Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi A4 1.9 tdi 110 km - Ciężko wchodzące biegi


Toskańczyk

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam taki problem, czasami wchodzą mi trochę ciężej biegi, głównie wsteczny ale i 1, raczej na zimnym silniku, czy to może być wina poduch?

1 mechanik powiedział właśnie, że poducha jest do wymiany ale byłem u innego i ten twierdzi, że z poduchami jest wszystko ok. Czy mogła któraś poducha tylko się przestawić i stąd ciężej wchodzące biegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem wszystkie oleje, płyny i filtry, plus kazałem sprawdzić olej w skrzyni i mechanik powiedział, że jest ok więc nie wiem co o tym sądzić

Edytowane przez Toskańczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaw jak nasila sie objawy to sprzeglo wymienisz.teraz jest chlodniej i normalne ze zanim olej sie nagrzeja to wsio ciezko bedzie pracowac.jak jest na nie odpalonym aucie tj jak wchodza biegi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie problemy z włączeniem 1 biegu na zimnym i wstecznego doszedłem do tego tak w pierwszej kolejności wymieniłem płyn hamulcowy nie pomogło,Olej w skrzyni trochę lepiej trzeci ruch to nowe sprzęgło KPL i biegi wchodziły jak w masełko czy zimny czy ciepły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, proszę o pomoc :(

Mam problem ze zmianą biegów w mojej A4 objawy są takie: na zgaszonym silniki biegi wchodzą bez problemu, na odpalonym już tak nie ma. Podczas jazdy na zimnej skrzyni mam problem z wożeniem prawie wszystkich biegów, gdy się rozgrzeje to problem jest z 1 i wstecznym. Gdy dojeżdżam do świateł i redukuję bieg na 1, to robię to gdy auto się jeszcze toczy ( lżej wchodzi ) i czuć wtedy takie lekkie szarpnięcie, jak by do końca nie wysprzęglał, bo jak się zatrzymam, to potem muszę wajchować i przelecieć wszystkie biegi i dopiero wejdzie 1. Nic nie zgrzyta podczas zmiany biegów.

Poziom olej w normie, nie był wymieniany. Siłownik skrzyni biegów był regenerowany i dobrze odpowietrzony.

Nie wiem co robić, wymiana skrzyni, oleju czy sprzęgła???

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak czeka Cie wyciągniecie skrzyni bo zdechł albo docisk albo łożysko igiełkowe.

Jak mechanik lub Ty zrzuci skrzynie to daj dwumas do sprawdzenia czy jest dobry i warto go zakładać.
Uszczelniacza wały za dwumasą ja bym nie ruszał jak jest oki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat nie mam u siebie założonego dwumasa, ale jak ściągałem skrzynie rok temu w celu wymiany uszczelniacza wału korbowego, to widziałem że mam normalną tarczę sprzęgłową i sprężynki w niej już słabo się trzymały, blaszki były już podpiłowane i same okładziny od nitów było ok 1-1,5 mm.

Chcę wymienić cały komplet.

Jakie sprzęgło wybrać:

Sachs

LUK

Valeo

SRL

Edytowane przez płotek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo musiałem wymienić tylko uszczelniacz a na wymianę sprzęgła i tak nie miałem kasy. Teraz muszę znów ściągać skrzynie tylko że teraz z wymianą sprzęgła. Dzięki za pomoc.

Ech, człowiek przez całe życie się uczy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem świeżo co po wymianie kompletu sprzęgła, założony jest LUK. Od razu wyczuwalna różnica, biegi wchodzą o wiele lżej niż przed wymianą, zarówno na zgaszonym jak i na pracującym silniku. Jest bardzo zadowolony z wymiany, trochę zabolało ale było warto. Biegi czasem się delikatnie blokują ale to nie jest to samo co było wcześniej. Chyba się synchronizatory kończą.

Wielkie dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem świeżo co po wymianie kompletu sprzęgła, założony jest LUK. Od razu wyczuwalna różnica, biegi wchodzą o wiele lżej niż przed wymianą, zarówno na zgaszonym jak i na pracującym silniku. Jest bardzo zadowolony z wymiany, trochę zabolało ale było warto. Biegi czasem się delikatnie blokują ale to nie jest to samo co było wcześniej. Chyba się synchronizatory kończą.

Wielkie dzięki za pomoc.

Ile wyniosło Cię sprzęgło + wymiana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały zestaw LUK kosztował mnie 460 zł po zniżkach, wiec chyba nie jest tak źle. Wymianę sam robiłem, więc tylko kosztowało mnie to cały dzień roboty :decayed:. Nie wiem czy jest sens jeszcze wymieniać olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest sens,na pewno to nie zaszkodzi tym bardziej ze zbliżają sie zimne dni :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...