Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z temperaturą


UTEK3

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. Temat niejednokrotnie był poruszany, lecz chcę opisać swój przypadek. Otóż od niedawna jestę posiadaczem A4 1,8T multitronic z lpg. Po zakupie auta w niemczech wracając do domu wskaźnik temperatury wariował,raz pokazywał 90* za chwilę wskazówka raptownie opadała, po czym po kilkunastu kilometrach znów wskazywała 90*. Po kilku dniach wszystko się unormowało i nie było problemów, do czasu, jak mechanik wymieniał rozrząd i musiał spuścić płyn chłodniczy. Po odebraniu auta znów zaczeły się problemy, pomyślałem, że warto wymienić termostat. Po wymianie, wskazówka znów przez moment wariowała,po czym ustabilizowała się ale nie na 90* tylko w okolicach środkowej kreski między 50* a 90* i tak trzyma temperaturę. W cześniej z rana wskazówka wskoczyła na 90* lecz pojawił się problem z nawiewem, przestał grzać. Po przejechaniu kilku kilometrów temat ogrzewania powrócił do normy, ale temperatura dalej oscyluje w granicach 70* Jeśli ktoś miał już taki przypadek, to bardzo proszę o opinie i porady.

Pozdrawiam,

utek3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak pisze jacek70 czy nie jest zapowietrzony układ. Podpinałeś vaga? Może czujnik szaleje. W vagu mozesz podejrzeć co jest na silniku do tego co pokazuje na desce. Aa tak z ciekawośći za termostat ile zapłaciłeś? Sam kupowałeś? Bo do naszych 1,8T jest dosyć drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ odpowietrzony, wygląda tak, jak by termostat się otwierał a już nie przymykał. Wszystkie węże są gorące od powrotu, od nagrzewnicy, ogrzewanie grzeje. Umówiłem sie do innego mechanika za tydzień który ma bardziej profesjonalny sprzęt. Za termostat zapłaciłem 310 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś coś grzebał przy czujnikach to pamiętaj, że jeden jest przy termostacie a drugi z tyłu głowicy. Diagnostyka komputerowa wskazana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak ale ten w termostacie to taka ala grzalka chyba jest. Skoro zapłaciłes 310zł to okey, tylko z jakiej firmy, BEHRa? jesli tak to raczej nie powinno być z nim problemu.

ja bym przyjrzał sie wtedy czujnikom temp silnika. Jeden z tyłu przy ścianie grodziowej, drugi na wężu przy chłodnicy.

Ale skoro tak Ci skacze temp. to najlepiej Vagiem właśnie podejrzeć co pokazuje komp a co pokazuje licznik. Jeśli będzie duża rozbieżność albo będzie widać te skoki to masz winowajce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mylę się?


Termostat BEHR. Temperatura rośnie z rana jak jest zimny do 90* a po otwarciu opada do ok 70* i tak już się utrzymuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz vagiem wskazania czujnik temp - to o czym wyżej pisałem. Bo może tak być że na liczniku masz 70 a w rzeczywistości jest 90 i wszystko okey :)

Bo skoro po wymianie termostatu usterka wróciła to zostają czujniki temperatury

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za podpowiedzi, ale muszę lecieć do pracy. Jak znajdę czas to wrócę do tematu i będę wdzieczny za wszystkie informacje.


Jak wcześniej pisałem na czwartek umówiłem się z innym mechanikiem, zobaczymy co się okaże. Napewno dam znać. Jeszce raz dziękuję za podpowiedzi. :)


Witam wszystkich,

Problem z temperaturą rozwiązany,do wymiany był czujnik temperatury z tyłu silnika. Dzięki za wcześniejsze podpowiedzi i zaangażowanie. :)

Pozdrawiam,

Utek3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...