Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 16725 - P0341 Po wymianie rozrządu BEX


syn_szefa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Potrzebuje pomocy! Po wymianie rozrządu pojawił mi się błąd Błąd 16725:

16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
P0341 - 004 - No Signal/Communication
Auto odpala raz na 10 razy, auto jest dużo słabsze, nie czuje turbo ani zmiennych faz rozrządu tak jak by to był wolnossący 1.8 ;/
Przed wymianą rozrządu widoczne było że ktoś narysował położenie wałka wydechowego o jedno oczko za późno, mechanik ustawił rozrząd wg znaków fabrycznych - czy możliwe jest że wałek wydechowy ma być opóźniony o jeden ząbek ??
Dziś umówiłem się na przestawienie rozrządu zobaczymy czy coś to da.
Czujka G40 jest sprawna była sprawdzana inna czujka, dodatkowo napięcie przy czujce wynosi 4.95V tak więc prąd dochodzi do czujki.
Błąd pojawia się zaraz po próbie zapalenia auta

Problem rozwiązany :) Wałek ssący ma być opóźniony o jeden ząbek. - nie wiem dlaczego ale po tym auto pali normalnie mocy ma wystarczająco ogólnie jest ok. Temat do zamknięcia

Edytowane przez syn_szefa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej oba wałki, chyba że rozpinałeś łańcuch napinacza

Koło przy pasku rozrządu napędza wałek wydechowy

Ja bym sprawdził czy jest założony dobrze wałek ssący (zdjęcie pokrywy zaworów)

Jeżeli opóźniłeś o jeden ząbek koło od wałka, to opóźniłeś dwa wałki.

Pewnie ssący jest teraz dobrze ale wydechowy raczej nie

Może napinacz umarł i nie naciąga łancucha

Edytowane przez edekxp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak, opóźniłem tylko wałek wydechowy, wyciągałem go nie ruszając ssącego. Znaki na wałku ssącym pokrywa się z zębatka, natomiast na wałku wydechowym widać opóźnienie o jeden ząbek. Niestety auto działa tylko w tej konfiguracji bez błędu z G40. Napinacz też jest nowy + łańcuszek wymieniałem komplet.

Dodatkowo dziwna sprawa bo miałem zamontowany napinacz hydrauliczny a w tym modelu on juz nie występował po 2001 roku. Teraz jest założony automatyczny i wydaje się być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaki masz na walku i pokrywie polpanewek znaki te często się nie zgrywają tak jak nam by się wydawalo ze być powinno najważniejsze jest aby pomiędzy znakami na walkach była przerwa wynoszaca 15sworzni lancucha rozrządu i wtedy jest poprawne ustawienie:)


przepraszam 16 sworzni mala literowka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak właśnie u mnie się stało. Zamieszczam zdjęcie przed przesunięciem wałka wydechowego o jeden ząbek w lewo.:

walek.jpg


I jeszcze pytanie czy dobrze to jest zrobione bo równie dobrze wałek ssący mógłbym przekręcić jeden ząbek w prawo i wtedy znaki na obudowie pokrywy zaworów i zębatką wałka wydechowego by się zgodziły a tak to jest teraz przesunięty o jeden ząbek w lewo.

Edytowane przez syn_szefa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to bedzie i tak to samo.Jak przesunąłeś wałek wydechowy to również przestawił się znak na kole rozrządu w lewo

Potem w prawo trzeba przekręcić rozrząd i bedzie wszystko się pokrywać.

Tak mi się wydaję może ktoś potwierdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz żeby się wszystko zgadzało musiałbym oba wałki przesunąć o jeden ząbek wprawo(nacięcie na zębatce wałka ssącego wtedy nie będzie się troszkę zgadzał z tym znakiem na panewce - będzie troszkę za bardzo w prawo) ale pokryje mi się ten na pokrywie zaworów i kole rozrządu na wałku wydechowym + ten znak co z tyłu silnika się patrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś tu jest nie zrozumiałe.

Przecież jak obrócisz wałek wydechowy to przekręci się również koło rozrządu tego wałka.

Ustaw rozrząd na znaki o potem wałek ssący aby się zgadzało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak. ustawiłem tak ponieważ tak było i wychodzi na to ze teraz mam oba wałki przestawione o jeden zab w lewo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak. ustawiłem tak ponieważ tak było i wychodzi na to ze teraz mam oba wałki przestawione o jeden zab w lewo

oba wałki przestawione o ząb w lewo ale po stronie łancucha przestawiałeś czy po stronie paska?

Auto chodzi dobrze? czy to był koniec problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...