Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kilka błędów A4 B6 2.0 ALT


grechut

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ostatnio podróżując sobie autkiem wyskoczył mi check, podpiąłem pod VAG'a i wyskoczyły następujące błędy:

3 Faults Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded
17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal
P1539 - 004 - No Signal/Communication
Z tego co szukałem to błąd katalizatora oraz odma ( tak mi powiedział mechanik ze względu na zbyt bogatą mieszankę ).
Możecie to potwierdzić? I jak najszybszym sposobem je usunąć ;)?
Dzięki !
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ostatnio podróżując sobie autkiem wyskoczył mi check, podpiąłem pod VAG'a i wyskoczyły następujące błędy:

3 Faults Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded
17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal
P1539 - 004 - No Signal/Communication
Z tego co szukałem to błąd katalizatora oraz odma ( tak mi powiedział mechanik ze względu na zbyt bogatą mieszankę ).

Możecie to potwierdzić? I jak najszybszym sposobem je usunąć ;)?
Dzięki !

witam mam ten sam błąd 16804.p0420 układ katalizatora rząd cylindrów 1-sprawność poniżej wartości progowej co to jest ??

Witam,

ostatnio podróżując sobie autkiem wyskoczył mi check, podpiąłem pod VAG'a i wyskoczyły następujące błędy:

3 Faults Found:
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded
17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal
P1539 - 004 - No Signal/Communication
Z tego co szukałem to błąd katalizatora oraz odma ( tak mi powiedział mechanik ze względu na zbyt bogatą mieszankę ).

Możecie to potwierdzić? I jak najszybszym sposobem je usunąć ;)?
Dzięki !

witam mam błędy 16804.p0420 układ katalizatora rząd cylindrów 1-sprawność poniżej wartości progowej o co tu chodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
Przekroczony górny poziom sprawności dopalania substancji przez katalizator. Najczęstsza przyczyna w tych samochodach. Katalizator nie radzi sobie już. Pada ze starości. Może również być tu przyczyna po stronie spalanego oleju przez silnik. Spalany olej przechodzi przez KAT i go zapycha. Zapchany katalizator ogranicza emisję spalin, czyli blokuje ich wylot. Wpływa to na zachowanie się samochodu przez zmniejszone jego przyspieszenie, ospałość, mułowatość.
Jeżeli KAT nie jest przypchany (niby jak to sprawdzić bez jego demontażu), a jedynie zgłasza błąd na Vag'u przez drugą sondę lambda, to należy wkręcić tulejkę, tzw. emulator w jej miejsce. Dopiero w tą tulejkę wkręcana jest z powrotem sonda lambda. Ta kosmetyka pomaga, eliminują częste pojawianie się błędu KAT'a.
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded
Reprezentuje za bogatą mieszankę. Więcej jest paliwa PB niż dolatującego powietrza do komory spalania, cylindra. Jeżeli byłoby odwrotnie, czyli uboga:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded
to znaczyłoby, że jest więcej dolatującego powietrza niż wtryśniętego paliwa.
To czy ma być więcej paliwa czy powietrza (ogólnie zawsze musi być skład taki sam, stechiometryczny), to o tym decyduje ECU silnika. Mierzy on za pomocą różnych pośredników, różne obszary silnika: są to, np.:
- ilość dopływającego powietrza do silnika przez przepływomierz;
- czujniki temperatury zamontowane na: jeden na bloku silnika (zielony, czteropinowy), drugi na wylocie z chłodnicy (szary, dwupinowy);
Hm, błąd może dotyczyć czujnika temperatury, typu:
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Wówczas u mnie pojawiał się sytuacja z bogatą mieszanką.
2 Faults Found:
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
17545 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Rich
P1137 - 002 - Lower Limit Exceeded
Jak dobrze pamiętam, to czujnik ten to szary dwupinowy i występuje zaraz na dole chłodnicy (nie ten zielony z tyłu).
To pierwsza sprawa. Druga, to kolejne dwie rzeczy, które ze sobą współpracują, ponieważ są połączone niejako w szereg (szeregowo).
Jest to przepływomierz masowy, analizujący ilość dolatującego powietrza do komór cylindrów (do silnika), ale również jest kolektor dolotowy, w którym występujące łopatki, zmieniają swoje otwarcie/zamknięcie przez gruszkę powietrza. Gruszka powietrza może mieć pękniętą membranę, przez co nie steruje łopatkami w kolektorze dolotowym. Łopatki nie otwierają się wystarczająco, przez o do silnika nie dociera wystarczająca ilość powietrza, a ona nie jest w stanie zapewnić składu stechiometrycznego składu mieszanki. Sam przepływomierz zmierzy taką ilość powietrza, na jaką pozwolą otwarte łopatki w kolektorze dolotowym.
Ja sprawdziłbym więc tą gruszkę - jej membranę, jej dźwignię, czy pracuje, jak dodasz nagła gazu w pedał - na luzie.
Ostatni błąd.
17947 - Clutch Pedal Switch (F36): Implausible Signal
P1539 - 004 - No Signal/Communication
Nie wiem. Nie spotkałem się z nim. Przedstawia jednak informację, że sygnał dociera przerywany. Jakieś problemy z połączeniem. Zaśniedziałe styki w kostce, itp.
Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded
I mnie też to spotkało :angry: juz drugi raz wciągu miesiąca. Nic złego nie dzieje się z autem tylko tyle ze zaświeciła się kontrolka od silnika.
Obstawiam, że to przez spalany olej zapycha katalizator albo może sonde tylko czy idzie jakoś przeczyścić kata? ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś stosował zamiennik kata?

Edytowane przez daro84.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ktoś, gdzieś kiedyś mówił o czyszczeniu kata jakimś specjalnym preparatem, co rozpuszcza smołe :P

Nie chce się wypowiadać ale ja mam rozwalonego kata i teraz wezmę wyczyszczę go i zobaczymy co tam wyjdzie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć. udało się rozwikłać problem z 16804 - P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded? mnie również to spotkało, dzień po uzupełnieniu oleju. może o przypadek, nie wiem. po skasowaniu VAGiem wyskoczył ponownie po 1 tygodniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16804 -  Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
            P0420 - 002 -  Lower Limit Exceeded. 

Witam wszystkich. Jestem tu nowy przed chwilą założyłem konto. 

A co jeśli mam ten błąd a mam nowy katalizator od września i nową oryginalną lambdę Boscha? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat mechanik kupił w Intercarsie. O ile dobrze pamiętam to zamiennik z firmy jmj. Błąd dopiero teraz wyskoczył. Lambdę 2-3mies później zmieniłem bo wogole w tryb pracy nie wchodziła i rezystancja grzałki była powyżej 500 ohm. Czyli wina zamiennika.... Heh kolejny problem do kolekcji z moim "udanym" autem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamienniki kata jmj czy inne allegrowe nie sprawdzają się. Org. sprawny, tulejka na druga sonde( wywala błedy sondy ale nie ma checka) albo programowe usuniecie.

Edytowane przez Łukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Łukasz13 napisał:

Zamienniki kata jmj czy inne allegrowe nie sprawdzają się. Org. sprawny, tulejka na druga sonde( wywala błedy sondy ale nie ma checka) albo programowe usuniecie.

Dziękuję za info. Dużo czytałem o tym jakiś czas temu. Ale ze zamiennik tak robi tego nie wyczytałem... Trudno, powoli się to ogarnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...