Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B8] Bit Kody dla A4 8K/B8


AbtAudi

Rekomendowane odpowiedzi

Załączyć wychylenie igły z tacho (Gauge Test/Needle Sweep):

Video!

[17 - Instruments][Coding - 07][byte 1][bit 0]

0 -> wyłączone (normalne w A4)

1 -> załączone (normalne w A5/S5)

Wyłączyć ostrzeżenie pasów bezpieczeństwa (Seatbelt Chime)

[17 - Instruments][Coding - 07][byte 0]

[bit 2] (pasażer)

0 -> wyłączone

1 -> załączone (normalne w A4/A5/S5)

[bit 3] (kierowca)

0 -> wyłączone

1 -> załączone (normalne w A4/A5/S5)

Uwaga: Audi Hold Assist można tylko używać jak kierowca jest zapięty!

Załączyć stopowanie czasu (Lap Timer):

[17 - Instruments][Coding - 07][byte 1][bit 3]

0 -> wyłączone (normalne w A4/A5/S5)

1 -> załączone

Uwaga: Używanie przez prawą dźwignie od FIS!

Wyłączyć zmniejszania świateł dziennych jak włączony kierunkowskaz (not dim DRL with activated turn signal):

[09 - Central Electronics][Coding - 07][byte 3][bit 7]

0 -> wyłączone

1 -> załączone (normalne w A4/A5/S5)

Wyłączyć zmniejszania świateł dziennych jak włączony światło krótkie/ parkowe (not dim DRL with activated dimmed/parking lights):

[09 - Central Electronics][Coding - 07][byte 3][bit 2]

0 -> załączone (normalne w A4/A5/S5)

1 -> wyłączone

Załączyć tylne lampy z światłami dziennych:

[09 - Central Electronics][Coding - 07][byte 2][bit 7]

0 -> wyłączone (normalne w A4/A5/S5 w Polsce/Niemcach)

1 -> załączone (normalne w A4/A5/S5 w Skandynawii)

Załączyć wejście do schowanych opcji w MMI (enable opening MMI Hidden Menu):

Link!

[07 - Control Head Front][Adaptation - 10][Chanel 8][Test][save]

0 -> wyłączone (normalne w A4/A5/S5)

1 -> załączone

Uwaga: Żeby wejść do Hidden Menu to włącz MMI i dotknij CAR i SETUP od razu na 5 sekund (tylko CAR czerwona lampka ma się świecić, nie oby dwoje, jak nie to zrób jeszcze raz). Potem wyłącz MMI na 5 minut albo zrób MMI Restart (dotknij SETUP + CONTROL GUZIK + PRAWY GURY SOFT GUZIK na około 5 sekund).

Sources:

Ross-Tech

Interesting VAG-COM codes for Audi A5 - probably A4 B8 too

MT-Forum Niemcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest tzw. długie kodowanie (bitowe).

Ustawia różne opcje licznika i nie tylko.

W silnikach też stosują Long Coding.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym pozmieniać powyższe opcje. Nie jestem jednak pewien czy każde urządzenie diagnostyczne to umożliwia. Zrobiłem krótkie zestawienie tańszych urządzeń które działają z B8, może ktoś potwierdzi, które umożliwiają długie kodowanie:

1) http://www.programatory.com/index.php?p264,dominator-vw

2) http://mari.pl/Dominator_MAX_VAGOBD2ToyotaLexusBMW_NssanHomda_Opel-113.html

3) http://mari.pl/VAG_CAN_PRO-91.html

4) https://www.obd2.pl/index.php?p78,vag-can-pro-vcp-2-x-usb-can

3 i 4 to raczej to samo

5) http://www.autoksiazki.pl/sklep,300,63,0,0,2164,1.html nie jestem pewien, czy ten działa z B8,

a poza tym co o tym sądzicie, co wybrać, ktoś używał w/w skanerów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posiadam to urządzenie: http://www.autoksiazki.pl/sklep,300,63,0,0,2164,1.html do B7 i z kodowaniem różnie bywa, a bardzo różnie z łączeniem się z niektórymi modułami.

Kupiłem sobie http://www.vag-diagnostics.com/sales.html i teraz wszystko co potrzebuje super działa. Koszt tez niski (cena zawiera już przesyłkę do Polski)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...