dogrzewaniu motoru.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...