lookhash Opublikowano 3 Grudnia 2014 Opublikowano 3 Grudnia 2014 (edytowane) Witam i proszę o pomoc. Mam A4 B5 1.8T kod silnika AEB, kiedyś zapaliła się kontrolka z ciśnienia oleju i zgasła. Mechanik powiedział że luzy na wale są(?) i że lepiej nowy-inny silnik kupić. Tak też zrobiłem, dodatkowo zamontowałem wskaźnik ciśnienia oleju. W nowym silniku ciśnienie było ok ale kopcił i cały się pocił dosłownie ciekło z każdej uszczelki. Tak więc rozebrałem stary silnik oddałem głowicę do regeneracji(prowadnice, szlif, nowe uszczelniacze , docieranie zaworów). Kumpel mechanik powiedział że od razu można pierścienie wymienić bo pewnie olejowe będą zapieczone. Przy wyciąganiu tłoków i mierzeniu cylindrów doszliśmy do wniosku że blok z pierwszego silnika jest w lepszej kondycji i wymieniliśmy blok do bloku przełożyliśmy z drugirgo wał nowe panewki główne i korbowe, nowa pompa oleju. Po odpaleniu na zimnym 5-6bar na wolnych, czym cieplejszy tym niższe i gdy już ma 90 stopni ciśnienie spada do 0 na wolnych ale nic nie klepie. Na starym silniku nyło na rozgrzanym 1,3-1,4 bara. Co może być przyczyną bo już nie wiemy co wymieniać. Wał nie porysowany. Napinacz rozrządu i łańcuszek też nowy. Czy może to być pęknięta głowica lub blok? Żadnych wycieków nie ma płyn nie ubywa. Ręce opadają. Nawet wałki rozrządu i popychacze wymieniłęm z tego dobrego zaolejonego silnika i dalej nic. Pomocy Natryski na cylindry wymienione też tylko wałka napędzającego pompę oleju nie wymieniłem. A może ktoś ma pomysł lub sposób na sprawdzenie w jakiś sposób jak zlokalizować miejsce gdzie ucieka to ciśnienie. Bo już myśli mi chodzą żeby drugą głowicę zrobić i wsadzić tylko niechciałbym pchać się w kolejne koszta. Jeśli nie ten dział proszę o przeniesienie do 1.8T Edytowane 3 Grudnia 2014 przez lookhash
Labiel Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Pompy oleju jesteś pewien? Ojciec miał w passacie tak że po nagrzaniu zdarzało mu się że podwieszał się zawór upustowy w pompie oleju - ciśnienie szło bokiem i ciśnienie spadało do zera.
lookhash Opublikowano 5 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2014 Pompę miałem przełożoną z silnika który miał dobre ciśnienie i była kupa po nagrzaniu, więc kup[iłem nówkę i te same objawy po nagrzaniu chociaż na zimnym się poprawiło. A jeszcze jedno czy jak auto miało dzwona tak że w misce dziura to czy może coś pęknąć w bloku lub głowicy żeby po nagrzaniu mogło się rozszczelniać i żeby ciśnienie spadało. Bo chyba wyjdzie na to że drugą głowicę zregeneruje i drugi blok wyślę na szlif bo chociaż trzymał ciśnienie miał już kragle na cylindrach.
Labiel Opublikowano 5 Grudnia 2014 Opublikowano 5 Grudnia 2014 Zawsze można sprawdzić głowicę pod kątem szczelności bo oczywiście nie można wykluczyć że ma jakieś mikro pęknięcia. Ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Nie pamiętam jak to wygląda z wałkiem pośrednim w AEB, czyli tym który napędza pompę oleju. Ojciec miał taki przypadek w passacie (tak, tak - znów ten passat ale z przebiegiem ponad 400tyś) że padła mu panewka na wałku pośrednim - po prostu rozsypała się. Też tracił ciśnienie po nagrzaniu, no ale nie aż do zera. Silnik olej bierze?
lookhash Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2014 Na razie nie zauważyłem żeby były jakieś ubytki oleju. Kurcze jak bym przełożył tylko głowicę to bym miał pewne z czym jest problem ale różnica na cylindrach między jednym a drugim blokiem było 0,07mm więc zapadła decyzja o zamianie bloku i jestem w d.pie bo nie wiem za co się brać żeby znów kasy nie wtopić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się