Jump to content
IGNORED

[B6 AWA] Nierówna praca silnika


batigol09
 Share

Recommended Posts

Witam

Ostatnio zakupiłem Audi A4 B6 2.0 AWA. Problem polega na nierównej pracy silnika po odpaleniu. Zdarzę się że nie raz przy próbie odpalenia odrazu gaśnie. Nie dzieje się tak za każdym razem. Nie ma tu reguły czy jest silnik ciepły czy zimny. Brak widocznych skoków obrotów po obrotomierzu. Nierówna praca jest bardzo odczuwalna (rusza aż całym samochodem). Pozostawiony na dłuższą chwile na biegu jałowym silnik sam stabilizuje się i nierówność już niema (silnik pracuje dużo lepiej), natomiast wystarczy dodać gazu i ponownie to samo. W aucie wymienione zostały wszystkie świece oraz odma górna która była pęknięta. Niestety nic to nie zmieniło.

Po podłączeniu do VAG mam dwa błędy:

16698 Nie znany kod błędu zbyt mała oporność - BŁĄD SPORADYCZNY
17443 Czujnik tlenków azotu - sygnał wartość/uszkodzenie funkcji nie zidentyfikowany rodzaj uszkodzenia - BŁĄD SPORADYCZNY

Dodatkowo po podłączeniu do diagnostyki zaniepokoiły mnie dwie wartości :

Na biegu jałowym obciążenie silnika - 44 %

oraz kąt wyprzedzenia zapłony podczas nierównej pracy przyjmuje wartości ujemne natomiast po ustabilizowaniu już ma dodatnią.

Obroty skaczą z 720 na 680.

Podczas jazdy czuć że brakuje mu nieraz mocy , nieraz zbiera się dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Witaj batigol09 ja mam w moim 2.0 fsi tez trzesawke i nie moge jej za chiny zdiagnozowac,wymienilem juz wszystko co bylo zwiazane elektrycznie z zaplonem i nic,bylem u mechanika i podpial mnie pod kompa i nic nie wykazalo, generalnie u mnie tez czasem jest tak ze zapali ale zaraz zgasnie a potem odpali normalnie wszystko gra dopoki nie zostawie go na wolnych obrotach,wtedy popracuje chwile rowniutko az nastapi taki wyczuwalny moment ze go dygnie i wpada w rezonans a jak chce ruszyc to dodajac gazu delikatnie to znow go dygnie i pravuje normalnie, ma to miejsce tylk na wolnych obrotach,mechanik nie umie tego namierzyc ale mowi ze u mnie jest lancuch od rozrzadu walkow rociagniety i napinacz tez do wymiany za jakis czas i tak chlop spekulowac czy czasem to nie ma jakiegos wplywu ale to spekulacje... jezeli wiedzialbym ze to pomoze to zaraz to robie ale pewnosci nie mam a wpompowalem juz sporo kasy w to.Daj znac jak cos ustalisz wczesniej ja tez bede pamietal jak namierze dziada. Pozdro

Link to comment
Share on other sites

Kolego sympatyczny, błąd 16698 to:

fkfwq6wr.jpg

przerwa zapłonu zapłnu

Z jakieś przyczyny to występuje. Czyżby coś z mieszanką: paliwo/powietrze/temperatura ?

Może wtryskiwacz kuleje ?

Link to comment
Share on other sites

Właśnie też myślę że może to być wtryskiwacz , a może pompa wysokiego ciśnienia coś nawala. W poniedziałek jestem umówiony z goście co niby się zna na takich silnikach ,zobaczymy jaką postawi diagnozę.

Link to comment
Share on other sites

Witam serdecznie, a czy wtryskiwacz z silnika 2.0FSI będzie taki sam jak we wszystkich silnikach 2.0FSI, chodzi mi o to czy z silnika o oznaczeniu AWA bądź innego ale 2.0FSI bedzie pasował wtryskiwacz

Link to comment
Share on other sites

Dopiero jutro znajdzie mechanik czas na wymianę więc cierpliwie czekam na efekt. Dam znać jak będzie po operacji już.

Link to comment
Share on other sites

Spoko ziomus mam nadzieje ze to pomoze! Batigol09 a jak Twoj mechanik podeszedla do sprawy chodzi mi czy podejrzewal wtryski czy od razu stwierdzil ze to jest pompa i czy jakos dochodzil do tego metoda knifow czy po prostu strzelil i stwierdzil wymienmy to i zobaczymy.... a yak wogole zdradz mi ile masz nakrecone km. pozdro i czekam niecierpliwie na efekty :)

Link to comment
Share on other sites

A gdzie kolego kupiłeś pompę wysokiego ciśnienia i ile zapłaciłeś

Link to comment
Share on other sites

Pompa koszt 400 zł a kupiłem na allegro i dostałem na nią 30 dni pisemnej gwarancji.

