Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dymienie 2.0 ALT


qewqeqw

Rekomendowane odpowiedzi

Konin, tez wlkp. Wielu robiło remont udokumentowany i do konca problemu niewyeliminowano. Audi oficjalnie przyznaje że pierścienie mają tendencję do zapiekania. Kute tłoki wyeliminowały by pewnie ten problem, w dodatku są wklęsłe jak w silnikach hemi. W sportach samochodowych zabroniono stosowac silniki hemi bo osiągały większą moc z tej samej pojemnosci i byly bezkonkurencyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też dymi ale zużycie oleju to malutkie.Od wymiany do wymiany(15 tyś) doleje 2-3 litry.Zależy jak jeżdżę ;p Latem tego nie widać,teraz jak jest zimno to na postoju widać i jak ostro depnę,wiec to pewnie para wodna.Wariator tyrkocze przy odpalaniu z 2-3 sekundy i później silniczek cyka cichutko.Na razie nie mam hajsiwa żeby się bawić z wariatorem.Teraz muszę jeszcze sprawdzić przepływkę i gruchę bo coś dziwnie czasem przyspiesza.No i żadnych błędów nie mam :)Ogólnie półtora roku już go mam,zrobione już prawie 50tysi z czego większość na LPG i jestem zadowolony ;p Choć kusi mnie A6 C6 albo BMW E60 w benie(i też w gaz ;p ),ale to fundusze na razie nie pozwalają :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej lejesz?

U mnie terkotania i cykania nie ma, za to olej wciąga na potęgę 0,5 l co 300-500 km. Cykanie to pewnie wtrysk gazu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest terkotanie charakterystyczne dla wariatora/zaworu ;p Przed LPG już było.Leje Mobila 5W30 :) Jak zalany był Castrolem to masakra była.Szlam,co około 100km kontrolka oil min(mimo że olej był).Zmiana na Mobila i spokój.Zastanawiam się nad Motulem albo Valvoline na próbę,ale nigdzie u mnie w sklepach nie mają... :(

A o cykanie pisałem w sensie pracy-że chodzi cichutko ^^

Edytowane przez rybus85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To świetny wynik jak na nasze silniki alt

Mnie już krew zalewa, dziur nie ma a olej ubywa nierownomiernie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też się ciesze.Bo dowiedziałem się dopiero jak kupiłem.Szukałem innego samochodu a ten trafił się przez "przypadek".No i miał 114,5 tyś km.Myślałem że cofany( grudzień 2001r!!!) ale w serwisie się zgadzało z tym co w książce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na początku wątek olejowy,ale olałem.Nic się nie dzieje,dużo nie dolewam więc po co zaprzątać sobie głowę? ;p Co jakiś czas doleję i cieszę się jazdą.Ale nazbiera się hajsiwo i zmiana na A6 C6 albo E60 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mi się C6 podoba :) odradzam pnwumatyczne zawieszenie 7 tys co 200 tyś km. No i przy tym samochodzie to nawet klocków samemu się nie wymieni. Programowo trzeba wejsc i musi cofnąć tłok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol Edge FST.Niby dedykowany Audi,VW.Numery się zgadzały.Zresztą brachol robi w hurtowni części i on razem ze znajomymi mechanikami też odradza Castrola...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zaleje motula 8100, ma właściwości czyszczące w sam raz na nasze dolegliwości zapiekajacych się pierścieni. Czytałem przychylne komentarze

Przez pierwsze 15000 tyś bierze jak inne oleje, ale po wymianie zaczyna się zmniejszać konsumpcja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie robię.Nie ma sensu.Zanim zacznie brać ogromne ilości to już pewnie zmienie auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdżę 1.5 roku, 200 tys przekroczylem i nie rozstaje się z audicą :) jeszcze całego pomaluje bo złazi lakier bezbarwny (błąd lakieru). W przyszłości może gaz i żona będzie nią jeździć :) a ja jakąś a6 najlepiej w V6 żeby wygodnie pokonywać niemieckie autobany

Jak olej i nowe gumki wtrysków nie pomogą to wymienie tłoki na sportowe kute. Podniose moc i mam nadzieje zarzegnam problem olejowy. Po naprawie odmy kontrolka oleju zapala się jeśli taktycznie go brakuje. Nowsze modele mają jeszcze słabsze silniki. Kolega robił bmw, handlarz mu wstawił 2008 rok. Sprzedawca mówił ze zawory do wyrególowania a okazało się ze się palił! Przypadłość tego silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@xsebo1 Próbowałeś pomysłu Kary'ego z 57 strony " Zapalająca sie kontrolka poziomu oleju " z tym dodatkowym filterkiem od skuterów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie próbowałem, zastanawiałem się nad tym ale wydaje mi się to kiepskim rozwiązaniem. Przedłużenie węża do dolotu i skierowanie go wyżej powinno odnieść zamierzony efekt. Wystarczy odkręcić korek wlewu na odpalonym silniku żeby zauważyć że sitko g.... pomoże

Czwórnik odmy ma taką małą dziurkę jakby właśnie na powracający olej na dole

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pomogło to czemu by nie spróbować... tylko gdzie ja to w moim miasteczku dostane...

Motul x-cess 8100 5w40 zamówiony, zakład mechaniki odradza remont. Nikt nie da żadnej gwarancji że nie będzie brał...

A gumki nie ma w tym silniku, w dieslach są. Tu tylko oringi małe od dołu i góry na każdym wtrysku. W hurtowniach wielkie sumy a w serwisie 15 zł, ale nie ma sensu wymieniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok :) u kumpla w warsztacie robił ktoś 2.0 alt. Po wymianie pierścieni, uszczelniaczy lekka poprawa była ale brało nadal wiec remontu na orginalnych częściach nie ma sensu robić. Wstrzymam się z remontem, to ostateczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...