Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 AVF] RumJankowy AVF - początki powolnej modyfikacji: 180bhp, 410Nm @1.6bar


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Watek, krotki szybki i na temat.;) kupiłeś nachwaliles, porobiłes i na sprzedaż :D

Ja a4 1.8T (mój pierwszy samochód) pojezdzilem rok półtora. Teraz wpadła S4 ;) niebo a ziemia. Chociaż a4 miło wspominam :)

Hejka

Wszystkich muszę przeprosić, zamiary potężne ale czasu brak no i brak własnego garażu co uniemożliwia mi cokolwiek zrobić samemu.

Mieszkam we flatach, teraz apartamentowiec więc brak nawet własnego podjazdu i auto na małym miejscu postojowym przy wspólnocie mieszkaniowej.

(...)

Obecnie nie było czasu żeby coś porobić, w między czasie szukam drugiego wozidła, typowego do dojazdu do pracy a ten robię pod siebie i może w przyszłości coś się podzieje...?

Obecnie poleciały błotniki, jestem na etapie kompletowania, drzwi miałem wgnieceń jak kupiłem więc wymienne lecą już do mnie i kilka innych pierdół.

...

Zastanawiałem się nad inna turbiną, moja jest ok ale myślę o hybrydzie, poza tym zastanawiam się czy silnik BAM z TT nie wchodzi P&P, ewentualnie czy duża różnica i zmiana jest nie opłacalna...?

Auto wstępnie umówione u lakiernika, po wymianie blach porobię zdjęcia i wystawię, obecnie nie ma co[emoji14]

Wysłane z i9505

Opublikowano

BAM z TT jest poprzeczny w A4 są wzdłużne zmian jest w pip wiem bo przerabiałem temat wsadzenia poprzecznego motoru wzdłużnie , tka an szybko do wymiany : miska, turbo , tip u mnie termostat trzeba było lekko podpiłować i wiele innych elementów ....

P&P to nie jest !

Pozdrawiam

Opublikowano

No proszę, czyli już coś wiem.

Ostatnio gadałem z gościem który mi to proponował i twierdził że to pikuś w przekladce. Albo dla niego pikuś albo nie bardzo czaił bazę o co c'mon :)

Nie mogę za bardzo modyfikować chociaż chciałbym z racji że ubezpieczyciel mnie też ogranicza, mogę zrobić zamiany/podmiany części ale tak, żeby wyglądało że auto seryjne. Nawet nie wiem czy się nie doczepi jak wymienię np turbo na hybrydowe.

Byle do sierpnia, potem zmieniam ubezpieczyciela na multi, zobaczę co on mi powie... [emoji14]

Wysłane z i9505

Opublikowano

Nie jest to nie wykonalne i nie wiadomo jak trudne jak ktoś ma pojęcie to ogarnie spokojnie tylko ,ze po prostu jest trochę zmian jak robisz to często to z pamięci wiesz co kupić przed robotą już ja z kumplem robiłem to 1 raz to w trakcie były przestoje bo nagle to nie pasuje trzeba kupić itp

Jakbyś turbo chciał sprzedać Swoje chętnie kupię :naughty:

Opublikowano (edytowane)

Chętnie, tyle że najpierw muszę kupić mocniejsze, wtedy swoje oddam za grosze. Obecnie turbo uzależnia i po pewnym czasie jest niedosyt, chciało by się więcej :)
Na obecną chwilę mam jeden pojazd i ciężko mi odstawić na strojenie z tego względu że auto w użytku codziennym.
Będę musiał kiedyś uderzyć do panów co kiedyś coś wspominali o modach, chciałbym żeby coś zawitało ciekawego na lato :]

Wysłane z i9505

12.04.16

Wykonanie logów po prawie dwóch latach od zakupu, ciekawe co wyjdzie...

Logi znajdują się tutaj:

Cytuj

Po małej przerwie:

Wybaczcie za brak czasu i zdjęć, postaram sie nadrobic i naprawić wątek :D

W skrócie:

- zrobione błotniki z przodu, wymiana na oryginalne z demontarzu, wyczyszczone z ognisk, pomalowane w kolor i zabezpieczone przed korozją, gąbka oczywiscie out!

- w koncu wymienione drzwi bo szpeciły troche ale dzieki temu kupilem auto taniej i niewielu sie dzieki temu autem interesowalo:lol:

- kilka bierzacych napraw i takie tam kosmetyczne sprawy...

