Jump to content
IGNORED

Zgrzyty z silnika w czasie skrętu kierownicy POMOCY!


pit-er
 Share

Recommended Posts

Witam.

Proszę, zerknijcie na dwa filmiki. Widać i słychać na nich reakcję mojego Audi na skręty kierownicy.

Dziwny charakterystyczny zgrzyt, skrzypienie spod maski.

Jestem laikiem i nie wiem czy to pompa wspomagania, czy coś innego, poważniejszego. Oby nie...

Dzieje się to cały czas przy skrętach kierownicy, najbardziej słychać jak samochód stoi w miejscu, trochę mniej w czasie jazdy. Słychać to na zimnym i na rozgrzanym silniku.

Bardzo proszę o pomoc, co to może być i ile ewentualnie może kosztować naprawa. Nie przeszkadza mi to w zasadzie w prowadzeniu, ale wpływa na "estetykę", bo brzmi to na żywo jakby samochód miał się zaraz rozpaść :(

1) wewnątrz http://videobam.com/QAvNQ

2) na zewnątrz http://videobam.com/hPTwS

Link to comment
Share on other sites

Mi to wygląda na pompę wspomagania, poziom płynu ok? Bo dźwięk jakbyś miał za mało płynu i pompa mieli w miejscu.

Link to comment
Share on other sites

Mi to wygląda na pompę wspomagania, poziom płynu ok? Bo dźwięk jakbyś miał za mało płynu i pompa mieli w miejscu.

Mam nadzieję, że masz rację, bo to chyba o wiele tańszy interes niż maglownica. Teraz jestem poza domem, ale jak wrócę to sprawdzę. Tylko pytanie amatora - jak sprawdzić, bo ten zbiorniczek jest zabudowany? Mogę normalnie odkręcić korek i tam zajrzeć? Nic się nie zapowietrzy/odpowietrzy czy co tam jeszcze innego? :) (przepraszam, wiem że to głupie, ale naprawdę jestem ciemny w te sprawy)

Link to comment
Share on other sites

O ile jest płyn nic się nie zapowietrzy, jeśli już nie ma to do sklepu i dolewasz zapalasz i powoli kręcisz kierą do oporu raz w jedna raz w druga i się odpowietrza i w miedzy czasie kontrolujesz poziom.

Link to comment
Share on other sites

O ile jest płyn nic się nie zapowietrzy, jeśli już nie ma to do sklepu i dolewasz zapalasz i powoli kręcisz kierą do oporu raz w jedna raz w druga i się odpowietrza i w miedzy czasie kontrolujesz poziom.

Ok, rozumiem. Dzięki serdeczne! Jak tylko wrócę, od razu to sprawdzę

Edit:

Dziś sprawdziłem. Płyn jest, ale mało, tzn. na tym bagneciku od korka jest poniżej minimum. Będę musiał podjechać, kupić i dolać. Fajnie jeśli okazałoby się, że szklanka płynu za jakieś 30 czy 40 zł niweluje te zgrzyty, albo chociaż sprawia, że są cichsze.

Jeśli macie jakieś rady to chętnie przyjmę wszystkie! :)

Edited by pit-er
Link to comment
Share on other sites

Witam i jak pomogło? bo mam to samo w moim, choć stan płynu jest ok. Też mnie to denerwuje czym szybciej obracasz kierownicą tym głośniej to słychać...

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem pompa się kończy, ale przed wymianą polecam sprawdzić czy kółko na pompie jest dobrze dokręcone. Miałem kiedyś przypadek, że było poluzowane i jak sie dotknęło kiermany to dźwięk był bardzo podobny :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mam identyczny problem, wspomaganie jest ale hałasuje identycznie jak u autora tematu. Czy napinacz paska wielorowkowego może powodować, że pasek jest za słabo napięty i nie daje pełnej siły na rolkę pompy? Ale pewnie wtedy wspomaganie byłoby słabsze...

Link to comment
Share on other sites

Gdyny to była wina rolki czy paska to bez dotykania kierownicy słychać by było dźwięki. Pompa do sprawdzenia.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...