sebi159 Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Witam. Mam pewien problem ze skrzynią w moim audi... Od pewnego czasu występuje lekki zgrzyt lub stuknięcie, przy wkładaniu 3 biegu, nie zawsze ale jednak. Dodam, że na zimnym objaw prawie nie istniał, nasilał się po nagrzaniu silnika. Dzisiaj jadąc do szkoły po 20 kilometrach, wstąpiłem na stacje benzynową, niestety wyjeżdżając zablokowała mi się skrzynia. Dało się wbić tylko 1 i 3 bieg, reszty nie było. Dosłownie lewarek nawet trochę nie wchodził w miejsce 4 i 2, a w stronę 5 i wstecznego nie dało się go nawet przesunąć. Gdy wyjechałem z miasta, wracając do domu, udało mi się wbić 4 i tak się jakoś dotoczyłem. Po powrocie do domu, wszystko wróciło do normy. Zrobiłem 50km i już więcej na razie skrzynia się nie zablokowała. Dodam, że sprzęgło nie wymieniane pewnie od nowości, gdyż samochód jest w posiadaniu już od 8 lat (przebieg 298tys km). Czasami przy ruszaniu, samochodem strasznie trzęsło. Czy sprzęgło jest temu wszystkiemu winne, czy już skrzynia jest do wyrzucenia? Jakie skrzynie pasują do tego silnika jako zastępcze?
Hezen Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Pewnie sucho w skrzynce. Sprawdź stan oleju. Wysłane z mojego GT-I9100
sebi159 Opublikowano 14 Listopada 2014 Autor Opublikowano 14 Listopada 2014 Podejrzewałem to tylko, czy gdyby nie było oleju w skrzyni biegi, nie wchodziłby ciężko? U mnie wskakują lekko, można je zmieniać nawet jednym palcem.
Hezen Opublikowano 14 Listopada 2014 Opublikowano 14 Listopada 2014 Nie wchodziły Ci biegi, zatem pora zajrzec do skrzynki i sprawdzic olej. Diagnoza nic nie kosztuje (o ile robimy ja sami) a pozwoli wykluczyc jedna z mozliwosci wystapienia problemu. Wysłane z mojego GT-I9100
franekd4 Opublikowano 17 Listopada 2014 Opublikowano 17 Listopada 2014 (edytowane) po objawach sadze ze synchronizatory padły dosc czesto w skrzyniach 1.9 tak sie dzieje watpie zeby naprawa sie oplacala jak cos to wbij na pw to ogarne ci skrzynie do 1Z Edytowane 17 Listopada 2014 przez franekd4
sebi159 Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 (edytowane) Tak skrzynia nie nadawała się już do naprawy, została zamontowana druga wraz z kompletnym sprzęgłem sachs Skrzynia kosztowała mnie 450zł, razem z dowozem pod warsztat. Moim zdanie to i tak mało, w porównaniu z kosztem wymiany synchronizatorów... Edit: Dzięki za zainteresowanie tematem. Można go zakończyć, bo autko jest już na chodzie i zabieram je po niedzieli z warsztatu. Edytowane 22 Listopada 2014 przez sebi159
sebi159 Opublikowano 22 Listopada 2014 Autor Opublikowano 22 Listopada 2014 Chodzi Ci o oznaczenie? Nawet tego nie sprawdzałem... Skrzynia jest z passata b5 1.9tdi 90km 98r. pasowała p&p. Początkowo chciałem dłuższą skrzynie albo nawet 6 biegową, ale ostatecznie trafiła się taka z dostawą
bozmek Opublikowano 22 Listopada 2014 Opublikowano 22 Listopada 2014 Trzeba było ze 110 lub założyć EEN
sebi159 Opublikowano 25 Listopada 2014 Autor Opublikowano 25 Listopada 2014 Okazało się, że było jeszcze kilka rzeczy do zrobienia... Wymieniony został uszczelniacz wału (podsiąkał olej), poduszka skrzyni biegów (właściwie starej już nie było) oraz szczotkotrzymacz w rozruszniku (to już dla własnego spokoju, bo nie chciałem słuchać wycia rozrusznika). Łącznie z robocizną kosztowało mnie to prawie 1400zł, jakby ktoś nastawiał się na takie wymiany. Cena orientacyjna ponieważ, mechanik to znajomych ze zniżkami w sklepie. Troszkę mnie to kosztowało, ale audi nic już nie dolega
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się