lysymakak 0 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Witam Wszystkich. Czy uszkodzony przepływomierz może być powodem zbyt dużego spalania? Auto w trasie nagle zaczęło palić koło 7,5- 8 litrów przy spokojnej jeździe (120 km/h) Ostatnio wymieniałem jeden pompowtrysk ( czwarty ) miał wartości 2,4 -2,5 . wymieniłem na używkę i wszystkie mają w okolicach 0. Komputer pokazuje tylko usterkę przepływki czy to może być powodem że auto za dużo dostaje paliwa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homiczek 3 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 jak najbardziej, bo na podstawie wielkości przepływu powietrza komputer dopuszcza użycie odpowiedniej dawki paliwa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysymakak 0 Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 okej więc chyba będę musiał się szarpnąć.... Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
peju 3 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 uszkodzony przeplywomierz to przede wszystkim moze byc spadek mocy. podjedz na hamownie i sprawdz czy jest ok. zbyt wysokie spalanie to juz powazniejszy problem od pierdoly jak przeplywomierz/egr poprzez katalizator az do popmek konczac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesz82 84 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 Zrób logi,hamownia nic nie da. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homiczek 3 Posted September 25, 2014 Share Posted September 25, 2014 no zrób logi dynamiczne, no chyba że w grupie zazwyczaj 3 "MAF (actual)" jest jakaś stała wartość to wtedy jasne że przepływka nie działa Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysymakak 0 Posted September 25, 2014 Author Share Posted September 25, 2014 znaczy się to że przepływka nie działa jak należy to jest pewne. A co z tymi logami dynamicznymi ? rozumiem że specu na kompie to zrobi? bo ja to zielony w temacie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homiczek 3 Posted September 26, 2014 Share Posted September 26, 2014 tak na kompie. jak masz kabel, to poszukaj jak się robi logi i zrób Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysymakak 0 Posted September 26, 2014 Author Share Posted September 26, 2014 Ok. ja nie mam kabla ale mój mechanik ma. Dzisiaj ma przyjść przepływka więc przy wymianie zrobimy logi. Dzięki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homiczek 3 Posted September 27, 2014 Share Posted September 27, 2014 mi chodziło aby to zrobić przed zakupem :] bo może np wiązka do przepływki być uszkodzona. kabel chiński np od viakena to 20 + wysyłka,a przepływka pewnie z min 400 Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesz82 84 Posted September 28, 2014 Share Posted September 28, 2014 Jak masz dawac nowkę to tylko konkretnej firmy nie kupuj no name bo to podwójny koszt. Już lepiej jest kupić ori używkę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysymakak 0 Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 (edited) Witam, Założyłem wczoraj nową przepływkę Pierburga. Auto sprawdziłem z mechanikiem na kompie wszystko gra. Sprawdziliśmy spalanie wszystko w normie. Na biegu jałowym 0,6 l. Na krótkim dystansie (tyle co wróciłem do domu) auto zachowywało się troszkę lepiej -Znacznie dynamiczniejszy. Co do spalania to w niedzielę jadę w dłuższą trasę więc obliczę po tankowaniu i dam znać czy to było główną przyczyną wyższego spalania. Logów nie zrobiłem bo nie wiedziałem w jakiej grupie bo ponoć jest ich ok 130. Edited October 2, 2014 by lysymakak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Biszczan 3 Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Wszystko jest wytłumaczone, wystarczy poszukać : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/11318-tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysymakak 0 Posted October 6, 2014 Author Share Posted October 6, 2014 Niestety spalanie na trasie wciąż ok 7,5. Przepływomierz wymieniony na nowy i nic. Dodam ze zauważyłem jeszcze jeden objaw. Czasami go nie ciągnie na 2-3 biegu. Obroty 1,5-1,8 tys. I sie dusi dopiero od 2 tys idzie jak burza ale to nie za każdym razem występuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Homiczek 3 Posted October 6, 2014 Share Posted October 6, 2014 bo bez tego to nie wiadomo nic! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lysymakak 0 Posted October 9, 2014 Author Share Posted October 9, 2014 Witam, nie zrobiłem logów bo nie miałem takiej możliwości ( chyba muszę sobie sam kupić kabel) co do objawów to byłem u mojego mechanika i pompa podciśnienia przepuszcza ( syczy jak diabli), prawdopodobnie ten trzpień jest już wyrobiony, myślę że po wymianie powinno wszystko wrócić do normy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 15, 2016 Share Posted November 15, 2016 Witam, nie zrobiłem logów bo nie miałem takiej możliwości ( chyba muszę sobie sam kupić kabel) co do objawów to byłem u mojego mechanika i pompa podciśnienia przepuszcza ( syczy jak diabli), prawdopodobnie ten trzpień jest już wyrobiony, myślę że po wymianie powinno wszystko wrócić do normy. No i jak kolego pomogło? co było przyczynną wyższego spalania mam ten sam problem co Ty. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now