Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Po czyszczeniu EGR brak mocy AVF


peres112

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem z doładowaniem. Zaczeło się po czyszczeniu EGR i kolektora dolotowego (założyłem nowe uszczelki). Po krótkiej jeździe okazało się że auto nie ma mocy i zapala się na desce check engine. Komputer wypluł 2 błędy:

19586 - EGR System: Regulation Range Exceeded
P3130 - 35-10 - - - Intermittent
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation
P1556 - 35-00 -

Wymieniłem wszystkie przewody podciśnieniowe, uszczelniłem króciec na pompie vacum + nowa uszczelka pod nią, wymieniony króciec w grodzi, sprawdziłem VCDSem zaworki N18 i N75 - oba wyglądają na sprawne bo czuć jak zawory sie otwierają, zamykają, miałem dziurę w membranie siłownika egr lecz po wymiane na sprawny nie ma poprawy.

Gdy od początku kręce silnik powyżej 3 tys obr, turbo działa, z kolei gdy chce ostro przyspieszyć z 2 tys obrotów np na 3 biegu wpada w tryb awaryjny.

Ostatnia możliwość wg mnie to zapieczone kierownice VNT w pozycji max doładowanią lub vacum jest już liche i nie daje należytego podciśnienia bo pedał hamulca po 3-4 naciśnięciach twardnieje.

Mam log gupy 11, może to coś wniesie. Jeśli potrzeba w sobotę zrobię komplet logów.

http://vaglog.rtnet.pl/log_187877.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo nie dmucha!

Przy wymienie wężyków istotne są długości ale to nie jest twoim problemem.

Przejrzyj układ podciśnienia czy nie pomyliłeś podłączeń, czy jest szczelny.

Sprawdz dolot poczynając od turbiny po EGR

Sprawdz działanie sztangi na turbinie

Generalnie problemu bym upatrywał w samej turbinie bądź jej sterowaniu

Jeśli upatrując zależność pomiędzy dwoma błędami to problem leży w obu zaworkach sterujących - albo źle podpięte albo problemy z podciśnieniem.

Edytowane przez adadur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże podciśnienia wymieniałem po kolei czyli wypinałem stary i zastępywałem go nowym także jest podłączone po staremu gdy wszystko było ok. Gdy włączę BS w grupie 011 to stanga stoi nieruchomo, ale gdy ruszam nią ręcznie ruch jest odpowiedni (ok 2cm). Rozbierałem kolektor ponownie, bo myślałem że uszczelke założyłem odwrotnie, ale nie da się tego źle złożyć. Jedyne co może być nieszczelne to doprowadzenie spalin do egr bo tam dałem stare uszczelki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węże podciśnienia wymieniałem po kolei czyli wypinałem stary i zastępywałem go nowym także jest podłączone po staremu gdy wszystko było ok. Gdy włączę BS w grupie 011 to stanga stoi nieruchomo, ale gdy ruszam nią ręcznie ruch jest odpowiedni (ok 2cm). Rozbierałem kolektor ponownie, bo myślałem że uszczelke założyłem odwrotnie, ale nie da się tego źle złożyć. Jedyne co może być nieszczelne to doprowadzenie spalin do egr bo tam dałem stare uszczelki.

W BS 0011 sztanga ma się co jakiś czas przesterowywać. Zapodaj BS011 zdejmij wężyk na gruszcze turbo i przyłóż palucha do wężyka - ocenisz czy tam pojawia się podciśnienie, jak nie kolejny w kolejce jest N75

Edytowane przez adadur
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, że sztanga ma chodzić cyklicznie góra/dół ale tego nie robi. Sprawdzę czy w tym wężyku jest podciśnienie i dam znać. Tylko nie jestem pewien czy to wina zaworu skoro powyżej 3 tys turbo pompuje w miarę dobrze co widać w drugim logu. Chciałem podmienić nawet na próbę N18 z N75 ale niestety w tym silniku wtyczki zrobione są tak że nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wiem, że sztanga ma chodzić cyklicznie góra/dół ale tego nie robi. Sprawdzę czy w tym wężyku jest podciśnienie i dam znać. Tylko nie jestem pewien czy to wina zaworu skoro powyżej 3 tys turbo pompuje w miarę dobrze co widać w drugim logu. Chciałem podmienić nawet na próbę N18 z N75 ale niestety w tym silniku wtyczki zrobione są tak że nie da.

Na logach turbo leży i kwiczy...

2 kolumna to żądanie a 3 to odpowiedź, która jak widać jest żadna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź schemat w łape i spr wszystko 3 razy. Wąż od n75 jest gdzieś wypięty, albo ten od sterowania n18. Sam to przerabiałem w swoim AJM-je

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...