Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Chłodzenie silnika


roobert79

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy mam taki problem wracałem z wczasów z chorwacji. jadącz predkoscia 130 d0 140 temperatura silnika była tak w granicy 88 stopni i mogłem na baku przejechac prawie 800 kilometrów. Natomiast jak zacząłem jechać z predkościa ponad 150 tak koło 170 to temperatura silnika zaczeła spadac do wartosci początkowej czyli tak jak zaczyna sie skala 60 stopnii, wtedy na baku moglem zrobic niecałe 500 kilometrów. wyglądało na to ze przy spadku temperatury silnik właczył ssanie. Vag wykazał tylko błąd składu mieszanki. Co najciekawsze jak silnik jest zagrzany to przy postoju 30 min ciężko go zapalić, trzeba wcisnać gaz do dechy i trzymać na rozruszniku. Czasmi nawet strzeli w rure. Na zimnym pali od reki bez problemu.Co to może być prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek, w mieście temp. wskaźnik temp. niegdy nie dochodził do 90 stopni, wskazówka zawsze zatrzymywamła się trochę przed. W trasie temperatura spadała do 60stopni. Na klimatronikó temp. pracy silnika miała podobną wartość.

Problem ustąpił po wymianie termostatu. Teraz temp. na zegarach jest na 90, na klimatroniku 94.

Co do problemów z odpaleniem to ciężko mi powiedzieć, ale jeżeli będziesz odpalał z wciśniętym gazem, to bardzo szybko uszkodzisz katalizator i tłumiki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, temat jest troche podobny do mojego problemu, wiec sie podepne :)

Audi A4 96r. silnik 1.8 ADR

Temperatura silnika jest zbyt niska - na trasie, jazda w mieście, temp około 60-70C, jak postoi na wolnych oborotach to skoczy do 85C -> Termostat do wymiany

Mam jeszcze pytanko, bo już się troche pogubiłem z tymi kodami w klimatroniku,

na kanale 51 pokazuje mi taką temperature jak wskazówka na licznikach,

na kanale 49 mam 0, i teraz moje pytanie - Czy jest to temperatura płynu chłodzącego? czy może licznik błędów? bo różnie ludzie piszą.

Jeżeli jest to temp. to znaczyloby ze mam gdzieś urwany kabal do czujnika temp, albo całkowicie uwalony czujnik,

Jeżeli jest to licznik błędu to jest OK :)

Pozdrawiam i dzięuje za wyrozumiałość :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no u mnie bylo to samo ze jak powyzej 130km/h temp spadala do 60 stopni a po zwolnienie wracala po jakiejs chwili do 90 termostat nie zamykal do konca wymiana zalatwila problem , co do problemu odpalania to tez bylo to przed wymiana termostatu juz tego nie mam ale to jakos nie powinno isc razem w parze :blink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Aby nie zakładać nowego wątku podepnę się tutaj, ponieważ mam podobny problem.

Silnik na zimnym pali od reki (np. po nocy), na ciepłym do godziny postoju pali też dobrze, a problem pojawia się później. Po postoju dłuższym jak godzinę trzeba silnik pochechłać, żeby zapalił. Na przykład po 8 godzinach postoju przed pracą jest problem i trzeba dłużej kręcić. Co do temperatury to jest zawsze w normie- przynajmniej tak pokazuje wskaźnik.

Świece wymienione

Macie jakieś pomysły? Będę wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...