Wczesniej:

- wymienione amory z przodu, fabryczne juz pusciły

- termostat, uszczelka pod deklem, swiece, hamulce z S4

Ogólnie wyglada i jezdzi znacznie lepiej niz w dniu zakupu, do ideału daleko ale chodzi mi w nim o to, ze ma byc sprawne i i sluzyc a nie trzymane na niedziele i polerowane za kazdym wyjazdem, takiego modelu wciaz szukam i czym dalej, tym sa coraz rzadsze i droższe wiec nie wiem czy mnie bedzie juz na nie stac :D

Ogólnie B6 jezdzi zona, robi mniej kilometrów, ja ze wzgledu na robione duze odleglosci posluguje sie B8, pali polowe mniej.

Po swietach zorganizuje troche czasu to ogarnę wątek, teraz napisany na szybko z racji braku czasu.

20160327_184224.jpg20160327_184244.jpgIMG_20160524_WA0013.jpgIMG_20160524_WA0014.jpgIMG_20160524_WA0015.jpgIMG_20160526_WA0000.jpgIMG_20160526_WA0001.jpgIMG_20160526_WA0002.jpgIMG_20160526_WA0003.jpgIMG_20160526_WA0004.jpgIMG_20160526_WA0005.jpgIMG_20160526_WA0006.jpgIMG_20160526_WA0007.jpgIMG_20160527_WA0000.jpgIMG_20160618_WA0030.jpgIMG_20160730_WA0012.jpg

Edit: 4-01-17

Nadeszla wiekopomna chwiła....

Wczoraj BEX odjechał, ale nie martwcie się, zostaje w rodzinie :D

Został zamieniony na coś pokrewnego, tzn.:

- Audi

- kolor bardzo zbliżony do mojego

- kombi i też napęd na 4 buty

Od jutra mogę wyjechać na jaką kolwiek sesję, tak więc zdjęcia będą później.

Kogoś ciekawi co, kto, jak i dlaczego? :P

Nie ma się czym chwalić, jak dokonam w nim zmian to może napiszę coś więcej.

20170109_155342.jpg20170109_155352.jpg20170109_155406.jpg 20170109_155457.jpg20170109_155519.jpg

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

Z racji czasu, trochę się wydarzyło, auto okazało się skarbonką, miałem oddać je spowrotem handlarzowi bo takie przysługuje mi prawo, jednak z racji jak chore jest prawo, została mi ciężka droga przez mękę i sprawa w sądzie z nieuczciwy handlarzem. To przede mną, ale do rzeczy...

 

Okazało się że auto stało dwa lata, jest strasznie skorodowane od spodu, zwłaszcza tył. Nad tlumnikami szczury miały gniazdo, całe zawieszenie w korozji, włącznie z amorami, hamulcami itp.

Udało mi się już skompletować:

- całe zawieszenie przód i tył

- hamulce 320/288

- nowe tarcze FERODO i klocki ATE (prawie nówki z zaciskami)

- nowe amory KYB Excel-G przód i tył

- turbina GTB1756VKRL

- tlumnik z RS4 B7

Wpadły extra isofixy i manetki z tempomatem z komputerem.

Była decyzja oddania samochodu więc przednie hamulce i przednie tarcze zostały wystawione na sprzedaż, później ostateczna decyzja że auto jednak zostaje i kompletowania na nowo zacisków i tarcz. Tarcze idą do mnie z Francji ale jakoś nie mogą dotrzeć.... ciekawe dlaczego.

Całe podwozie zostało wyczyszczone, wyspawanie zjedzone przez rdzę elementy i zakonserwowane. Zostało położenie baranka i poskładania na nowo wszystkiego i ostatecznie.

Pozniej wkleje zdjęcia z prac. Ogólnie auto po skończeniu prac będzie odbudowane prawie jak zabytek [emoji3]

 

- dzisiaj doszły sprężyny - 35 H&R

- zamówiony katalizator do rozszabrowania na przelot

- zamówiony kolorowy licznik, będzie w przyszłym tygodniu...

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Moi drodzy

Czas żeby uchylić rąbek tajemnicy. Samochód na 95% skończony, zostało tylko wymienić licznik na kolorowy, manetki tempomatu, ustawić zbieżność i kąty, podłączyć z tyłu wydech i mogę przyprowadzić zabawkę do domu. Później mały remap i kolejne mody :D

Ale po kolei:

Zrzucenie zawieszenia które było naprawdę w agonalnym stanie.