Link to comment
Share on other sites

czesc,

Mam zblizony problem do tego co opisany w temacie z tym, że auto nie ma problemow z odpalaniem. Jedyne co jest widoczne z zewnatrz to nierowna praca silnika na biegu jałowym(co kilknascie sekund lub kilka sekund), polegająca na wibracjach i delikatnych spadkach obrotow - ciezko zobaczyc je patrzac na wskazowke, ale sa bardzo odczuwalne. Zadna kontrola sie nie pali, auto ma moc, jezdzi na PB98, nie dlawi sie podczas przyspieszania. Po wlaczeniu klimatyzacji wibracje sa mniej odczuwalne i z mniejsza czestotliwoscia. Zdarzaly sie takie dni, ze auto na zimnym lub cieplym silniku pracowalo kilka dni prawidlowo, tak jak by problem dotyczyl wilgotnosci powietrz etc.. Wymienione swiece, odma czysta, cewki weryfikowane (zakupilem jedna na test i dla kazdego gniazda wykonywany byl test, czy drgania sa mniejsza lub wieksze), przepustnica czysta, kolektor takze.

Ponizsze bledy znikaja, lecz pojawiaja sie ponownie po jakims czasie:
2 Faults Found:

16698 - Misfire(s) Detected; Single (unspecified) Cylinder

P0314 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

17478 - NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus

P1070 - 001 - Upper Limit Exceeded

Prosze o sugestie ?

Edited by tommy71
Link to comment
Share on other sites

Witam

Byłem w piątek u mechanika który zna się właśnie na tych silnikach FSI. Ponieważ problem po wymianie pompy dość szybko powrócił. Po szczegółowej analizie okazało się że problemem jest napinacz łańcuszka rozrządu który powinien pracować a niestety tego nie robi.

Tutaj akurat przy 1.8 T ale podobny.

Okazuje się ze występuje do silnika AWA 3 rodzaje tego napinacza. Akurat ten co jest u mnie dostępny jest tylko w ASO cenna ok 400 zł.

Wcześniej sprawdzane/wymieniane były:

świece,cewki,pompa,wtryski

W poniedziałek przyjdzie napinacz i zostanie wymieniony.

Jeżeli ktoś szuka pompy wysokiego ciśnienia do silnika AWA to mam taką do sprzedania. Proszę o kontakt na priv


Problem rozwiązany. Po wymianie napinacza inne auto. Zrobiłem wczoraj ponad 200 km aż chce się jeździć :)

Link to comment
Share on other sites

Witam mam autko audi a4 b6 silnik 2.0 alt benzyna , problem podobny trzyma obroty 900 lekko poniżej .

ale strasznie rzuca silnikiem i kabiną , podczas jazdy jest spadek mocy po miedzy 2 a 3 tysiące potem jest spoko i oczywiście kontrolka silnika- bogata mieszkanka.

co zostało zrobione :

-sonda lambda nowa

-świece nowe

-napinacz łańcuszka rozrządu nowy

-łańcuszek rozrządu nowy

-Wariator nowy

-nastawnik faz rozrządu używany.

Co ciekawe zaczęło się to po wymianie nastawnika faz rozrządu i wariatora,

a tak wcześniej odnośnie obrotów było ok , problemy zaczęły się po wymianie.

2 rozrządy są ustawione dobrze mechanik sprawdzał 2 razy :P czyli 2 razy rozkręcał

Co wy na to ???

Link to comment
Share on other sites

A sprawdzales wtryski?

Szczerze mowiac to wymieniles prawie wszystkie najdrozsze elementy,sprawdz sobie cewki i wtryski tylko to jeszcze przychodzi mi do glowy zaznaczam ze nie jestem mechanikiem ale orientowalem sie odrobinke ;)

Zakladam ze rozrzad jest wlasciwie ustawiony... ;)

Link to comment
Share on other sites

Witam. Posiadam audi a4 b6 2.0 i mam mały z nim problem co jakiś czas mi gasnie na paliwie i na gazie . Wyczyścić em przepustnice niby dało to efekt na kilka dni ale nie wiem co dalej próbować ma coś to związane z sonda 2 za katalizatorem ? . I jeszcze jedno pytanko od odmy idzie przewód do trójnik a gdy go ścisne silnik niby pracuje ciszej i lepiej . Czego to jest wina ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...