Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Uszkodzony przepływomierz, wysokie spalanie 1.9 TD1 130KM


lysymakak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich.

Czy uszkodzony przepływomierz może być powodem zbyt dużego spalania?

Auto w trasie nagle zaczęło palić koło 7,5- 8 litrów przy spokojnej jeździe (120 km/h)

Ostatnio wymieniałem jeden pompowtrysk ( czwarty ) miał wartości 2,4 -2,5 . wymieniłem na używkę i wszystkie mają w okolicach 0.

Komputer pokazuje tylko usterkę przepływki czy to może być powodem że auto za dużo dostaje paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony przeplywomierz to przede wszystkim moze byc spadek mocy. podjedz na hamownie i sprawdz czy jest ok. zbyt wysokie spalanie to juz powazniejszy problem od pierdoly jak przeplywomierz/egr poprzez katalizator az do popmek konczac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no zrób logi dynamiczne, no chyba że w grupie zazwyczaj 3 "MAF (actual)" jest jakaś stała wartość to wtedy jasne że przepływka nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy się to że przepływka nie działa jak należy to jest pewne.

A co z tymi logami dynamicznymi ? rozumiem że specu na kompie to zrobi? bo ja to zielony w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi chodziło aby to zrobić przed zakupem :] bo może np wiązka do przepływki być uszkodzona.

kabel chiński np od viakena to 20 + wysyłka,a przepływka pewnie z min 400

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Założyłem wczoraj nową przepływkę Pierburga. Auto sprawdziłem z mechanikiem na kompie wszystko gra. Sprawdziliśmy spalanie wszystko w normie. Na biegu jałowym 0,6 l. Na krótkim dystansie (tyle co wróciłem do domu) auto zachowywało się troszkę lepiej -Znacznie dynamiczniejszy. Co do spalania to w niedzielę jadę w dłuższą trasę więc obliczę po tankowaniu i dam znać czy to było główną przyczyną wyższego spalania. Logów nie zrobiłem bo nie wiedziałem w jakiej grupie bo ponoć jest ich ok 130.

Edytowane przez lysymakak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety spalanie na trasie wciąż ok 7,5. Przepływomierz wymieniony na nowy i nic. Dodam ze zauważyłem jeszcze jeden objaw. Czasami go nie ciągnie na 2-3 biegu. Obroty 1,5-1,8 tys. I sie dusi dopiero od 2 tys idzie jak burza ale to nie za każdym razem występuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie zrobiłem logów bo nie miałem takiej możliwości ( chyba muszę sobie sam kupić kabel)

co do objawów to byłem u mojego mechanika i pompa podciśnienia przepuszcza ( syczy jak diabli), prawdopodobnie ten trzpień jest już wyrobiony, myślę że po wymianie powinno wszystko wrócić do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

nie zrobiłem logów bo nie miałem takiej możliwości ( chyba muszę sobie sam kupić kabel)

co do objawów to byłem u mojego mechanika i pompa podciśnienia przepuszcza ( syczy jak diabli), prawdopodobnie ten trzpień jest już wyrobiony, myślę że po wymianie powinno wszystko wrócić do normy.

No i jak kolego pomogło? co było przyczynną wyższego spalania mam ten sam problem co Ty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...