pit-er 0 Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Witam. Proszę, zerknijcie na dwa filmiki. Widać i słychać na nich reakcję mojego Audi na skręty kierownicy. Dziwny charakterystyczny zgrzyt, skrzypienie spod maski. Jestem laikiem i nie wiem czy to pompa wspomagania, czy coś innego, poważniejszego. Oby nie... Dzieje się to cały czas przy skrętach kierownicy, najbardziej słychać jak samochód stoi w miejscu, trochę mniej w czasie jazdy. Słychać to na zimnym i na rozgrzanym silniku. Bardzo proszę o pomoc, co to może być i ile ewentualnie może kosztować naprawa. Nie przeszkadza mi to w zasadzie w prowadzeniu, ale wpływa na "estetykę", bo brzmi to na żywo jakby samochód miał się zaraz rozpaść 1) wewnątrz http://videobam.com/QAvNQ 2) na zewnątrz http://videobam.com/hPTwS Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeklpu 0 Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 Mi to wygląda na pompę wspomagania, poziom płynu ok? Bo dźwięk jakbyś miał za mało płynu i pompa mieli w miejscu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pit-er 0 Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 Mi to wygląda na pompę wspomagania, poziom płynu ok? Bo dźwięk jakbyś miał za mało płynu i pompa mieli w miejscu. Mam nadzieję, że masz rację, bo to chyba o wiele tańszy interes niż maglownica. Teraz jestem poza domem, ale jak wrócę to sprawdzę. Tylko pytanie amatora - jak sprawdzić, bo ten zbiorniczek jest zabudowany? Mogę normalnie odkręcić korek i tam zajrzeć? Nic się nie zapowietrzy/odpowietrzy czy co tam jeszcze innego? (przepraszam, wiem że to głupie, ale naprawdę jestem ciemny w te sprawy) Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomeklpu 0 Posted October 2, 2014 Share Posted October 2, 2014 O ile jest płyn nic się nie zapowietrzy, jeśli już nie ma to do sklepu i dolewasz zapalasz i powoli kręcisz kierą do oporu raz w jedna raz w druga i się odpowietrza i w miedzy czasie kontrolujesz poziom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pit-er 0 Posted October 2, 2014 Author Share Posted October 2, 2014 (edited) O ile jest płyn nic się nie zapowietrzy, jeśli już nie ma to do sklepu i dolewasz zapalasz i powoli kręcisz kierą do oporu raz w jedna raz w druga i się odpowietrza i w miedzy czasie kontrolujesz poziom. Ok, rozumiem. Dzięki serdeczne! Jak tylko wrócę, od razu to sprawdzę Edit: Dziś sprawdziłem. Płyn jest, ale mało, tzn. na tym bagneciku od korka jest poniżej minimum. Będę musiał podjechać, kupić i dolać. Fajnie jeśli okazałoby się, że szklanka płynu za jakieś 30 czy 40 zł niweluje te zgrzyty, albo chociaż sprawia, że są cichsze. Jeśli macie jakieś rady to chętnie przyjmę wszystkie! Edited October 3, 2014 by pit-er Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikolift 0 Posted October 23, 2014 Share Posted October 23, 2014 Witam i jak pomogło? bo mam to samo w moim, choć stan płynu jest ok. Też mnie to denerwuje czym szybciej obracasz kierownicą tym głośniej to słychać... Link to comment Share on other sites More sharing options...
misiek95 61 Posted October 24, 2014 Share Posted October 24, 2014 moim zdaniem pompa się kończy, ale przed wymianą polecam sprawdzić czy kółko na pompie jest dobrze dokręcone. Miałem kiedyś przypadek, że było poluzowane i jak sie dotknęło kiermany to dźwięk był bardzo podobny Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomiqu 4 Posted November 5, 2014 Share Posted November 5, 2014 Mam identyczny problem, wspomaganie jest ale hałasuje identycznie jak u autora tematu. Czy napinacz paska wielorowkowego może powodować, że pasek jest za słabo napięty i nie daje pełnej siły na rolkę pompy? Ale pewnie wtedy wspomaganie byłoby słabsze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mat994 0 Posted November 18, 2014 Share Posted November 18, 2014 Gdyny to była wina rolki czy paska to bez dotykania kierownicy słychać by było dźwięki. Pompa do sprawdzenia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now