Jump to content
IGNORED

Uszkodzony przepływomierz, wysokie spalanie 1.9 TD1 130KM


lysymakak
 Share

Recommended Posts

Witam Wszystkich.

Czy uszkodzony przepływomierz może być powodem zbyt dużego spalania?

Auto w trasie nagle zaczęło palić koło 7,5- 8 litrów przy spokojnej jeździe (120 km/h)

Ostatnio wymieniałem jeden pompowtrysk ( czwarty ) miał wartości 2,4 -2,5 . wymieniłem na używkę i wszystkie mają w okolicach 0.

Komputer pokazuje tylko usterkę przepływki czy to może być powodem że auto za dużo dostaje paliwa?

Link to comment
Share on other sites

jak najbardziej, bo na podstawie wielkości przepływu powietrza komputer dopuszcza użycie odpowiedniej dawki paliwa

Link to comment
Share on other sites

uszkodzony przeplywomierz to przede wszystkim moze byc spadek mocy. podjedz na hamownie i sprawdz czy jest ok. zbyt wysokie spalanie to juz powazniejszy problem od pierdoly jak przeplywomierz/egr poprzez katalizator az do popmek konczac.

Link to comment
Share on other sites

Zrób logi,hamownia nic nie da.

Link to comment
Share on other sites

no zrób logi dynamiczne, no chyba że w grupie zazwyczaj 3 "MAF (actual)" jest jakaś stała wartość to wtedy jasne że przepływka nie działa

Link to comment
Share on other sites

znaczy się to że przepływka nie działa jak należy to jest pewne.

A co z tymi logami dynamicznymi ? rozumiem że specu na kompie to zrobi? bo ja to zielony w temacie.

Link to comment
Share on other sites

Ok. ja nie mam kabla ale mój mechanik ma.

Dzisiaj ma przyjść przepływka więc przy wymianie zrobimy logi. Dzięki

Link to comment
Share on other sites

mi chodziło aby to zrobić przed zakupem :] bo może np wiązka do przepływki być uszkodzona.

kabel chiński np od viakena to 20 + wysyłka,a przepływka pewnie z min 400

Link to comment
Share on other sites

Jak masz dawac nowkę to tylko konkretnej firmy nie kupuj no name bo to podwójny koszt.

Już lepiej jest kupić ori używkę...

Link to comment
Share on other sites

Witam, Założyłem wczoraj nową przepływkę Pierburga. Auto sprawdziłem z mechanikiem na kompie wszystko gra. Sprawdziliśmy spalanie wszystko w normie. Na biegu jałowym 0,6 l. Na krótkim dystansie (tyle co wróciłem do domu) auto zachowywało się troszkę lepiej -Znacznie dynamiczniejszy. Co do spalania to w niedzielę jadę w dłuższą trasę więc obliczę po tankowaniu i dam znać czy to było główną przyczyną wyższego spalania. Logów nie zrobiłem bo nie wiedziałem w jakiej grupie bo ponoć jest ich ok 130.

Edited by lysymakak
Link to comment
Share on other sites

Niestety spalanie na trasie wciąż ok 7,5. Przepływomierz wymieniony na nowy i nic. Dodam ze zauważyłem jeszcze jeden objaw. Czasami go nie ciągnie na 2-3 biegu. Obroty 1,5-1,8 tys. I sie dusi dopiero od 2 tys idzie jak burza ale to nie za każdym razem występuje

Link to comment
Share on other sites

Witam,

nie zrobiłem logów bo nie miałem takiej możliwości ( chyba muszę sobie sam kupić kabel)

co do objawów to byłem u mojego mechanika i pompa podciśnienia przepuszcza ( syczy jak diabli), prawdopodobnie ten trzpień jest już wyrobiony, myślę że po wymianie powinno wszystko wrócić do normy.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

nie zrobiłem logów bo nie miałem takiej możliwości ( chyba muszę sobie sam kupić kabel)

co do objawów to byłem u mojego mechanika i pompa podciśnienia przepuszcza ( syczy jak diabli), prawdopodobnie ten trzpień jest już wyrobiony, myślę że po wymianie powinno wszystko wrócić do normy.

No i jak kolego pomogło? co było przyczynną wyższego spalania mam ten sam problem co Ty.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...