IMG-20170221-_WA0020.jpg

Po zdjęciu całego przodu i tyłu, okazało się że wszystko do wymiany, więc zacząłem kompletną odbudowę:

IMG-20170330-_WA0003.jpgIMG-20170214-_WA0019.jpgIMG-20170214-_WA0020.jpgIMG-20170214-_WA0024.jpgIMG-20170221-_WA0028.jpg

Później już z górki:

IMG-20170221-_WA0029.jpgIMG-20170221-_WA0024.jpgIMG-20170330-_WA0002.jpg

IMG-20170330-_WA0001.jpg

Wszedł tłumnik z RSa + mała przeróbka:

1.JPG.jpg  3.JPG_3.jpg IMG-20170414-_WA0000.jpg IMG-20170414-_WA0005.jpg

Nowe turbo:

20170314_171057.jpg

Nowe hamulce:

IMG-20170407-_WA0004.jpg IMG-20170407-_WA0003.jpgIMG-20170411-_WA0016.jpgIMG-20170411-_WA0011.jpg

+ osłony, nowe amory + sprężyny itp.

Z racji że wydech RSa nie wchodzi p&p, trzeba było coś zrobić, więc u mnie wyglądało to tak:

IMG-20170411-_WA0017.jpg IMG-20170414-_WA0002.jpg IMG-20170414-_WA0001.jpg IMG-20170414-_WA0003.jpg

Przy składaniu zaczęło wyglądać to tak:

IMG-20170411-_WA0015.jpg

A na gotowo mniej więcej tak:

IMG-20170414-_WA0004.jpg IMG-20170414-_WA0013.jpg

Jest jeszcze kilka rzeczy które trzeba zrobić, ale to już kosmetyka.

Starałem się przedstawić projekt w zarysie, bez szczegółów które mogły być nudne.

Wiele zmieniło się, chciałem żeby samochód wyglądał na serię a w środku potworek.

Tyle co ja wymyśliłem, może wy macie jeszcze jakieś sugestie?

 

 

 

 

Edytowane przez RumJanek
Opublikowano

Konkretna przeróbka pod wydech , tym bardziej że z dojazdówka zostanie w garażu. Ja bym zrobił odwrotnie wydech dopasował do nadwozia . Obecne końcówki za bardzo wystają.:wink:

Opublikowano

Nie dopasujesz wydechu, puszki są o wiele większe i nie zmiescisz ich. Zapasowke wejdzie ale wąska i na styk. Końcówki temu tak wyszły, bo na oryginalne wieszaki i dokladka wchodzi do środka, S-line wychodzi na zewnątrz a RS już bardziej.
W planach inny zderzak lub dokladka, wtedy końcówki schowaj się bardziej.
Apropo koła, mam ubezpieczenie na holowanie i samochód zastepczy, więc będę tym martwił się później.

Opublikowano

Chodziło mi o z zrobienie końcowych tłumików na zamówienie a nie oczywiście ciecie ori wydechu wzdłuż aby dopasować do podwozia przy koszu na zapas. Po za tym pozostaje jeszcze kwestia przepustowości i jego wagi. Cały np. 2,5 cala na dwóch symetrycznych puszkach końcowych ważyłby na pewno mniej a i opory byłyby mniejsze zapewne. :wink:

Opublikowano

Nie do końca. Nie znam się na tyle, ale z tego co kojarzę to wydech RSa ma wystarczającą przepustowość, poza tym zmieniłem go tylko dlatego, że mój był cały pognity i musiałem wymienić od katalizatora do zderzaka. Znalazłem orginalnego z RSa za prawie 1/3 ceny do mojego, wiem że ma największą przepustowość jeśli chodzi o seryjne tlumniki więc mi to wystarczy. W razie braku wystarczającej przepustowości, wywale kata. Docelowo ma być 230bhp ale będę musiał dołożyć centralny intercooler. Teraz ma być mapowany na 180bhp.

Aha, wydech oprócz od przerobienia odlotu, jest cały seryjny i nie ruszamy, w quattro wchodzi bez największego problemu.

 

Bede potrzebował pomocy przy centralnym icku, może ma ktoś już taki projekt albo podpowie co kupić i jak to zamontować? Nie chcę montować drugiego z BEXa.

Szukam też większych felg, kupiłem 18" ale uznałem że na takie auto 19" były by idealne i dlatego chcę je odsprzedać albo zamienić na większe za dopłatą. Szczegóły w ogłoszeniach [emoji6]

 

 

Opublikowano

Dzisiaj zostały zamówione kompletne filtry MANN i oliwa MOTUL. Ciekaw jestem co przyjdzie, aż jestem ciekaw co ciekawego odkryje i jak poprzednicy dbali o Małysza :)

Opublikowano

Nastała chwila, kiedy w końcu odebralem auto z warsztatu.

