Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej z EGR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, przymierzam się do zakupu Audi A4 B6. Jest to 1.9TDI 2001 rok, s line, skóry, parktronic, xenony itd. Wszystko wydaje się ok ale od dołu jest trochę mokra w oleju, leci z EGR. Właściciel mówi że raz na 3 tysiące kilometrów dolewa do max bo zapala się pomarańczowa kontrolka. Ile to oleju od maximum do zapalenia tej kontrolki ? Czy takie zużycie jest normalne ? Co z tym EGR trzeba zrobić ? Ile warta jest taka Audi ? Dziękuję i pozdrawiam : )

Edytowane przez goryl007
Opublikowano

Prawdopodobnie turbosprężarka przepuszcza olej który wychodzi później EGR'em

Opublikowano

lub odma. Skoro zapala się stan o minimum oleju to od max do min jest litr czyli jak spija 1L na 3 tyś km to bardzo dużo. Mój avf nie bierze nawet tyle przy 10tyś km a też mam olej w dolocie.

Opublikowano

Mi się też EGR ślini..chodź nie odczuwam dużych ubytków...

Jak można sprawdzić odmę i co wchodzi w skład wymiany, gdy chcemy wymienić odmę?

Gość Damian16x4
Opublikowano

to nie jest norma.normą jest kilka kropelek na tysiac km. jesli wezmiesz to licz sie z regeneracja turba.a nie jest tanie

Opublikowano

Norma to setka na 1tys przy przebiegu silnika ponad 200tys.

Gość Damian16x4
Opublikowano

skad takie info wziales:D chyba ze swojej autopsji. u mnie od wymiany do wymiany czyli co jakies 15kkm bierze gora 200ml. a mam 200kkm najechane.koloryzujesz

Opublikowano

Da się sprawdzić czy to na pewno wina turbosprężarki ? Może to być wina uszczelnienia EGR ? Czytałem coś że można te EGR wyczyścić albo wymienić ale nie wiem jak na to patrzeć ...

Opublikowano

zerknij jakie normy podają producenci ... setka na tysiąc to od dawna w normie dla większości silników

zerknij też jaką normę maja 1.8 i 2.0 tfsi :D

Opublikowano (edytowane)

Czy wina uszczelnień EGR... Chyba nie bo przecież to nie wina EGRu że "łzawi" tylko skąś ten olej się tam znajduje...

EGR można wywalić tzn zaślepić :)

Możesz też zrobić tzw Oil Tank (pojemnieczek z filtrem w układzie w którym to zbierałby się olej)

Ale co my będziemy wróżyć... Na 60% turbo do regeneracji (wirnik na bieżąco chłodzi się olejem, a że turbo mogło już dostać troch3 w du..e to uszczelnienia już nie te i Ci świusta powietrze z olejem)

Możliwa jest jeszcze odma... Ale czy przy takich ubytkach można podejrzewać jeszcze odmę ?

Edytowane przez cabanmat
Opublikowano

kazdy silnik tdi ma slady oleju w dolocie,chyba, ze ma zamontowany oil catch tank. co drugi ma delikatny wyciek z zaworu egr, wystarczy go wyczyscic i zaslepic. oznaka padnietego turbo nie musi byc ubytek oleju z silnika, sa rozne objawy, jesli rzeczywiscie turbina puszcza tak duzo oleju jak kolega pisze moze dojsc do rozbiegania silnika(

) najlepiej sprawdzic w przewodach od intercoolera czy jest w nich duzo oleju, jesli niewielkie ilosci to raczej uszczelniacze na zaworach powoduja ubytki oleju.jesli chodzi o wymiane odmy, to wymienia sie cala pokrywe zaworow, koszt w ASO okolo 400zl. moje firmowe caddy 1.9 tdi ma nowa turbine a olej pochlania litrami

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...