goryl007 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Witam, przymierzam się do zakupu Audi A4 B6. Jest to 1.9TDI 2001 rok, s line, skóry, parktronic, xenony itd. Wszystko wydaje się ok ale od dołu jest trochę mokra w oleju, leci z EGR. Właściciel mówi że raz na 3 tysiące kilometrów dolewa do max bo zapala się pomarańczowa kontrolka. Ile to oleju od maximum do zapalenia tej kontrolki ? Czy takie zużycie jest normalne ? Co z tym EGR trzeba zrobić ? Ile warta jest taka Audi ? Dziękuję i pozdrawiam : ) Edytowane 6 Grudnia 2014 przez goryl007
cabanmat Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Prawdopodobnie turbosprężarka przepuszcza olej który wychodzi później EGR'em
Jarek882 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 lub odma. Skoro zapala się stan o minimum oleju to od max do min jest litr czyli jak spija 1L na 3 tyś km to bardzo dużo. Mój avf nie bierze nawet tyle przy 10tyś km a też mam olej w dolocie.
cabanmat Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Mi się też EGR ślini..chodź nie odczuwam dużych ubytków... Jak można sprawdzić odmę i co wchodzi w skład wymiany, gdy chcemy wymienić odmę?
Gość Damian16x4 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 to nie jest norma.normą jest kilka kropelek na tysiac km. jesli wezmiesz to licz sie z regeneracja turba.a nie jest tanie
Jarek882 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Norma to setka na 1tys przy przebiegu silnika ponad 200tys.
Gość Damian16x4 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 skad takie info wziales:D chyba ze swojej autopsji. u mnie od wymiany do wymiany czyli co jakies 15kkm bierze gora 200ml. a mam 200kkm najechane.koloryzujesz
goryl007 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2014 Da się sprawdzić czy to na pewno wina turbosprężarki ? Może to być wina uszczelnienia EGR ? Czytałem coś że można te EGR wyczyścić albo wymienić ale nie wiem jak na to patrzeć ...
koziol1172 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 zerknij jakie normy podają producenci ... setka na tysiąc to od dawna w normie dla większości silników zerknij też jaką normę maja 1.8 i 2.0 tfsi
cabanmat Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 (edytowane) Czy wina uszczelnień EGR... Chyba nie bo przecież to nie wina EGRu że "łzawi" tylko skąś ten olej się tam znajduje... EGR można wywalić tzn zaślepić Możesz też zrobić tzw Oil Tank (pojemnieczek z filtrem w układzie w którym to zbierałby się olej) Ale co my będziemy wróżyć... Na 60% turbo do regeneracji (wirnik na bieżąco chłodzi się olejem, a że turbo mogło już dostać troch3 w du..e to uszczelnienia już nie te i Ci świusta powietrze z olejem) Możliwa jest jeszcze odma... Ale czy przy takich ubytkach można podejrzewać jeszcze odmę ? Edytowane 6 Grudnia 2014 przez cabanmat
Tomek WRA Opublikowano 6 Grudnia 2014 Opublikowano 6 Grudnia 2014 kazdy silnik tdi ma slady oleju w dolocie,chyba, ze ma zamontowany oil catch tank. co drugi ma delikatny wyciek z zaworu egr, wystarczy go wyczyscic i zaslepic. oznaka padnietego turbo nie musi byc ubytek oleju z silnika, sa rozne objawy, jesli rzeczywiscie turbina puszcza tak duzo oleju jak kolega pisze moze dojsc do rozbiegania silnika( ) najlepiej sprawdzic w przewodach od intercoolera czy jest w nich duzo oleju, jesli niewielkie ilosci to raczej uszczelniacze na zaworach powoduja ubytki oleju.jesli chodzi o wymiane odmy, to wymienia sie cala pokrywe zaworow, koszt w ASO okolo 400zl. moje firmowe caddy 1.9 tdi ma nowa turbine a olej pochlania litrami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się