Zrobiono mi prawie to, co chciałem, kilka rzeczy do sprawdzenia i dokończenia, kilka do poprawy, reszta do dokończenia własnoręcznie.

Wiem że mój egzemplarz to wtopa, dlatego zdecydowałem się na jego odbudowę z pewnych względów... Poza tym wiem co już go boli a co zostało wykonane, więc po zakończeniu prac auto będzie jak nowe, z tego powodu, że ładuje w niego nowe części i oryginalne (pomijając wałek, mój błąd pod wpływem presji czasu), więc auto mam nadzieję że będzie służyło jakiś czas.

(...)

Pomijając te smutne opowieści, ECU dostało szansę na poprawę i wykazanie się, najpierw wgrałem mapę i ustawiłem go na: 1.5bar, 380Nm i 170bhp, tym razem mapa została jeszcze bardziej dopracowana i zaszło kilka zmian, m.in. dołożenie więcej paliwa o 1mg, korekta czasów wtryskow i ich wydłużenie oraz lekkie wyprzedzenie żeby turbo szybciej wstało, no i podniesienie poprzeczki troszkę wyżej. Obecnie legitymuje się mocą: 180bhp, 410Nm i doładowanie 1.6bar, to jest max co wyciągnę na serii bez większych modyfikacji z kilku powodow:

1) na pełnym obciążeniu zaczyna już puszczać lekki dymek (winny intercooler) ,

2) mechanik który robił mi z autem zakomunikował że klęka dwumas i niebawem będzie do wymiany

3) mam seryjny wydech RS4, planuje pozbyć się środkowego tłumnika, tylnie pozostaną na stałe otwarte

4) muszę pozbyć się katalizatora, wstawić jego imitację (lub zwykły decat, wolał bym to pierwsze), mam już zapasowy kat, muszę go tylko wytluc,

i 5) wstawić centralny intercooler, bo seryjny jest teraz na granicy i na obecną chwilę jeżdżę bez pałowania, starcza on ale w chwili ostrej jazdy puszcza dymek i widać że ma niedomagania, stąd na razie spokojna jazda.

Odpycha się to teraz nieziemsko w stosunku do serii, zdobędę kolejne graty, idę w stage 2, zobaczę czy mi wystarczy, ponoć apetyt rośnie z chwilą jedzenia...

Ma ktoś jakieś uwagi (bez hejtów) co do moda lub jakieś podpowiedzi co nie tak lub co jeszcze wykonać żeby było jak najlepiej zrobione?

Z góry dziękuję [emoji6]

 

 Edit:

Acha, nie pytajcie proszę ile mam na kołach, nie byłem na hamowni, parametry podaję z zapodanej mapy, jak znajdę gdzieś niedaleko mnie hamownię na 4 buty, zrobię wykres z czystej ciekawości co wyjdzie ale dopiero po zakończeniu stage 2, wtedy przedstawię co wyszło, w planach 200+ i dojście do 500Nm...

 

Edit.2:

Poprawiona mapa i detale, wyszło: 1.6bar, 180bhp i 410Nm

 

Edit.3)

Z racji że mój dwumas mówił papa o czym wiedziałem zaraz po zakupie, dla zabezpieczenia się w razie W jak już definitywnie kleknie, to zamówiłem kompletne sprzęgło Sachs'a z 2.0 BRD. Mam nadzieję że wytrzyma chwilę, w sumie to spokojnie jeżdżę... [emoji41]

 Dziękuję za uwagę, dobranoc [emoji14]

 

 

 

 

Opublikowano

Dziękuję Marcinowi (vel. Dzik) za dwumas, założony i daje radę, choć na początku nie mogłem się z nią dogadać, myślę że teraz będzie ok, ma zmodyfikowaną mapę na korzyść dla sprzęgła.

- Założone wzmacniane śruby głowicy aby oryginalne szpilki się nie rozciągneły za szybko.

- Zmieniony wałek i popychacze (czarne INA).

- Turbina od kol. Krzyśka (vel. Krzysiek1606) działa do dzisiaj od najmniejszego zająkniecia (polecam), jeśli będzie potrzeba to wymienię na większą, obecnie zostaje przy tej co mam, na razie starczy.

