LadyAudi 0 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Witam! Ostatnio wykryto w naszym Audi 1.9 TDI 130 KM cieknący zawór EGR, dlatego mam takie pytanie, czy cieknący zawór Egr może zaszkodzić w pracy turbiny?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Udała30 8 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Witam! Ostatnio wykryto w naszym Audi 1.9 TDI 130 KM cieknący zawór EGR, dlatego mam takie pytanie, czy cieknący zawór Egr może zaszkodzić w pracy turbiny?? Forum Techniczne jest od tego rodzaju pytań 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 14 Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 wyciek nie dyskwalifikuje EGR jedynie pogarsza samopoczucie właściciela bo syfi mu silnik. Generalnie w TDI PD występują EGR zintegrowane z klapą gaszącą i należy je sprawdzać na obie funkcje: 1. Spr. recyrkulacji spalin: a) LOG grupy 003 statycznie podglądasz wartości poz. 2 i poz.3 powinny byc tożsame i oscylować w granicy 200 poz. 4 powinna mieć wartość kilkudziesieciu % (pozycja otwarta - można zwryfikować z poz. 004 w logach gr. 003 w trybie Basic Settings LOG grupy 003 w tybie Basic Settings pogladamy poz. 2 - zmienia się z OFF (dopływ spalin/zawór w pełni zamknięty) na ON (dopływ spalin/zawór w pełni otwarty) podglądamy poz.3 - wartość świadczy o ilości powietrza w trybie OFF kiedy spaliny są w pełni odcięte wartość osiąga nie mniej niz 400, w trybie ON poz.3 wskazuje poniżej 200 2. Spr. klapy gaszącej W ECU silnika (01 - Engine) uruchamiamy procedutę TEST - w kolejny krokach testowane są rożne elementy silnika i w jednym z nich pod koniec będzie zadziałanie klapy gaszącej - oczywiście powinno doprowadzić do zgaszenia auta (jeśli nie winny jest siłownik na klapie bądź ubytek podciśnienia do sterowania siłowniczkiem) ps. siłownik klapy gaszącej można kupić indywidualnie i nie trzeba wymieniać całego EGRa CZYTAJ FORUM ZANIM ZADASZ PYTANIE Link to comment Share on other sites More sharing options...
black70 10 Posted September 30, 2014 Share Posted September 30, 2014 Ja u siebie dałem kiedyś do czyszczenia. Pomogło tylko na chwilę. Ten typ tak już ma. Więcej poczytasz w podpiętych: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biszczan 3 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Ja u siebie dałem kiedyś do czyszczenia. Pomogło tylko na chwilę. Ten typ tak już ma. Więcej poczytasz w podpiętych: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/207776-cieknacy-egr-po-raz-enty/ Zależy skąd cieknie. U mnie wyciek był na połączeniu EGR, oraz kolektora ssącego - po wyczyszczeniu i założeniu starej uszczelki (nie przeze mnie) wytrzymało to jakieś dwa lata, a olej ponownie zaczął wyciekać. We wrześniu ubiegłego roku wyczyściłem zawór i założyłem nową uszczelkę - Zobaczymy czy wytrzyma dłużej niż po ostatnim czyszczeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
adadur 14 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Następnym razem ten oring zakup w sklepie z uszczelkami - dla 1.9 PD występują dwa rozmiary - jeden do auto gdzie dolot jest łączony na opaski zaciskowe a drugi rozmiar dla auto z dolotem na szybkozłączkach. O-ring kupować należy - podstawowy (taki jak fabryka daje) to z mat. NBR, lepsze to silikonowy a najlepiej zapodać z vitonu (najcześciej koloru zielonego) Link to comment Share on other sites More sharing options...
POWER-KRIS 8 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Staram się zawsze kupować Erlinga dobre i zielone. [emoji12] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biszczan 3 Posted October 1, 2014 Share Posted October 1, 2014 Właśnie takie zapodałem :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now