- Dzięki za zawieszenie jak również sprężyny, kilka innych elementów które przyszły, chłopaki naprawdę postarali się i wysłali co potrzebowałem.

Wielkie podziękowanie za pomoc merytoryczna Tomkowi, wszelkie pytania odnośnie samochodu nie pozostały bez odpowiedzi.

- Z racji oddania samochodu na wymianę uszczelniaczy pompowtrysków, mechanik przejechał dysze na maszynie i je wyszczotkował, niestety uszkodził dysze, dlatego zmuszony byłem do zmiany pompek, nie krzywdowałem sobie bo wpadły AL'ki, czyli baza pod kolejne mody.

Dziękuję kol. Piotrowi (vel. Piotrsob1) za pomoc merytoryczną jak również trafną diagnozę mojego problemu. Po objawach jak również po logach wskazał bezbłędnie wskazał problem, zdecydowanie polecam kolegę, zawsze pomocny jak również z dużą wiedzą. Dziękuję.

Tomkowi (Dev) za masę pytań technicznych które oszczędziły mi czas i nie tylko, zawsze pomocny.

 

- Przerobiona I wygładzona mapa, teraz moment dodawany jest stopniowo, przy 2100rmp jest około 350Nm i wzrasta liniowo do 410...

 

W planach FMIC, ale że nie łatwo go upolować jak również nie łatwo się tutaj doprosić tych którzy spawają, wpadnie on już w przyszłym roku, wtedy będę szedł na 220 lub jeśli się uda to 230bhp. Sądzę że jak na ten silnik to starczy, nie mówiąc już o tym, że zaczyna brakować pomysłów gdzie ten samochód wykorzystać.

Hamulce zostają te co mam, czyli 320/288, wydech jest otwarty na stałe, mam tylko jeszcze dylemat z katalizatorem, ale pewno niebawem go rozwiąże.

Jeśli macie jakieś sugestie czy podpowiedzi, bardzo chętnie ich wysłucham.

 

Dziękuję i dobranoc [emoji6]

Opublikowano

U mnie dwumas sachs z brd już po ok 3k km odzywa się na wolnych obrotach oraz czasem zawibruje przy przyśpieszeniu... obyś Ty trafił na lepszy egzemplarz [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja miałem dziwne metaliczne odgłosy, nawet jak jeździłem spokojnie, po trasie np 300km autostrada i na tempomacie, jak silnik ostygl to było wszystko ok, mapa była ustawiona prawidłowo i nigdy nie dawałem buta od razu ze spodu jak również że sprzęgła nie strzelam. Obecnie nie mam już takiego odgłosy jak wcześniej, ale dla pewności całkiem przerobiłem mapę żeby wyeliminować jej winę. Na obecnym sprzęgłem zrobiłem już jakieś 7k mil I nadal jest ok, jeśli klęknie to będę zastananawiał co dalej.

 

No i stało się, znalazłem FMICa, przyjdzie do mnie na koniec tygodnia, później podam szczegóły...

Opublikowano
U mnie dwumas sachs z brd już po ok 3k km odzywa się na wolnych obrotach oraz czasem zawibruje przy przyśpieszeniu... obyś Ty trafił na lepszy egzemplarz [emoji6]

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Siemka
Po kilku miesiącach używania BRD mogę szczerze powiedzieć że sprzęgło uspokoiło się i jest cisza, sprawuje się wyśmienicie, zwłaszcza że mapa została poprawiona i została odelżona od spodu, bo to najwięcej dawało w d...!
Teraz robię kolejne mody, jak skończę to opiszę.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Welcome back Przyjaciele

Nie było mnie trochę, miałem zawirowania, zmiana pracy a później przeprowadzka i zakup domu, rozpoczęcie remontu i takie tam, zajęło mi cały czas, że nawet w cztery litery nie mam czasu się podrapać!

Ale do rzeczy. 

Znalazłem małego powtórka, większego mi nie potrzeba, mam go odebrać za tydzień, jeśli zawita w domu, napiszę szczegóły co i jak. 

Na zrobienie smaczku, napiszę tylko tyle: jest ciemna półskóra a wpadnie pełna skóra w jasno szarym kolorze, zorientowani wiedzą co to może być.

Poza tym... A z resztą, po co się chwalić przed czasem jeśli go jeszcze nie przyprowadziłem, jak można pokazać za tydzień, auto jest już ugadane i czeka na mnie, tylko w cholere po niego jechać ale co tam, może być niezły fun... 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...